wErudite schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:44:
[...]
Oh huh, mijn werkgever zegt dat ik nu 2x verlengd heb en dus een vast contract moet krijgen of een nieuwe baan moet zoeken. Dus van eerste contract 2019 - 2020, verlenging maart 2020 tm maart 2021, maart 2021 t/m juli 2021.
Maar zoals je zegt: misschien beter om mijn tijd uit te zitten. Het is zuur dat ik niet op de werkplek zelf ben en daar mijn enthousiasme nu kan aantonen. Ik 'hoop' maar gewoon dat ze weten dat ik écht een vast contract wil en daar met plezier wil blijven werken.
Ooh je gaf eerst aan 2x jaar contract, maar er zit dus nog een 3rde bij van 4 maanden, dat zit je inderdaad aan die vast contract regels.
Maar blijf helder, bijt je niet vast op het absoluut houden van deze baan, ik weet de inhoud van het werk niet, maar kan genoeg situaties bedenken waardoor een werkgever eerder zou kiezen voor iemand goedkoper/jonger/beter/etc zou kiezen dan richting een vast contract gaan.
.
Edit, gezien je functie zal corona inderdaad een behoorlijke rol spelen, richting juli heb je geluk dat er misschien weer verruiming komt in regels, anders kan het alsnog niet echt zo fijn uitpakken.
Ik heb rond jouw leeftijd de leukste baantjes gehad, ging bijna op m'n knieen om nog een jaar contract te krijgen, fast forward 20 jaar kijk ik er toch heel anders op terug. Ik was toch wel weggegaan, heb beter werk gevonden, kon doorgroeien. Bijna je eerste vriendin, wil je voor geen goud missen.. omdat je nog niet beter weet
Resultaat nu zal eerder een 'moet vast' situatie worden, dus eerlijk en naar prestatie aanbod krijgen zal het zeker niet worden (al ken ik de branch niet echt hoe ze omgaan met personeel).
[
Voor 5% gewijzigd door
SinergyX op 22-04-2021 11:52
]