Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 21:17
Hoi Mede-tweakers,

Nu het weer warmer word buiten merk ik dat mijn sony headset vaak te warm is als ik buiten aan het wandelen ben. Meestal gebruik ik daarom mijn oude Galaxy Buds (die ik ooit bij mijn S10 als promo heb gekregen). Een van de vervelende dingen is dat deze continu verbindingsproblemen hebben. Elke 5 a 10 minuten valt de audio heel kort weg aan één oor of het klinkt robot-achtig. (dit is mijn 2e paar onder garantie verwisseld overigens)

Ik zou heel graag (voorkeur voor iets wat niet heel duur is) een beter setje willen qua verbinidng. Als ik een beetje google kom ik in een wirwar van reviews en lukt het me niet goed om te vinden wat ik zoek. De geluidskwaliteit boeit me niet veel omdat ik de oordopjes vooral voor podcasts en audioboeken gebruik. Ik zoek dus alleen iets wat draadloos is, en weinig verbindingsproblemen heeft.

Ik ben benieuwd of jullie suggesties hebben. Is het uberhaupt mogelijk om oordopjes te vinden zonder verbindingsproblemen? Of hoort het er ''gewoon'' bij? Ik hoor vaak van andere mensen ook negatieve ervaringen met bluetooth oordopjes.

Beste antwoord (via pimmetjepom op 22-04-2021 12:34)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

pimmetjepom schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:14:
Hoi Mede-tweakers,

Nu het weer warmer word buiten merk ik dat mijn sony headset vaak te warm is als ik buiten aan het wandelen ben. Meestal gebruik ik daarom mijn oude Galaxy Buds (die ik ooit bij mijn S10 als promo heb gekregen). Een van de vervelende dingen is dat deze continu verbindingsproblemen hebben. Elke 5 a 10 minuten valt de audio heel kort weg aan één oor of het klinkt robot-achtig. (dit is mijn 2e paar onder garantie verwisseld overigens)

Ik zou heel graag (voorkeur voor iets wat niet heel duur is) een beter setje willen qua verbinidng. Als ik een beetje google kom ik in een wirwar van reviews en lukt het me niet goed om te vinden wat ik zoek. De geluidskwaliteit boeit me niet veel omdat ik de oordopjes vooral voor podcasts en audioboeken gebruik. Ik zoek dus alleen iets wat draadloos is, en weinig verbindingsproblemen heeft.

Ik ben benieuwd of jullie suggesties hebben. Is het uberhaupt mogelijk om oordopjes te vinden zonder verbindingsproblemen? Of hoort het er ''gewoon'' bij? Ik hoor vaak van andere mensen ook negatieve ervaringen met bluetooth oordopjes.
Erm, volgens mij heb je gewoon 2 keer een specifiek slechte ervaring met één merk in-ears en scheer je nu alles over één kam. Ik gebruik al jaren verschillende BT headsets (van heel goedkoop voor de kinderen hun tablets tot een Bose QC 35 aan toe) en die werken allemaal gewoon goed.

Recentelijk de EarFun Air Pro gekocht (met ANC) voor 70 euro en die zijn ook gewoon enorm goed (terwijl ze toch in het goedkopere spectrum vallen) met amper tot geen issues.

Kortom: richten op verbindingsproblemen die er niet zijn zou niet een criteria moeten zijn voor jouw vervanging.

Xbox Live ID:Notna8310

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55

RnB

Heb je ook gedacht aan de andere kant, dus het apparaat waarmee je jouw oortjes verbind?

De Galaxy Buds zijn naar mijn weten een van de betere BT dopjes (correct me if I'm wrong), waarbij je niet zomaar verbindingsproblemen mee moet hebben.

Ik zie dit probleem bij mijn BT headsets (Bose QC35, Sony XM3, AirPods), deze hebben een uitstekende verbinding met mijn privé laptop en iPhones, maar een hele instabiele verbinding met mijn zakelijke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjepom
RnB schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:17:
Heb je ook gedacht aan de andere kant, dus het apparaat waarmee je jouw oortjes verbind?

De Galaxy Buds zijn naar mijn weten een van de betere BT dopjes (correct me if I'm wrong), waarbij je niet zomaar verbindingsproblemen mee moet hebben.

Ik zie het bij mijn BT headsets (Bose QC35, Sony XM3, AirPods), deze hebben een uitstekende verbinding met mijn privé laptop en iPhones, maar een hele instabiele verbinding met mijn zakelijke laptop.
Oh zeker, ik had dat moeten vermelden in mijn topicstartpost. De galaxy earbuds doen het ook via mijn laptop slecht, en via andere telefoons ook. Mijn sony headset doet het fantastisch op alle devices.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een stuk of 6 verschillende setjes oortjes en over-ear bluetooth hoofdtelefoons, en eigenlijk met uitzondering van super-cheapo 5$ chinese oortjes nooit verbindingsproblemen.

De Sony oortjes doen het bijvoorbeeld erg goed, maar er zijn een hoop merken met fijne setjes tegenwoordig.

De verbindingsproblemen die je schetst, daar zal je wel gewoon pech mee hebben, terwijl je constant een stoorzender in je zak meedraagt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

pimmetjepom schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:14:
Hoi Mede-tweakers,

Erm, volgens mij heb je gewoon 2 keer een specifiek slechte ervaring met één merk in-ears en scheer je nu alles over één kam. Ik gebruik al jaren verschillende BT headsets (van heel goedkoop voor de kinderen hun tablets tot een Bose QC 35 aan toe) en die werken allemaal gewoon goed.

Recentelijk de EarFun Air Pro gekocht (met ANC) voor 70 euro en die zijn ook gewoon enorm goed (terwijl ze toch in het goedkopere spectrum vallen) met amper tot geen issues.

Kortom: richten op verbindingsproblemen die er niet zijn zou niet een criteria moeten zijn voor jouw vervanging.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjepom
Ik baseer me niet alleen op eigen ervaringen maar ook op ervaringen van anderen. Ik heb overigens alleen maar slechte ervaringen met bluetooth oortjes. Met bluetooth headsets/koptelefoons eigenlijk nooit.

Ik zie al snel aan de reacties dat veel tweakers deze problemen dus niet hebben. Bedankt voor deze waardevolle input! Ik denk dat het dan dus de moeite is het weer te proberen met een ander merk of nieuwer setje oordopjes.

Mochten mensen nog aanraders hebben dan hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door pimmetjepom op 22-04-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Ik herken me er ook niet in. Heb galaxy buds met een note 10 en S21 ultra gebruikt en nooit gehad wat jij beschrijft. Zelfs goedkope BT oordopjes heb ik weinig gezeur mee gehad, soms wat minder range, maar met de telefoon in de zak of in de buurt werken ze altijd wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:24:
[...]

Erm, volgens mij heb je gewoon 2 keer een specifiek slechte ervaring met één merk in-ears en scheer je nu alles over één kan. Ik gebruik al jaren verschillende BT headsets (van heel goedkoop voor de kinderen hun tablets tot een Bose QC 35 aan toe) en die werken allemaal gewoon goed.

Hint: Die EarFun Air Pro is eigenlijk een Edifier TWS NB2 met een ander naampje erop (of zou het andersom zijn? De Edifier's kwamen iig eerder uit). Mocht je de Earfuns dus niet kunnen vinden, Edifier is ook binnen EU prima verkrijgbaar.

De Edifiers (ik heb daar ook 2 setjes van, een voor mij en een voor de vriendin) zijn inderdaad dikke prima. De Active Noise Cancelation werkt zelfs best aardig, zeker voor dit geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2021 13:08 ]

Pagina: 1