Belgische bedrijfswagens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
@JayStout betreft nieuws: België wil elektrische bedrijfswagens vanaf 2026 100% fiscaal aftrekb...

Zoals ook al in de comments gemeld (maar hier past het beter):

Wat we hier in NL kennen als bedrijfswagen, is bijvoorbeeld een bestelbusje. Schildersbusjes, bouwvakkersbusjes, etc etc. Echt bedrijfsmatig gebruik.
In Belgie doelt een bedrijfswagen bij mijn weten meestal op een auto van de zaak, zoals we die hier in NL ook velen kennen.
De vraag is dan ook wat er echt bedoeld wordt met bedrijfswagens in BE. Uit het Vlaamse gelinkte artikel is het iig niet te halen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
Beste,

Bedankt voor je vraag. Ik heb het even opgezocht en vond volgende informatie terug die enige juridische duiding gaf. Ik heb artikel dan ook aangepast.

Met vriendelijke groeten,
Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 13:47
Voor zover ik het zie
We hebben in BE salariswagens, waar de wagen een deel van het salaris is en helemaal niet nodig voor het werk.
Daarnaast zijn er de bedrijfswagens. Dat kan een poolwagen zijn die je gebruikt als je hem nodig hebt of een eigen wagen (bijvoorbeeld een verkoper die konstant op de baan is)

Het grootste deel van de Belgische bedrijfswagens zijn salariswagens ;)