Toon posts:

512 MB op een ASUS CUSL2-C halfeert, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola!

Ik zit met een beetje een nasty situatie.. Ik heb hier een ASUS CUSL2-C mobo en ik prik daar 1 DIMM van 512MB geheugen in. Volgens de handleiding is het mobo compatible met 512 op 1 DIMM (en ook een max van 512MB) maar in de bios telt ie door tot 256 en verder komt ie dus niet. Ook windows geeft 256MB aan.. ook mijn hardwareguru kwam er niet uit dus ik schreeuw om jullie hulp ;)
Dus please help!!

Alvast bedankt.

Verwijderd

miscchien moet je eerste een bios-update halen
of is het geheugen kapot ????????

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12

nexhil

BAM!

ik zou ook ff voor een bios udate uitkijken

Verwijderd

Topicstarter
bios updates zijn er wel, maar als de handleiding zegt dat het kan lijkt me een biosupdate niet nuttig. toch? (kan er ook heel hard naast zitten dat ie misschien een nieuwer type geheugen niet herkent, maar via update wel)

Verwijderd

je schrijft OOK windows geeft 512 mb aan dus dan geeft de bios wel 512 ??

Als je toch gaat kijken of er een nieuwe bios update is kijk dan meteen effe bij de specs van je bord het kan er ook aan ligggen dat er toch een foutje in je boekje is geslopen komt namelijk wel vaker voor

Verwijderd

Topicstarter
foutje.. 256 MB.. ge[edit] ;)

overigens.. de site geeft zelfde aan als 't boekske

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Toch effe BIOS update proberen... Verder is er verder tussen enkel en dubbelzijdige DIMMs, het kan dat maar een van beide wordt ondersteund en je die andere erin hebt zitten...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb hier op me werk ook altijd Asus CUSL2 bordjes en ik ben dit probleem nog nooit tegengekomen (nou hebben we niet zoveel pc's met 1 x 512mb).

Ik heb het in ieder geval gelijk uitgeprobeerd en met een Dane-Elec 512 MB module werkt het gewoon perfect.

Op de moederborden die wij geleverd krijgen zit standaar BIOS versie 1007 volgens mij.

Veel succes.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
OK ik probeer 't maar eens met een biosupdate dan toch maar =)

onwijs bedankt allemaal voor de hulp =)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Wat voor chipstructuur hebben die SDRAM's op de DIMM? Hij zou met één 512MB DIMM moeten werken, maar lang niet alle 512MB DIMM's zijn compatible met Intel chipset's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:15
idd, je hebt van die 512 MB reepjes die alleen op VIA chipsets werken. Dus bel ff je winkel op en vraag hun of dat reepje ook voor intel bordjes is, zo nee omruilen tegen eentje die dat wel kan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:42
ik kan mijn cusl2-c bios niet eens updaten.
voor de -c is er geen update volgens mij.
de 1.006 versie is alleen voor de cusl2

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

echt niet, Hier

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

volgens mij is je simmetje gewoon niet oke, dus haal ff een ander bij de winkel, wil het dan nog niet, probeer dan eens te updaten. Of anders de winkel te vragen om een ander moederbord of iets dergelijks.

Je hebt het gekocht bij een winkel, werkt het niet dan moeten zij het ook oplossen!

Greetz

Verwijderd

Dit dimmetje heeft een chipstructuur van 64Mx4, wat niet ondersteund door Intel, op geen enkele chipset.
Je zult ene dimmetje moeten hebben met een structuur van 32Mx8(duurder), vrijwel alleen te vinden om reepjes van Kingston, Dane Elec etc.....(

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Op www.heisse.de/ct/ftp/ctspd.shtml kun je een geheugentester ophalen. Dan kun je zien wat voor geheugen het is en of het okee.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1