Er is inderdaad wat ruis op de lijn waarover het nu precies gaat, maar dat is ook te verklaren.
Zoals ik begrijp refereert @
GregoryDG naar accountherstel: Dat is het wederom toegang krijgen tot haar
Apple ID (met Twee-Factor Authenticatie). Als je geen toegang hebt tot je
vertrouwde apparaten, dan kan dat inderdaad een week duren.
Goed, dat is het account, haar
Apple ID (dit verwart OP met 'iTunes')
- iTunes = programma op een computer
- Apple ID = het account voor diensten, waaronder de cloud (iCloud)
De vraag is nu, hoe maakte je vrouw haar backups? Was dat in
iTunes (met een kabel via een computer), of via
iCloud (dus via WiFi, via
het Apple ID) ?
Dan is er nog een grote belangrijke vraag die moet worden beantwoord: maakt je vrouw gebruikt van de
iCloud Fotobibliotheek? Als dat inderdaad het geval is, dan worden foto's namelijk
niet meegenomen in de iTunes of iCloud backups. De foto's worden dan normaal gesynchroniseerd naar iCloud en zouden ze op icloud.com te zien moeten zijn, of na het opnieuw aanzetten van de iCloud fotobibliotheek op de iPhone. Zijn de foto's alsnog nergens te zien? Dan kan het zjin dat ze zijn verloren omdat ze nooit zijn gesynchroniseerd: te weinig ruimte over in iCloud of de iPhone heeft de kans niet gehad ze te uploaden.
Nu begrijp ik dat
ook de iPhone zelf terug is gezet naar fabrieksinstellingen aangezien ze haar pincode kwijt was. Wat is er daarna gebeurd? Is er een backup terug gezet? was dat de backup uit iTunes (op een computer) of uit iCloud?
Dus wat je effectief kunt controleren:
- Zijn de ontbrekende foto's te zien na inloggen op icloud.com > Foto's?
JA: phew, zte gewoon op haar iPhone weer de optie iCloud Foto's aan.
NEE, er staan helemaal geen foto's: de iPhone heeft nooit gesynced, dus kunnen ze alleen in een backup zitten. Foto's zijn verloren.
NEE, dezelfde foto's ontbreken, wat ik al had zijn hier ook te zien: iCloud Foto's stond aan, mar de ontbrekende foto's zijn nooit geupload. Ze kunnen helaas ook niet in een backup zitten. De foto's zjin verloren.