Vraag

• Henrikop
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-06 12:23
Ik heb een specifieke vraag met betrekking tot het aanschaffen van een NAS op kantoor van mijn bedrijf.

Budget is tussen 1500 en 3000 euro.

Wij zijn een bedrijf die digitale leermiddelen maken, dus filmen, dynamischer HTML, serious games, etc.
Momenteel hebben we een aantal PC's en Macs. We slaan alles op in Google Drive en zijn ook gebruiker van Google Workspaces en hebben momenteel zo'n 15 TB aan bestanden waarbij 5TB bij huidige projecten.

Momenteel heeft iedere PC / Mac Google Drive Sync geïnstalleerd en hebben we een werkproces waarbij Premiere Pro, assets en dergelijke in een map staan die met Google ge-synced wordt. Zodoende kan er ook samen gewerkt worden waarbij we opletten dat niet twee mensen tegelijk bestanden in 1 map wijzigen.

Als iemand ook aan het project werkt voegt ie deze map toe aan te syncen data. Omdat het vaak best 200 Gb kan zijn, duurt het even voordat iemand dan aan de gang kan gaan. Ook het initieel uploaden van de data kost best tijd.

We hebben 400 MB down en 50 up internet verbinding en een lokaal netwerk met een GB switch en redelijke cat5 bekabeling.

Nu is mijn wens of onderzoek om lokaal een NAS te plaatsen en deze te laten syncen met Google Drive en dat de mensen ter plekken gewoon van de NAS hun data halen en schrijven.

Ik zie wel met Synology back-up mogelijkheden, maar twijfel of dit op deze manier werkbaar is. Overigens heb ik een aparte dienst die ook weer mijn Google Drive back-upped.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie of een suggestie welk product ik hiervoor moet gebruiken? of denk ik de verkeerde kant op? In de regel nemen mensen die thuis werken de krachtige computer op kantoor gewoon het scherm over en dat werkt prima.

Maar het met alle computers syncen naar Google en alles wat daarbij mis soms gaat wil ik dus mat zorgelozer werken. Als een bestandje een probleem veroorzaakt met de sync dat gebeurd het vaak dat de rest meteen ook neit gesynced wordt en zodoende meerdere versies van een bestand bestaan en alle verwarring daar omheen.

Uiteraard wil ik wel mijn situatie in stand houden dat mijn data minimaal op twee locaties is met een losse back-up die niet direct vatbaar is voor ransomware.

Documenten en dergelijke zijn niet boeiend. Dat doen we allemaal in de browser. Maar alles met video bestanden en projectbestanden van Adobe. Daar draait het om. Ook wil ik niet dat mensen alles buiten de drive map doen, want dat leidt geheid tot drama's. Het moet duidelijk zijn waar de "waarheid" ofwel meest recente versie staat.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee