PC boot niet meer, alleen maar herrie

Pagina: 1
Acties:

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:45

DizzyWeb

Ondertiteld

Topicstarter
Ik heb zojuist van mijn pa's pc een ebstand gehaald over het netwerk, vanaf me zusjes pc... Dat ging prima, maar me pa's pc was vastgelopen toen ik terug liep. Ik reset um, maar het enige wat er gebeurt is dat het scherm standby blijft, en de pc zelf een pokkeherrie maakt, alsof het een ambulance is... Mijn eerste id is dat het BIOS of het geheugen brak is, maar dat wil ik ff zeker weten :)

Het gaat om:
Chaintech 6BTM mobo
PII 400
128 MB

Denk niet dat de rest interessant is...

Verwijderd

Als ie staat te piepen en tuuteren is dat een alarm van je mobo. Dat kan er idd op duiden dat er iets kapot is. Zit je CPU koeler nog wel aangesloten?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Bij vrienden heb ik dit ook wel eens, met hetzelfde moederbord, maar na even de computer een tijdje uit (een minuutje ofzo) en daarna weer proberen gaat dat goed. Verder alleen de normale problemen met dat ding. :)

No production networks were harmed during this posting

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Topicstarter
We zijn nu een half uurtje verder, en hij boot opeens weer normaal...

Thnx guys... :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11
moeje bliep-code opschrijven (lang-kort zoals met Morse-code) en dan in je mobo boekje of op website fabrikant kijken, staat dr wat er fout tijdens het booten

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:16

Xanathorn

Mmorpg addict

Als ie inderdaad als een ambulance klinkt (hoge toon-lage toon etc...) dan is het een grote kans dat je proc een beetje te warm geworden is. In ieder geval had ik vroeger met P2-400, daar zat een oververhittingsbeveiliging op (in Bios uit te zetten). Maar ja ik weet het niet zeker, dus moet je toch ff opzoeken :)

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Topicstarter
Klopt, was temp van de processor... Nu ik het hier ook lees, herinner ik me dat we dit zelfde verhaal vorige zomer ook gehad hebben. Er zit 1 fan in die pc, maar je kan een 2e aansluiten. Word ie te warm, dan gaat het mobo zelfs zeuren dat die onbrekende fan niet aan kan :)

Me pa moet maar eens een nieuwe cpu koeler kopen... Zeker als ie gaat verhuizen naar een plek waar het 's zomers gemiddeld 35+ graden is :)

Verwijderd

Zet de kast anders zo lang open.
Pagina: 1