Verwijderen User Review johnnyblokfluit

Pagina: 1
Acties:
  • 2.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
johnnyblokfluit en ik hadden vanochtend een akkoord over de koop van een PS5. (Hij als koper)
Tweaker zou 17.00 uur langskomen, maar heb hem netjes verteld dat ik dit qua tijd niet ga redden en dat het na 12 mei zou worden.

Tweaker beoordeeld mij nu negatief. (In mijn ogen onterecht)

DM verkeer is beschikbaar ter inzage.

https://tweakers.net/aanbod/rating/954494/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 15:02
Lijkt me toch wat vreemd dat je iets te koop zet wat pas over drie weken gehaald kan worden. Waarom zet je dat niet in je advertentie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Eerst afspreken dat hij de PS5 kan komen halen en dan opeens aangeven dat hij meer dan 3 weken moet wachten. Hoe zou je je zelf voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Vanwege omstandigheden (die ik overigens netjes en duidelijk uitleg) heb ik tijdig aangegeven dat het vandaag niet meer zal lukken. Mijn afwezigheid t/m 12 mei was ook pas later die dag bekend geworden.
Mocht ik geen koper hebben, dan had ik de advertentietekst zeker aangepast.

Aan de communicatie ontbreekt het niet, wel wordt ik door koper afgeschoten op het feit dat ik rare vragen stel.
Vragen die een ieder zou stellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:13
Ik sluit me bij de eerste reacties aan: zeker iets als een PS5 waar je toch echt snel mee aan de slag wilt als je hem toch hebt gekocht, is 12 mei wel echt heel vreemd lang.

Je kunt hem toch ook bij een goede kennis / vriend / familielid achterlaten zodat koper hem daar op kan halen ?
Iedereen blij zou ik zeggen.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi dan ook direct de advertentie weg als mensen hem toch niet kunnen kopen. Nu staat hij er nog normaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Gwindorian schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:58:
Ik sluit me bij de eerste reacties aan: zeker iets als een PS5 waar je toch echt snel mee aan de slag wilt als je hem toch hebt gekocht, is 12 mei wel echt heel vreemd lang.

Je kunt hem toch ook bij een goede kennis / vriend / familielid achterlaten zodat koper hem daar op kan halen ?
Iedereen blij zou ik zeggen.
Nee, want ik ben inmiddels niet meer in de gelegenheid om dat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je verkoopt een product dat zeer gewild en zeldzaam is boven de adviesprijs. Er is een koper die wilt het kopen en dan krijgt hij te horen dat hij 3 weken moet wachten tot hij het af kan halen!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Lezen jullie wel? Er is toch een onverwachtse wending in het verhaal, of niet dan?

[ Voor 148% gewijzigd door Acradavos op 23-04-2021 12:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:21:
Lezen jullie wel? Er is toch een onverwachtse wending in het verhaal, of niet dan?
We lezen het wel, maar er was een overeenkomst en die heb jij eenzijdig aangepast.

Dat betekend dat een review geplaatst mag worden en die heb je dan ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:22:
[...]

We lezen het wel, maar er was een overeenkomst en die heb jij eenzijdig aangepast.

Dat betekend dat een review geplaatst mag worden en die heb je dan ook gekregen.
Inderdaad, maar wel netjes gecommuniceerd dat ik te maken had met een ramsoware-uitbraak. Dat ik niet op tijd thuis zou zijn, althans niet voor 21.30 uur.

Vanochtend vroeg zat ik al in de auto naar België. PlayStation is nog steeds gewoon beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
het is imho een nette beoordeling ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 07:55
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:25:
[...]

Inderdaad, maar wel netjes gecommuniceerd dat ik te maken had met een ramsoware-uitbraak. Dat ik niet op tijd thuis zou zijn, althans niet voor 21.30 uur.

Vanochtend vroeg zat ik al in de auto naar België. PlayStation is nog steeds gewoon beschikbaar.
Ik snap dat je niet blij bent met de beoordeling maar probeer je te verplaatsen in de koper, jij weet wat er speelt maar voor de koper is het duidelijk vaag, voelt het onbetrouwbaar en maakt zich wat mij en meerdere personen hierboven betreft oprecht zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Communicatie was prima, Tweaker netjes op tijd laten weten. Koper had zelf geen geduld en bleef maar meerdere berichten achter elkaar sturen.

Ik heb hem netjes gevraagd of hij aan mijn betaalwens kan voldoen, blijkbaar voelt dit voor koper 'ongemakkelijk.'

Weinig begrip vanuit koper en nu vervolgens krijg je een wraakreview voor je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:53:
Communicatie was prima, Tweaker netjes op tijd laten weten. Koper had zelf geen geduld en bleef maar meerdere berichten achter elkaar sturen.

Ik heb hem netjes gevraagd of hij aan mijn betaalwens kan voldoen, blijkbaar voelt dit voor koper 'ongemakkelijk.'

Weinig begrip vanuit koper en nu vervolgens krijg je een wraakreview voor je kiezen.
Maar verplaats je, zoals hierboven al beschreven, eens in zijn positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Ja, en nogmaals benadruk ik dat de PS5 12 mei beschikbaar is.
Dit heb ik ook nog per DM verstuurd, er wordt echter niet meer gereageerd door koper.

Ik probeer netjes een oplossing te zoeken, desondanks dat ik nog andere gedesinteresseerde heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 10:21
Volgens mij horen wij ons als users hier niet mee te bemoeien. Dus... @Microkid Wat is uw uitspraak en waar moeten wij het mee doen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik zie niet in hoe dit zo vreemd is.

Sommige mensen, zoals ikzelf, werken vaak langere tijd in het buitenland, periodiek kort thuis. Dan kan dat ook gebeuren. Jammer, maar helaas.

Zo had ik laatst ook een potentiële koper voor een set LED's. Meneer reageerde en was vervolgens hoogstens gepikeerd.even 4 dagen te moeten wachten, was ruim van tevoren aangegeven.

Snap wel dat dit een bepaalde indruk kan geven, maar een stukje wederzijds begrip kan ver gaan.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
Skyrunner schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:18:

Sommige mensen, zoals ikzelf, werken vaak langere tijd in het buitenland, periodiek kort thuis. Dan kan dat ook gebeuren. Jammer, maar helaas.

Zo had ik laatst ook een potentiële koper voor een set LED's. Meneer reageerde en was vervolgens hoogstens gepikeerd.even 4 dagen te moeten wachten, was ruim van tevoren aangegeven.

Snap wel dat dit een bepaalde indruk kan geven, maar een stukje wederzijds begrip kan ver gaan.
Dit was niet van tevoren aangegeven dat is precies het probleem.
Er was een overeenkomst en dit wordt opeens gewijzigd van morgen ophalen naar na 12/05 af te halen dat is denk ik wezenlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Skyrunner schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:18:

Afspraak om vandaag op te halen wordt eenzijdig afgezegd, met de melding dat je over 3 weken wel welkom bent om het op te halen.

Als dat niet vreemd is, dan weet ik het niet meer.

Edit: 3 weken vs 4 dagen is m.i. een groot verschil, over een paar dagen zou ik me ook niet druk maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Diederik op 23-04-2021 14:22 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Diederik schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:20:
[...]

Afspraak om vandaag op te halen wordt eenzijdig afgezegd, met de melding dat je over 3 weken wel welkom bent om het op te halen.

Als dat niet vreemd is, dan weet ik het niet meer.
Opvallend en wellicht vervelend, meer niet.

Als je voor werk last minute wordt weggefloten is dit ook geen ondenkbaar scenario. Niet iedereen heeft een 9-5 om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:07:
Ja, en nogmaals benadruk ik dat de PS5 12 mei beschikbaar is.
Dit heb ik ook nog per DM verstuurd, er wordt echter niet meer gereageerd door koper.

Ik probeer netjes een oplossing te zoeken, desondanks dat ik nog andere gedesinteresseerde heb. :)
Netjes een oplossing zoeken is de juiste weg, maar de wijziging komt vanuit jouw kant en als jouw oplossing de koper niet past dan is het zijn goed recht om daar zijn mening over te geven.

Ook al heb je andere geïnteresseerden (bedoel je neem ik aan), dit doet er nog helemaal niet toe want je had in principe een overeenkomst.

Daarnaast kunnen wij het gesprek niet inzien dus erger je ook weer niet te veel aan ons :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:53:

En daar kon je dan blijkbaar geen 3 weken mee wachten ? :?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
GOskMet schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:19:
[...]

Dit was niet van tevoren aangegeven dat is precies het probleem.
Er was een overeenkomst en dit wordt opeens gewijzigd van morgen ophalen naar na 12/05 af te halen dat is denk ik wezenlijk anders.
Hoe zie je voor je dat iemand met een onvoorspelbare baan (been there, done that) dat in zijn advertentie aangeeft?

Ik moet ook met enige regelmaat de vingers kruisen dat het item op tijd wordt afgehaald, en zoniet, tja .... dan dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Ik vind het gewoon uiterst vervelend dat men zo negatief over mij denkt, terwijl ik dit scenario niet in de hand hebt. Bovendien bied ik nog een nette oplossing aan, maar daar wordt gewoon niet op gereageerd.

Ik ben een eerlijke en betrouwbare verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:31:
Ik vind het gewoon uiterst vervelend dat men zo negatief over mij denkt, terwijl ik dit scenario niet in de hand hebt. Bovendien bied ik nog een nette oplossing aan, maar daar wordt gewoon niet op gereageerd.

Ik begrijp 200% hoe jij je voelt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GOskMet
Skyrunner schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:31:
[...]

Hoe zie je voor je dat iemand met een onvoorspelbare baan (been there, done that) dat in zijn advertentie aangeeft?

Ik moet ook met enige regelmaat de vingers kruisen dat het item op tijd wordt afgehaald, en zoniet, tja .... dan dit dus.
Geen idee met een toetsenbord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 23:44
Weet je zeker dat je de PlayStation wel al in huis hebt, aangezien je voor deze advertentie dezelfde foto's hebt gebruikt als voor de vorige?
Al met al snap ik het wantrouwen vanuit @JohnnyG wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
theblindman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:46:
Weet je zeker dat je de PlayStation wel al in huis hebt, aangezien je voor deze advertentie dezelfde foto's hebt gebruikt als voor de vorige?
Al met al snap ik het wantrouwen vanuit @JohnnyG wel :)
Zeker, ik had meerdere exemplaren en heb de foto's inderdaad herbruikt. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• retakenroots
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 03:03
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:31:

Je hebt dus meerdere exemplaren en vraag meer dan 30% boven de originele prijs.
Jij en ik hebben duidelijke een verschillende mening over wat eerlijk betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
retakenroots schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:05:
[...]

Je hebt dus meerdere exemplaren en vraag meer dan 30% boven de originele prijs.
Jij en ik hebben duidelijke een verschillende mening over wat eerlijk betekent.
Ik heb laatst een huis gekocht, 58.000 euro boven de vraagprijs. Wat betreft eerlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:10:
[...]

Ik heb laatst een huis gekocht, 58.000 euro boven de vraagprijs. Wat betreft eerlijkheid.
En hoeveel is dat huis nu waard?

Die PS5 is volgens jou al €100,- minder waard geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Ik snap heel goed dat je het vervelend vindt en dat jij in je eigen ogen betrouwbaar en eerlijk bent. Ik snap ook heel goed dat deze omstandigheden buiten jouw macht liggen en dus echt niet eerder kan leveren.

MAAR vanuit het oogpunt van een koper is dat dus niet betrouwbaar, dat kan je vervelend vinden maar dat is gewoon een feit. En daardoor lijkt de review dus terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
Lapa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:14:
Ik snap heel goed dat je het vervelend vindt en dat jij in je eigen ogen betrouwbaar en eerlijk bent. Ik snap ook heel goed dat deze omstandigheden buiten jouw macht liggen en dus echt niet eerder kan leveren.

MAAR vanuit het oogpunt van een koper is dat dus niet betrouwbaar, dat kan je vervelend vinden maar dat is gewoon een feit. En daardoor lijkt de review dus terecht.
Wat ik aanbied, lever ik ook. Via welk verkoopplatform dan ook. Op de gewenste datum en afgesproken tijdstip.

Dit kreeg een onverwachtse wending, waarbij ik voor werk niet in staat was om direct te leveren. Netjes gecommuniceerd en PS5 is nog steeds beschikbaar.

Koper reageert zelf nu niet meer op DM, erg jammer. Koper had ook andere reviews kunnen lezen, deze zijn wel gewoon positief. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:37
Het kopen van een PS5 is, mede door mensen zoals jij (Scalpers), al frustrerend en stressvol genoeg. Dat andere kopers goede ervaringen hebben met jou is niet relevant voor de gebruikersreview van deze persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:16:
[...]

Wat ik aanbied, lever ik ook. Via welk verkoopplatform dan ook. Op de gewenste datum en afgesproken tijdstip.

Dit kreeg een onverwachtse wending, waarbij ik voor werk niet in staat was om direct te leveren. Netjes gecommuniceerd en PS5 is nog steeds beschikbaar.

Koper reageert zelf nu niet meer op DM, erg jammer. Koper had ook andere reviews kunnen lezen, deze zijn wel gewoon positief. :)
Dan is je openingspost niet duidelijk genoeg, de situatie zoals wij die begrijpen uit je openingspost is als volgt,

1. Akkoord met de koper.
2. Afspraak voor afhalen vanmiddag(?) 17:00
3. Jij annuleert de afspraak en geeft aan pas af te halen na 12/05
4. Dit past de koper niet, jij bied geen alternatief (ophalen bij kennis, afgeven etc. etc.) en de koper is niet tevreden.
5. Review
6. Jij bent niet tevreden met de review en maakt een topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
22 april 10.45 uur:

1. Beste Eddy,

Voor 600 euro mag je hem ophalen, echter ben ik pas rond 17.00 uur thuis.

22 april: 11:41 uur:

2. Lukt het betalen als ik jou een betaalverzoek stuur? :)

3. Dag Eddy,

Ik zit met een escalatie (ramsoware-uitbraak) op mijn werk, vandaar dat ik ook niet reageerde. Mijn excuus.
Naar verwachting ben ik pas rond 21.30 uur thuis.

Vanaf morgen ben ik voor werk in België, t/m 12 mei. Ik weet niet wanneer je de PS5 wilt hebben? Wil je zo lang wachten?
Koper:

Woww, balen van ramsoware-uitbraak en succes met het verhelpen. Key beschikbaar op nomoreransomware? Of toch betalen? haha.

En ik wil hem best vanavond komen halen en anders houd het op. Maar als jij over 'naar verwachting' begint verwacht ik er niet veel van. Je hebt mijn contactgevens en dus laat maar weten. Kom hem graag kopen en ga niet wachten.
Voor dat ik überhaupt kon reageren had ik een negatieve beoordeling op zak.

Om 21.42 uur stuurde ik dit naar hem:

Nee, ligt iets gecompliceerder. Sorry, ik kan pas nu reageren helaas.

Vanwaar je negatieve beoordeling? Na 12 mei is de PS5 gewoon beschikbaar voor je, de advertentie laat ik ook gewoon staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyG
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-04-2021
Wauwwww, meen je dit nou? Een hele topic over een review? Ik vind dit jammer, onnodig en dit is niet de oplossing.

Ten eerste het is mijn mening en ervaring.

Ten tweede je zet hier nu niet het hele verhaal neer en laat reacties van mij weg.

Dus stop hier mee. Je kwam in mijn ogen onbetrouwbaar over en dit heeft geen zin. Daarbij is het niet netjes om mijn naam te vermelden of prive berichten zonder enig overleg of toestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GOskMet
Acradavos schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:31:
22 april 10.45 uur:

1. Beste Eddy,

Voor 600 euro mag je hem ophalen, echter ben ik pas rond 17.00 uur thuis.

22 april: 11:41 uur:

2. Lukt het betalen als ik jou een betaalverzoek stuur? :)

3. Dag Eddy,

Ik zit met een escalatie (ramsoware-uitbraak) op mijn werk, vandaar dat ik ook niet reageerde. Mijn excuus.
Naar verwachting ben ik pas rond 21.30 uur thuis.

Vanaf morgen ben ik voor werk in België, t/m 12 mei. Ik weet niet wanneer je de PS5 wilt hebben? Wil je zo lang wachten?

[...]

Voor dat ik überhaupt kon reageren had ik een negatieve beoordeling op zak.

Om 21.42 uur stuurde ik dit naar hem:

Nee, ligt iets gecompliceerder. Sorry, ik kan pas nu reageren helaas.

Vanwaar je negatieve beoordeling? Na 12 mei is de PS5 gewoon beschikbaar voor je, de advertentie laat ik ook gewoon staan.
Is ook zeker vanuit zijn kant niet de schoonste conversatie maar hij heeft wel een akkoord met jou voor €600,- en om 17:00 afhalen, en is het zijn goed recht om te zeggen ik wacht niet tot 12/05 met andere woorden vandaag of niet.
Ik denk dat 99% hier geen negatieve review voor achter laat en jou succes wenst met de verkoop, maar goed hij besluit om dit wel te doen of dit in dit geval terecht is om te laten staan zal @Microkid waarschijnlijk beslissen.

Nog een tip gebruik never dezelfde foto's voor een advertentie mits het ook daadwerkelijk hetzelfde artikel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Topicstarter
JohnnyG schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:41:
Wauwwww, meen je dit nou? Een hele topic over een revieuw? Ik vind dit jammer, onnodig en dit is niet de oplossing.

Ten eerste het is mijn mening en ervaring.

Ten tweede je zet hier nu niet het hele verhaal neer en laat reacties van mij weg.

Dus stop hier mee. Je kwam in mijn ogen onbetrouwbaar over en dit heeft geen zin. Daarbij is het niet netjes om mijn naam te vermelden of prive berichten zonder enig overleg of toestemming.
Het is niet netjes om zomaar een review te plaatsen, zonder dat de verkopende partij überhaupt de kans krijgt om netjes zijn verhaal te doen. Bovendien krijg ik ook geen reactie op mijn laatste DM.

Ik ben naar België gestuurd om een relatie te redden, helaas heeft dat ook gevolgen voor mijn eigen privé-situatie.

Ik heb de reactie met betrekking tot jouw nummer weggelaten, maar in een tijdsbestek van een paar uur stuur jij drie DM's achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hij gaf zelf ook aan dat het prima was als het niet lukte, want dan ging hij elders kijken. dit is dus geen negatieve review waard, en heb ik dus verwijderd.

Aan de rest die hier zo nodig moest reageren: niet doen. Je weet ondertussen dat dat niet gewenst is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.