Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40
Goedenavond,

Een op het oog wellicht simpele vraag, maar ik krijg het niet voor elkaar. Waar ik tegenaan loop is het volgende, ik heb twee HP laptops thuis, beide met USB-C poorten en ik heb een monitor met een USB-C ingang.

Wat ik wil is simpel: het beeld van de laptop weergeven op de monitor.

De nieuwste van de twee laptops is een HP ZBook Firefly G8 met 2 USB-C poorten met de volgende omschrijving uit de specs van de HP website:

2 Thunderbolt™ 4 met USB4™ Type-C® met 40 Gb/s datasnelheid (USB-voeding, DisplayPort™ 1.4, HP
opladen in slaapstand)

De andere laptop is een Elitebook waarvan ik de specs niet exact weet, maar deze ondersteund ook Displayport via de USB-C poort.

De monitor is een Samsung 27 inch monitor die dus beeld kan ontvangen via de USB-C ingang op de monitor. De USB-C kabel die ik gebruik is de originele kabel die bij de monitor werd geleverd en is nog vrijwel nieuw.

Via geen van beide laptops krijg ik het voor elkaar om beeld weer te geven op de monitor. Wat ik wel (niet consequent) krijg is de volgende foutmelding als ik de monitor aansluit op een van de laptops:

Niet-ondersteunde USB-C audioadapter

Waarom ik deze foutmelding krijg is me niet duidelijk.

Iemand tips over hoe ik dit werkend kan krijgen?

(Wat ik ook nog graag zou zien is dat het opladen via de USB-C, maar dat is even bijzaak nu.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:09
Wat voor kabel gebruik je ? Is dit wel een usb3.2 gen 2x2 usbc naar usbc kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
De originele bijgeleverde kabel:

https://www.samsungonderdelen.com/samsung-parts/bn39-02259b.htm

Ik ga ervan uit dat deze kabel dan ook beeld zou moeten kunnen doorgeven als deze bij de monitor geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wellicht een domme vraag, maar staat je source op de monitor wel op USB-C?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Ja hij zoekt automatisch naar input en komt dan ook langs USB-C, maar vindt daar geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
justahuman schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:53:
Is dit wel een usb3.2 gen 2x2 usbc naar usbc kabel?
Hier heb ik nog wel een vraag over. Waarom moet het perse een USB 3.2 gen 2x2 kabel zijn? Die standaard / snelheid is van na de introductiedatum van mijn monitor.

Over USB 3.1 kan je een 4K scherm aansturen, dus dan zou mijn QHD-scherm toch ook moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:09
wph schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:59:
[...]

Hier heb ik nog wel een vraag over. Waarom moet het perse een USB 3.2 gen 2x2 kabel zijn? Die standaard / snelheid is van na de introductiedatum van mijn monitor.

Over USB 3.1 kan je een 4K scherm aansturen, dus dan zou mijn QHD-scherm toch ook moeten lukken?
Niet perse, maar usb-c kabels zijn nogal gevoelig voor storingen. Maar als het de orginele usb-c kabel is die bij de monitor zat zal dat het wel niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Voor de zekerheid maar een nieuwe kabel besteld bij Coolblue, kijken of dat soelaas biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Het wordt wel wat vervelend zo. Nieuwe kabel werkt ook niet. Wat wel werkt nu is laden, maar beeld werkt op beide laptops niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Werkt de monitor wel met een ander type kabel? HDMI/DisplayPort?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Ja werkt via beide andere poorten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Lang geleden inmiddels, maar ben je er ooit uit gekomen? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn 32" Samsung monitor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wph
martyaintflying schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:21:
Lang geleden inmiddels, maar ben je er ooit uit gekomen? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn 32" Samsung monitor..
Nee ik ben er nooit uitgekomen. Ik denk dat het gewoon niet kan. Laatst heb ik een nieuwe LG 4K monitor gekocht met USB-C en daar werkt het wel gewoon. Doe ik dezelfde kabel in de Samsung dan heb ik geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
wph schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:01:
[...]

Nee ik ben er nooit uitgekomen. Ik denk dat het gewoon niet kan. Laatst heb ik een nieuwe LG 4K monitor gekocht met USB-C en daar werkt het wel gewoon. Doe ik dezelfde kabel in de Samsung dan heb ik geen beeld.
Bedankt voor je reactie nog, helaas geen magische oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-05 04:50
Hoi @martyaintflying , heb jij een oplossing kunnen vinden? Ik heb hetzelfde euvel. Nieuwe Samsung LS32B800PXU monitor, maar aansluiten via bijgeleverde USB-C>USB-C kabel geeft geen beeld of stroom. Laptop (MSI Stealth GS66 i9 met RTX 3080 Ti) ondersteund het wel. (bron kanaal op USB-C). Connectie via HDMI lukt wel gewoon, maar ja, dat is dus niet waarom ik juist deze monitor heb uitgekozen (laden via usb-c met 100+W)

Zit nu beetje te dubben, of monitor terugsturen voor hetzelfde exemplaar en kijken of het daar ook gebeurd. Is wel weer gedoe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
Hi @crz06, het werkt bij mij nu, maar de oplossing heb je niks aan: ik heb een nieuwere laptop van mijn werkgever en daarop werkt het ineens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-05 04:50
Kleine update. De monitor werkt wel met mijn 2 andere USB-C aansluitingen op mijn laptop, maar niet met degene die ook power ondersteund (3.2 2x2). Deze heeft het 2 maanden terug wel gedaan.

Wegens een probleem met een via usb aangesloten keyboard dat soms na hibernation laptop niet meer werkte (geen stroom naar het keyboard), heb ik destijds enkele usb en power instellingen binnen windows 11 aangepast. Ik vermoed dat ik daarbij ook de stroomtoevoer oid naar deze specifieke usbc port heb 'bewerkt' dat deze nu niet meer werkt.

Ik heb bij hardware instellingen, wel al alle usb device geuninstalled en gerest, maar dat heeft geen resultaatd gehad. Dus is toch een 'stroom' ding.

Mocht iemand een suggestie hebben, ik hoor het graag.
Pagina: 1