Haspelrollers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Een bijzaak waar ik nu pas tegenaan loop. Ik heb een haspeltje utp kabel en wil die wat handiger kunnen gebruiken. Daarom ben ik eens gaan kijken voor een houdertje waar hij in past. Wat schetst mijn verbazing: die beginnen vanaf 90 euro?
Misschien zie ik wat over het hoofd dus ik begin maar eens een topic: heeft iemand misschien ervaring met een goed alternatief om een haspel met 100mtr kabel op te plaatsen?

Wat ik bijvoorbeeld tegen kom:

https://www.netwerkkabel....rommel-afrolapparaat.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mag ik vragen waarom je voor een haspel van 100 meter al zo'n ding aan wenst te schaffen? Trek jij zo vaak 100Mtr. UTP aan één stuk? Een normale doos UTP heeft intern meestal 305Mtr. kabel (op een haspel) en zelfs daarvoor gebruik je die dingen niet ténzij je meerdere lengtes van 100Mtr. aan één stuk uit wilt trekken door een leiding./ goot.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-04-2021 19:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haspel in een doos zetten en de doos goed verankeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:28
haspel in grote doos, tussen twee bierkratten, stoelen, etc bezemsteel er dwars doorheen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Will_M schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:56:
Mag ik vragen waarom je voor een haspel van 100 meter al zo'n ding aan wenst te schaffen? Trek jij zo vaak 100Mtr. UTP aan één stuk? Een normale doos UTP heeft intern meestal 305Mtr. kabel (op een haspel) en zelfs daarvoor gebruik je die dingen niet ténzij je lengtes van 100Mtr. aan één stuk uit wilt trekken door een leiding.
Ik had niet verwacht dat ze zo duur waren, merk dat zonder rollen de haspel niet zo handig is, of je moet steeds stoppen met trekken, hem optillen en stukje afrollen en weer verder gaan.
Leg je hem op zijn zij dan krijg je een krullende kabel

Wat dat betreft beter een doos kunnen koipen maar die waren er niet in deze lengte
(oh het is trouwens 305 meter kabel op een haspel inderdaad)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MantaMaartuh
CyBeRSPiN schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:58:
Haspel in een doos zetten en de doos goed verankeren?
Tens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:01:
haspel in grote doos, tussen twee bierkratten, stoelen, etc bezemsteel er dwars doorheen
Bedankt voor de creatieve ideeen / inspiratie!
Ik had geen bezemsteel meer liggen maar wel nog een stuk afvoerpijp :)

Aanschouw... even in elkaar geflanst
Snel 90 euro verdiend zo... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wovj6EeMuIllVXsgKFAVQBsdLpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0tRviDIZqLO2NLNkT7uUgLV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2ypEdC4NycPl_pPvdB-RB7zirM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oea1lpHHB069TtRKKFjCeHz2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op zo'n haspel zit nog véél meer dan 305Mtr.... Én ook nog statiegeld (vaak) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-04-2021 20:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daarom gebruiken de meeste installateurs dan ook dozen en liever meerdere als ze meerdere kabels tegelijk moeten trekken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1