Advertenties laten de inhoud verspringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 16:23
Sinds een tijdje merk ik dat er, volgens mij, meer advertenties lokaal bij jullie gehost worden. In elk geval advertenties die niet door mijn anti-tracking browser-extensies worden tegengehouden. Prima als dit zo is, want op deze manier brengen advertenties minder privacy- en veiligheidsrisico's met zich mee.

Eén onprettig effect dat ik nu merk is alleen dat de advertenties pas na een tijdje verschijnen en dan de tekst van het artikel dat ik net aan het lezen ben doen verspringen. Zou het mogelijk zijn de advertenties gelijk mee te laden, of in elk geval de ruimte ervoor meteen vrij te houden, zodat de inhoud niet een tijdje na het openen van een pagina verspringt?

Misschien ligt het aan mijn browser(extensies), maar voor het geval dit iets is dat jullie eenvoudig kunnen aanpassen wilde ik het toch even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is een allang bekend probleem zoeken naar 'advertentie verspringen' O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:38

DaFeliX

Tnet Devver
Het probleem zit hem er in dat we eerst kijken of we advertenties op de normale manier kunnen serveren, wordt dit geblokkeert (zoals in jouw geval), dan pas worden de advertenties vanuit onszelf geserveerd. Hierdoor zit er een extra vertraging in tov de 'normale' advertenties, waar verspringen ook al een probleem kan zijn.

Het is niet triviaal dit op te lossen: De beste methode is ruimte reserveren voor advertenties, maar het probleem is dat we niet precies weten hoeveel ruimte een advertentie inneemt. Als je de maximale ruimte reserveert, kan het dus zijn dat er teveel ruimte gereserveerd wordt; of als er überhaupt geen advertentie beschikbaar is een groot leeg vlak getoond wordt. Beide is wss net zo storend als een verspringende pagina.

We zijn ons bewust van het probleem: misklikken door het verspringen van de pagina, of je leespositie kwijtraken door verspringen is gewoon irritant. Helaas zijn we hiervan afhankelijk van andere partijen, en ligt het versnellen van het inladen van advertenties niet binnen onze mogelijkheden.

Een oplossing zou zijn om je adblocker uit te zetten, je krijgt dan advertenties via de normale 'flow' en gebeurd het verspringen eerder :+ maar ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 16:23
Bedankt voor de uitleg @DaFeliX . Het is inderdaad soms irritant, maar ik begrijp nu in elk geval beter hoe het komt. Wie weet dat het ooit vanzelf opgelost is als deze manier van adverteren de 'normale' manier wordt. (een mens kan toch hopen... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:16
DaFeliX schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:59:
Het probleem zit hem er in dat we eerst kijken of we advertenties op de normale manier kunnen serveren, wordt dit geblokkeert (zoals in jouw geval), dan pas worden de advertenties vanuit onszelf geserveerd. Hierdoor zit er een extra vertraging in tov de 'normale' advertenties, waar verspringen ook al een probleem kan zijn.

Een oplossing zou zijn om je adblocker uit te zetten, je krijgt dan advertenties via de normale 'flow' en gebeurd het verspringen eerder :+ maar ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten
Wellicht muggenzifterij, maar dit is dus geen oplossing.
Zonder adblocker of met tweakers in de whitelist hebben gebruikers dezelfde problemen.
Het misklikken zal dus blijven.
Dat is ook al lang bij Tweakers bekend.
Het is niet triviaal dit op te lossen: De beste methode is ruimte reserveren voor advertenties, maar het probleem is dat we niet precies weten hoeveel ruimte een advertentie inneemt. Als je de maximale ruimte reserveert, kan het dus zijn dat er teveel ruimte gereserveerd wordt; of als er überhaupt geen advertentie beschikbaar is een groot leeg vlak getoond wordt. Beide is wss net zo storend als een verspringende pagina.
Geef ons dan de optie om daar zelf voor te kiezen.
Ik heb liever teveel witruimte (op m'n 1440p scherm waar ik totaal geen last heb van ruimtegebrek) dan dat ik constant misklik en/ of na enkele woorden lezen opnieuw moet zoeken naar de juiste positie van de tekst.

edit: maar ik denk dat de echte reden dat Tweakers dit niet wil oplossen simpel is: Geld.
Misklikken is niet zomaar misklikken, het is klikken op een advertentie en dat brengt simpelweg extra veel geld in het laatje.
It's not a bug, it's a feature.

[ Voor 7% gewijzigd door daan! op 28-04-2021 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:38

DaFeliX

Tnet Devver
daan! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:14:
[...]

edit: maar ik denk dat de echte reden dat Tweakers dit niet wil oplossen simpel is: Geld.
Misklikken is niet zomaar misklikken, het is klikken op een advertentie en dat brengt simpelweg extra veel geld in het laatje.
It's not a bug, it's a feature.
8)7

Laat ik vooropstellen dat we dit niet bewust doen, en ook niet dat we 't wel prima vinden dat je misklikt. We willen nl een goede gebruikerservaring, ook voor onszelf. Dus de insinuatie dat we 't wel prima vinden wil ik toch even heel hard ontkrachten bij deze.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:16
DaFeliX schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:29:
[...]

8)7

Laat ik vooropstellen dat we dit niet bewust doen, en ook niet dat we 't wel prima vinden dat je misklikt. We willen nl een goede gebruikerservaring, ook voor onszelf. Dus de insinuatie dat we 't wel prima vinden wil ik toch even heel hard ontkrachten bij deze.
Ok, dat wil ik wel geloven.
Feit blijft wel dat dat mijn grootste ergernis is aan het hele verhaal: Je wilt ergens klikken, maar *pop* gaat de banner en ineens klik je op de banner en opent er een nieuwe website.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

crisp

Devver

Pixelated

Zogenaamde layout-shift staat wel steeds meer op de radar, zeker nu Google dat ook wil 'afstraffen' in de searchrankings. Wat mij betreft gaan we hier dus zeker nog eens een keer serieus naar kijken. Ook onze sales director @Bart Zoetmulder is goed op de hoogte van dit probleem.

Intentionally left blank

Pagina: 1