Ik zit al een tijdje (ja de zomer komt er alwéér aan
) rond te kijken om 2 zonnepanelen te plaatsen op mijn balkon allen kom ik er niet uit met de verwachte verlies zodat ik er een passende micro omvormer kan bij plaatsen. (geen plek voor en normale omvormer binnen of buiten)
De volgende setup in gedachten:
2x Longi Solar LR4 450WP Perc LR4-72HPH-450 (moet een 200*100 paneel zijn)
1x APS YC600y Micro omvormer
Ik heb ergens ooit een online tooltje gevonden waar je de WP, hoek en oriëntatie in ingeven waarbij ik +/- 60% gemiddeld overhoud bij een hoek van 90° pal op het zuiden (190°)
Zonnepaneel:
Volt max 41,5 (STC)
Amp max 10,85 (STC)
Micro omvormer:
Volt MPPT 22-48V
Amp max 12A
Nu de vraag: gaat de spanning bij 60% naar benden of de stroom? Of beide? Heb ik hier last van in de winter?
In de datasheet van de zonnepaneel staan 3 I-V grafieken waar ik niet uit kom. Iemand die hier meer van weet?
De volgende setup in gedachten:
2x Longi Solar LR4 450WP Perc LR4-72HPH-450 (moet een 200*100 paneel zijn)
1x APS YC600y Micro omvormer
Ik heb ergens ooit een online tooltje gevonden waar je de WP, hoek en oriëntatie in ingeven waarbij ik +/- 60% gemiddeld overhoud bij een hoek van 90° pal op het zuiden (190°)
Zonnepaneel:
Volt max 41,5 (STC)
Amp max 10,85 (STC)
Micro omvormer:
Volt MPPT 22-48V
Amp max 12A
Nu de vraag: gaat de spanning bij 60% naar benden of de stroom? Of beide? Heb ik hier last van in de winter?
In de datasheet van de zonnepaneel staan 3 I-V grafieken waar ik niet uit kom. Iemand die hier meer van weet?