Hoe foto's terughalen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryDG
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Hoi hoi

Mijn vrouw had sinds enige tijd geen reservekopie gemaakt van haar Iphone. Nu was ze onlangs zowel de pincode als het wachtwoord van haar itunes kwijt (in paniek geslagen door een gebeurtenis). Apple heeft haar itunes account gerest (meer dan een week niet bereikbaar geweest). Nu is ze alles kwijt van van 2019 en 2020... Kan ze op de één of andere manier toch nog aan haar foto's?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06
Apple heeft haar itunes account gerest (meer dan een week niet bereikbaar geweest).

Ok en vertel nu maar wat er ECHT gebeurt is.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryDG
SpoekGTi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:39:
Apple heeft haar itunes account gerest (meer dan een week niet bereikbaar geweest).

Ok en vertel nu maar wat er ECHT gebeurt is.
Man man wat insinueer jij nu?! Als je niks zinnigs te zeggen hebt... https://support.apple.com/nl-nl/HT204921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heb je nog een eerder gemaakte lokale reservekopie? Wat als je die terugzet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

GregoryDG schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:49:
[...]

Man man wat insinueer jij nu?! Als je niks zinnigs te zeggen hebt... https://support.apple.com/nl-nl/HT204921
Dat je het lijkt dat je niet weet waar je over praat want daar staat niet dat er dingen worden weggegooid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik volg je even niet hier. Je geeft aan dat je vrouw al enige tijd geen reserve kopie had gemaakt van haar iPhone en haar iTunes wachtwoord vergeten was. Met hulp van de accountherstel is dat weer opgelost. Bedoel je nu dat ze de gegevens van 2019 en 2020 uit dat account zijn verdwenen na het accountherstel en er daarvoor dus wel in stonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

n9iels schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:56:. Bedoel je nu dat ze de gegevens van 2019 en 2020 uit dat account zijn verdwenen na het accountherstel en er daarvoor dus wel in stonden?
Wat onmogelijk is. Ze heeft ze dan toch zelf verwijderd, hetzij per ongeluk.
Als er geen reservekopie is van voor dat gebeurde mogen de foto’s als verloren worden beschouwd.

Al lijkt me “sinds enige tijd” niet meteen een paar jaar geleden. Dat zou niet zo heel slim zijn met data die enige waarde heeft :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06
GregoryDG schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:49:
[...]

Ik insinueer dat er iets anders moet zijn gebeurt en jij insinueert dat Apple na een week niet inloggen je iCloud account weg knikkert wat niet waar is.

Het kwijtraken van je wachtwoord kan iedereen gebeuren, en dat je dat met wachtwoordherstel terughaalt ook. Zelfs met 2FA, maar zolang zij dus nog met haar oorspronkelijke account inlogt kunnen er dus geen gegevens kwijt zijn.

Dus of je hebt met een andere account ingelogd of en daar komt ie weer: wat is er nou echt gebeurd?

En als je je verhaal nog duidelijker lees, is ook de iPhone gereset naar fabriekstandaard, pincode kwijt.

Kortom er zijn meer acties geweest dan wat je in je eerste post meldt.

Als de iPhone is gereset en daarop stonden foto’s en je had niet voldoende iCloud storage waardoor de iCloud backup al minimaal 2 jaar niet meer is gebackupped en de foto’s niet gesynced zijn in iCloud is het helaas weg.

[ Voor 21% gewijzigd door SpoekGTi op 22-04-2021 21:51 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GregoryDG schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:39:
Hoi hoi

Mijn vrouw had sinds enige tijd geen reservekopie gemaakt van haar Iphone. Nu was ze onlangs zowel de pincode als het wachtwoord van haar itunes kwijt (in paniek geslagen door een gebeurtenis). Apple heeft haar itunes account gerest (meer dan een week niet bereikbaar geweest). Nu is ze alles kwijt van van 2019 en 2020... Kan ze op de één of andere manier toch nog aan haar foto's?

Bedankt!
Nee helaas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryDG
Bedankt voor de reacties. Ik dacht het ook al dat ze alles kwijt is van die periode. Ja laatste reservekopie was in 2018, héél dom! Je moet het mij niet vertellen. Iphone platte batterij --> pincode vergeten --> itunes wachtwoord vergeten --> apple gebeld en die hebben haar itunes account gereset --> week moeten wachten --> dan pas nieuw wachtwoord kunnen maken op itunes en nieuwe pin.
Enkel icloud op haar andere gsm... I know, domme dingen maar kunnen de tijd jammer genoeg niet terug draaien.
Dus zoals ik al dacht, kunnen jullie bevestigen, alles kwijt, op geen enkele manier die foto's terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is zoals ik het lees nogal verwarring over resetten van de account (versus toegang tot de account versus de devices zelf).

Bedoel je dat ook de telefoon zelf een factory reset heeft gehad? Dan is het inderdaad over als er geen backup is...

Check voor de zekerheid of er niet op een lokale laptop of PC een backup staat. Edit: of op eventuele Google, Microsoft, Amazon, etc accounts die eigen foto en/of backup apps hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2021 10:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:06
Er is inderdaad wat ruis op de lijn waarover het nu precies gaat, maar dat is ook te verklaren.

Zoals ik begrijp refereert @GregoryDG naar accountherstel: Dat is het wederom toegang krijgen tot haar Apple ID (met Twee-Factor Authenticatie). Als je geen toegang hebt tot je vertrouwde apparaten, dan kan dat inderdaad een week duren.

Goed, dat is het account, haar Apple ID (dit verwart OP met 'iTunes')
  • iTunes = programma op een computer
  • Apple ID = het account voor diensten, waaronder de cloud (iCloud)
De vraag is nu, hoe maakte je vrouw haar backups? Was dat in iTunes (met een kabel via een computer), of via iCloud (dus via WiFi, via het Apple ID) ?

Dan is er nog een grote belangrijke vraag die moet worden beantwoord: maakt je vrouw gebruikt van de iCloud Fotobibliotheek? Als dat inderdaad het geval is, dan worden foto's namelijk niet meegenomen in de iTunes of iCloud backups. De foto's worden dan normaal gesynchroniseerd naar iCloud en zouden ze op icloud.com te zien moeten zijn, of na het opnieuw aanzetten van de iCloud fotobibliotheek op de iPhone. Zijn de foto's alsnog nergens te zien? Dan kan het zjin dat ze zijn verloren omdat ze nooit zijn gesynchroniseerd: te weinig ruimte over in iCloud of de iPhone heeft de kans niet gehad ze te uploaden.

Nu begrijp ik dat ook de iPhone zelf terug is gezet naar fabrieksinstellingen aangezien ze haar pincode kwijt was. Wat is er daarna gebeurd? Is er een backup terug gezet? was dat de backup uit iTunes (op een computer) of uit iCloud?

Dus wat je effectief kunt controleren:
- Zijn de ontbrekende foto's te zien na inloggen op icloud.com > Foto's?

JA: phew, zte gewoon op haar iPhone weer de optie iCloud Foto's aan.
NEE, er staan helemaal geen foto's: de iPhone heeft nooit gesynced, dus kunnen ze alleen in een backup zitten. Foto's zijn verloren.
NEE, dezelfde foto's ontbreken, wat ik al had zijn hier ook te zien: iCloud Foto's stond aan, mar de ontbrekende foto's zijn nooit geupload. Ze kunnen helaas ook niet in een backup zitten. De foto's zjin verloren.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1