Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinV1992
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-04-2021
Hi,

Mijn racefiets is helaas gestolen ergens in de periode tussen 31 maart en 21 april jl.
Deze racefiets stond in de garage van mijn vriend (we wonen niet samen), en zowel hij als ik hebben een inboedelverzekering.

Mijn vraag: is mijn fiets verzekerd op het moment dat deze gestolen wordt, maar niet in mijn huis stond? Kan ik dit verhalen op mijn eigen verzekering of de verzekering van mijn vriend?

Om de situatie nog gecompliceerder te maken: de fiets is gestolen uit de garage van mijn vriend, maar er zijn geen sporen van inbraak. Wel zijn er sporen die erop wijzen dat de diefstal via de garage van de buren is gegaan. De garages worden namelijk van elkaar gescheiden door een soort kippengaas, dat compleet doorgeknipt en verbogen is. Echter, zijn er bij de deur van hun garage ook geen sporen van inbraak te vinden.

Graag verneem ik welke stappen ik kan ondernemen om aan te tonen dat het om diefstal gaat, welke stappen ik kan ondernemen om ervoor te zorgen dat dit een verzekeringskwestie wordt en hoe ik dit het beste kan aanpakken. Door de gecompliceerde situatie twijfelen mijn vriend en ik wat de beste oplossing is.

Bij voorbaat dank,

Een zeer verdrietige fiets-fanaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Als je het niet op fraude wilt laten uitkomen, bel je verzekering en vraag het?

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 21-04-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vervelend. Maar dit lijkt me een kwestie van je eigen verzekering bellen. Die weten echt wel raad met hoe ze dit op moeten lossen en kunnen je exact vertellen wat er moet gebeuren.
Mijn gok: valt onder de opstal / inboedelverzekering van je vriend.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Je doet aangifte, je stelt je vriend aansprakelijk en hij spreekt zijn inboedelverzekering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:08
Polisvoorwaarden even doorlezen. Daar moet het instaan en tegenwoordig doen de meeste verzekeraars het in redelijk begrijpelijke taal. Aangifte doen moet sowieso gebeuren. En het is waarschijnlijk de vraag of ze kippengaas een fatsoenlijke afscheiding gaan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

opengeknipt kippengaas is toch wel redelijk een spoor van inbraak.. tenzij jullie dit al jaren zo hebben gelaten.
Of het afdoende is wat betreft sluitwerk en dergelijke ook dat kan de verzekering je prima vertellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33
Bij de buren geen sporen van inbraak, maar de gaas tussen de garages is wel kapot. Kunnen de buren het gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
Lees de polis van alle verzekeringen over wat gedekt is en wat uitsluitingsclausules zijn.

Voor de eigen inboedelverzekering moet je kijken naar de dekking voor spullen die elders zijn opgeslagen. Ik geef je nauwelijks een kans hierop in dit geval. Is vaak beperkt tot opslag voor een verhuizing en dergelijke.

Wat betreft de inboedelverzekering van de vriend is de kans erg klein. Het is zijn inboedel namelijk niet.

De aansprakelijkheidsverzekering van vriend heeft een minieme kans. Dan zou het moeten vallen onder dekking voor in bewaring genomen spullen.

Braakschade etc hoef je pas in tweede fase te bekijken. Kapot gemaakt.gaas is prima braakschade. Hooguit dat er ergens een bepaling over fatsoenlijk afsluiten om de hoek komt kijken :+

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 21-04-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt wel als een bijzondere garage.
Bij garage denk ik meer aan houten/stenen muren, niet zo snel aan een kippengaas afscheiding?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:29:
Klinkt wel als een bijzondere garage.
Bij garage denk ik meer aan houten/stenen muren, niet zo snel aan een kippengaas afscheiding?
Heb het wel eerder gezien in Amsterdam op een zolder waar meerdere opbergunits waren gecreëerd waar alleen (dubbel) kippengaas tussen de units zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Zonder braakschade is het natuurlijk wel een zaakje wat stinkt.
Klinkt niet aardig, maar er zijn volgens mij maar 4 opties:
1) Je vriend heeft hem gestolen/verkocht.
2) Je vriend heeft zijn garage niet goed afgesloten.
3) De buren van je vriend hebben hem gestolen.
4) De buren van je vriend hebben hun garage niet goed afgesloten.
Fraude is hier niet toegestaan.
Wellicht vergezocht, maar deze 'diefstal' is natuurlijk ook een vreemd verhaal...

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 23-04-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Anoniem: 221425 Ik vermoed dat het een gehuurde 'garagebox' betreft welke zich niet direct in 't zicht van de TS en/of vriend bevindt. Er wordt door de TS al een tijdsbestek van 3 weken aan geven waarin de fiets mogelijkerwijs verdwenen kán zijn uit die ruimte.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:31
3ssen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:40:
Bij de buren geen sporen van inbraak, maar de gaas tussen de garages is wel kapot. Kunnen de buren het gedaan hebben?
Lock picken van de meeste sloten is echt te makkelijk, zelf eens zo’n setje gekocht en zelfs zonder ervaring kreeg ik onze voordeur in een paar minuten al open. Na wat oefenen was het seconden werk.
Pagina: 1