Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.J.Koerselman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-07 17:14
Mijn vraag:

Ik heb eergisteren een tweede hands msi gtx660TI binnengekregen. Drivers geïnstalleerd en krijg goed beeld. Als ik een kaart binnenkrijg test ik hem altijd met msi kombustor. De fans van de kaart draaien pas als de kaart rond 90-100 graden celcius komt. Dan gaan ze even aan op 100% snelheid totdat de temperatuur weer gedaald is. De fans gaan vervolgens uit, waardoor de kaart weer erg warm wordt en het hele proces weer herhaald wordt.

Nu is mijn vraag of dit te verhelpen is? Of is dit een gevalletje retourneren?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Nvidia GeForce MSI GTX660TI
MSI Kombustor
MSI Afterburner
Wat games om het daar ook op te testen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Een fancurve instellen in MSI afterburner. De kaart "luisterd" hier echter totaal niet naar, heeft dus weinig effect. Ik heb de koelpasta vervangen, gekeken of het kabeltje van de fans er goed in zat en gekeken of de voedingskabels goed waren aangesloten.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en alvast bedankt voor de hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:34
Je kan ook een eigen profiel instellen, 20% aan bij 60 graden,40% bij 70graden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.J.Koerselman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-07 17:14
99ruud99 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:24:
Je kan ook een eigen profiel instellen, 20% aan bij 60 graden,40% bij 70graden etc
Ja klopt, dat is ook wat ik gedaan had, op de een of andere manier heeft dit echter geen effect op de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Alle drivers verwijderd? Ik had hier laatst een 1050 Ti die standaard 40% draaide door oude drivers van een andere 1050 Ti. Na DDU geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Eerder wel in staat geweest om met MSI afterburner een fancurve in te stellen? Heb hier zelf in het begin moeite mee gehad omdat de gui van afterburner naar mijn idee niet echt gebruiksvriendelijk werkt. Volgensmij moet je na het instellen van de fancurve en het bevestigen daarvan elders in het scherm op een knop drukken om de instellingen te activeren. Wellicht gaat het daar mis.