Downloads: Favoriete Software "(Book)Marken"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 14:47
Na kort contact gehad te hebben met Drobanir, maak ik een topic aan :)

Situatie:
[Lang opbouwend verhaal]
's Ochtends gaan de laptop aan, open de browser, TW.net en ff neuzen tussen de nieuwsartikelen. Koffie staat nog te dampen in een halfvol kopje, waarbij er een "Download" item voorbij komt op de Frontpage. Ik klik en lees de beschrijving. Er komt een gedachte omhoog: "Maar dát kan later nog wel eens van pas komen! :)". Doe stoer, lees de naam van de software 3x en ga door met de dag.
2 weken later, klant heeft iets nodig en ik bedenk me: "Oh ja, daar heb ik iets van gelezen! Maar welk stuk software was dat ook alweer...?? 8)7 Iets met %INSERTNAME% of toch %SPLINTERNAME%?? Kak!!" en doet scrollen, zoeken: Onhandig...

Wens:
Zou het mogelijk zijn, om downloads/software te (book)marken in het (eigen) profiel? :)
Ik las over dit stuk software en komt absoluut een keer voor dat nodig te hebben. Maar kan deze nergens (book)marken als favoriet.

Aanvullend wens 2:
Afhankelijk of het een (goed) idee is wat uitgewerkt kan worden, zouden deze bookmark ook toegevoegd kunnen worden aan een personal favorieten lijst, welke dan privé is. Maar je dan ook een public lijst kunt (aan)maken, vergelijkbaar met de "%USERNAME%\Profiel\Inventaris" en "%USERNAME%\Profiel\Wenslijst"

Benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:09
Kun je die link niet bookmarken in je browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 14:47
Rhip schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:35:
Kun je die link niet bookmarken in je browser?
Natuurlijk kan ik dat wel bookmarken in de browser:
Staan alle bookmarks in de browser thuis. Ben ik bij een klant en moet snel iets opzoeken. Maak een VPN aan naar huis toe, log in op de machine, snel naar de bookmarks, een "Oh ja, zo heet dat!" -moment, alles afsluiten en weer door... |:(

TW.net openen op de telefoon, naar die Software Bookmark gaan in mijn account en resultaat.

Vandaar dus de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
TIP: Als je op tweakers bij downloads zoekt naar een tool, bijvoorbeeld notepad++, zie je in het kleine resultaten scherm in de onderste helft de diverse versies van notepad++ bij downloads. In de bovenste helft 'onderwerpen' de tool 'notepad++ als 'price-watch' item.

Open die 'notepad++' bij de pricewatch (pricewatch: Notepad++) Daar is de tab 'Downloads' (helemaal rechts, mogelijk in een sub-tab). Dat komt op pricewatch: Notepad++.

Die kan je bookmarken, dan zie je in 1 keer alle versies met de nieuwste bovenaan.

Ook staan daar knoppen zoals 'hebben' en 'willen' en ook 'price-watch'. Misschien/hopelijk geven die een melding bij een update. Misschien moeten we daar een 'feature request' voor geven.

Toevoeging: Voor jou VenToy: pricewatch: Ventoy en pricewatch: Ventoy

[ Voor 10% gewijzigd door beerse op 13-05-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Staan alle bookmarks in de browser thuis. Ben ik bij een klant en moet snel iets opzoeken. Maak een VPN aan naar huis toe, log in op de machine, snel naar de bookmarks, een "Oh ja, zo heet dat!" -moment, alles afsluiten en weer door... |:(

TW.net openen op de telefoon, naar die Software Bookmark gaan in mijn account en resultaat.

Vandaar dus de vraag
Bookmarks kan je natuurlijk ook gewoon op je eigen telefoon zetten, hoef je niet te VPN'en , in te loggen, etc etc.

Je idee vind ik een goede hoor, maar de tip van Rhip is wat mij betreft ook geen gekke, dus deze ondankbare reactie met een ' |:( ' aan het einde had niet gehoeven...

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 13-05-2021 10:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Met de product pagina's bij de pricewatch (in plaats van bij de downloads) zoals voor ventoy pricewatch: Ventoy. Kan je dat product voor jezelf op een 'inventaris' zetten met de knop 'hebben' en/of 'willen'. dan kan je daar binnen je tweakers profiel een eigen lijst van maken.

Misschien/hopelijk geeft 'price-watch' ook een melding met nieuwe versies en/of nieuwe downloads. Dat is te testen en anders natuurlijk aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Vandaar dus de vraag
Je zal ook wel eens bookmarks nodig hebben die niks met t.net te maken hebben. Is het dan niet handiger om 1 lokatie te hebben? Jouw bookmarks dus. En zorg dat die gesynced zijn met jouw telefoon. Google Chrome doet dit voor jou als je een Google account hebt. Dus de opmerking van @Rhip is niet onlogisch, de |:( komt dan ook onbeleefd over.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 13-05-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Het blijkt al mooier te zijn dan ik had gehoopt. Als je een inventaris-lijst maakt met software zoals bijvoorbeeld pricewatch: Ventoy en pricewatch: Notepad++, dan is daar de optie "krijg een notificatie bij updates".
Pagina: 1