Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik zoek een?
Ik zoek een monitor die mijn huidige setup vervangt. Momenteel werk ik op een Dell 24" + Macbook Pro als 2de scherm.
Ik ben een developer en het scherm zal ook enkel daarvoor gebruikt worden.

Gaming opties zijn geen vereist. Ik ga er ook geen films/series op kijken. Fotobewerking is ook geen vereiste.

Wat is je budget?
Ik zoek iets rond de €600.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Merk/stijl: Ik heb geen voorkeur naar een merk toe maar vindt wel dat bijvoorbeeld een Dell monitor er veel stijlvoller uitziet dan de meeste gaming monitors (bijvoorbeeld een Samsung Odyssey Gaming vind ik niet mooi).
- IPS/VA of 60/100/144Hz? door mijn beperkt budget zal ik moeten kiezen welke features ik wil. Ik weet niet goed of ik bijvoorbeeld beter kies voor een IPS monitor met lage Hertz of een VA monitor met hoge Hertz.
- Power Delivery: bij een van mijn voorbeelden komt dit voor maar eigenlijk heb ik dit niet echt nodig. Alle kabels zitten mooi verwerkt in mijn bureau, dus een extra powercable is geen probleem.

Ultrawide?
Mijn eerste idee gaat naar een 34" ultrawide 1440p. Ik lees dat 4K in mijn geval (development) weinig meerwaarde heeft aangezien je dan toch moet gaan zoomen om teksten duidelijk leesbaar te krijgen.

De pricewatch: LG 35WN75C Zwart sprak mij wel aan. 100Hz maar wel VA.

Dan ben ik mij beginnen verdiepen in de schermkromming. In bovenstaand geval 1800R, wat aan de kromme kant is. Mij lijkt het dat voor mijn doel ik misschien beter ga voor een iets minder gekromde monitor. Maar ik weet niet of die gedachtegang klopt?

Zoekend naar een scherm met een mindere kromming kwam ik op pricewatch: Dell P3421W Zilver, Zwart. 3800R, IPS maar wel slechts 60Hz.

Als iemand bedenkingen of bevestigingen heeft bij mijn keuzes hoor ik het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-05 17:19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Wat voor development doe je? Webdevelopment? Gamedevelopment?

Voor webdevelopment of andere dingen lijkt het mijn niet dat een hoge refresh rate nodig is, bij gamedevelopment of dingen met high refresh rate animaties lijkt mij een monitor met een hoge refresh rate wel handig.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25

BCC

En ik vind 4K zeker wel wat toevoegen voor development omdat de fonts veel rustiger ogen.

Ik heb zelf de voorloper van die Dell (de 32) en die is erg prima voor development. Ik zou er wel een Dell arm bij bestellen als dat kan met je bureau.

[ Voor 48% gewijzigd door BCC op 22-04-2021 16:17 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
Wat voor development doe je? Webdevelopment? Gamedevelopment?
Webdevelopment en gewoon programmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrn
Ik ben er bijna aan uit. Ik zou gaan voor 1440p en IPS.

Ik kom op de volgende monitors uit:

pricewatch: Dell P3421W Zilver, Zwart
Zachte prijs maar met curve van 3800R, is dit genoeg?

pricewatch: Dell UltraSharp U3419W Zwart
Ouder scherm maar wel met een meer conventionele curve van 1800R

Het komt hem dus aan op de curve… ik heb geen ervaring met het verschil behalve wat je kan lezen.

Zou een 3800R of 1800R een betere ervaring bieden voor dagdagelijks programmeren, developen, etc…?

————-
Nog extra connectiviteit maar direct duurder: pricewatch: Dell P3421W Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet1086
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08-2021
jrn schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:13:
Ik ben er bijna aan uit. Ik zou gaan voor 1440p en IPS.

Ik kom op de volgende monitors uit:

pricewatch: Dell P3421W Zilver, Zwart
Zachte prijs maar met curve van 3800R, is dit genoeg?

pricewatch: Dell UltraSharp U3419W Zwart
Ouder scherm maar wel met een meer conventionele curve van 1800R

Het komt hem dus aan op de curve… ik heb geen ervaring met het verschil behalve wat je kan lezen.

Zou een 3800R of 1800R een betere ervaring bieden voor dagdagelijks programmeren, developen, etc…?

————-
Nog extra connectiviteit maar direct duurder: pricewatch: Dell P3421W Zilver, Zwart
Welke keuze heb je gemaakt? Zit met dezelfde dilemma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jrn schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:00:
Mijn eerste idee gaat naar een 34" ultrawide 1440p. Ik lees dat 4K in mijn geval (development) weinig meerwaarde heeft aangezien je dan toch moet gaan zoomen om teksten duidelijk leesbaar te krijgen.
43" 2160p? pricewatch: LG 43UN700-B Zwart
Grotere letters (lagere dpi) dan 27" / 34" 1440p, zonder zoom.
Met 125% zoom heb je nog steeds meer resolutie (1728p) en kun je de monitor eventueel iets verder weg zetten.
Pagina: 1