Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het maximale uit een budget halen en wil gewoon de volgende 4 a 5 jaar overbruggen en gaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
CPU 400. Mobo 200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Rest
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en Mobo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asrock mobo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
upgraden zit er met AMD als intel niet echt in met ddr5 en nieuwe sockets om de hoek.
beetje het zelfde met mijn huidige systeem 6700k/z270
Ga je overklokken?
Ja een degelijke dagelijkse overclock
Wat verwacht je van ons?
een goed onderbouwde reden om ergens wel dan wel niet voor te gaan of melden als ik een belangerijk punt vergeet/niet zie.
Wat heb je gevonden
Intel Systeem
intel Core I9 10850K
ASUS ROG Strix B560-I Gaming WIFI
AMD Systeem
AMD Ryzen 5 5600X Boxed
Gigabyte Aorus B550I PRO AX
Is de Intel Core i9 10850 op dit moment de prijs/prestatie kampioen met een prijs van 395euro?
hij is net zo snel als een i9 10900 voor 479.
of is het gemis van pci-e 4.0 dusdanig van belang (voor de ssd keuze) dat ik voor AMD moet gaan.
Ook kijk ik naar intel omdat er een Graphics kaart tekort is.
Een video output is wel zo handig (ik heb een oude r9 390 hoelang doet hij het nog), ook al kan je voor het prijsverschil een goedkoop video out kopen maar dan kijk je naar de zwakkere 5600x of de duurdere 5800x die iets sneller in productie is en een iets minder in gaming maar geen video out heeft.(ik sta in de wachtrij voor een 3070
)
mis ik iets door bij Intel voor b560 te kiezen? overclocken/pci-lanes/memspeed
Moet ik toch voor de iets duurdere AMD 5800x gaan.
Aanbevelingen of waarschuwingen voor moederborden altijd welkom.
het maximale uit een budget halen en wil gewoon de volgende 4 a 5 jaar overbruggen en gaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
CPU 400. Mobo 200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Rest
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en Mobo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asrock mobo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
upgraden zit er met AMD als intel niet echt in met ddr5 en nieuwe sockets om de hoek.
beetje het zelfde met mijn huidige systeem 6700k/z270
Ga je overklokken?
Ja een degelijke dagelijkse overclock
Wat verwacht je van ons?
een goed onderbouwde reden om ergens wel dan wel niet voor te gaan of melden als ik een belangerijk punt vergeet/niet zie.
Wat heb je gevonden
Intel Systeem
intel Core I9 10850K
ASUS ROG Strix B560-I Gaming WIFI
AMD Systeem
AMD Ryzen 5 5600X Boxed
Gigabyte Aorus B550I PRO AX
Is de Intel Core i9 10850 op dit moment de prijs/prestatie kampioen met een prijs van 395euro?
hij is net zo snel als een i9 10900 voor 479.
of is het gemis van pci-e 4.0 dusdanig van belang (voor de ssd keuze) dat ik voor AMD moet gaan.
Ook kijk ik naar intel omdat er een Graphics kaart tekort is.
Een video output is wel zo handig (ik heb een oude r9 390 hoelang doet hij het nog), ook al kan je voor het prijsverschil een goedkoop video out kopen maar dan kijk je naar de zwakkere 5600x of de duurdere 5800x die iets sneller in productie is en een iets minder in gaming maar geen video out heeft.(ik sta in de wachtrij voor een 3070

mis ik iets door bij Intel voor b560 te kiezen? overclocken/pci-lanes/memspeed
Moet ik toch voor de iets duurdere AMD 5800x gaan.
Aanbevelingen of waarschuwingen voor moederborden altijd welkom.