Mijn vraag
Ik overweeg om een deel van mijn geld te investeren op de markt maar ik vroeg mij af of mensen hier ervaringen hebben met partijen die het geld voor je investeren op de markt. In het verleden heb ik zelf
wat aandelen gekocht op de markt maar dat is helaas erg slecht afgelopen door fouten van mijn bank
dus ik ben wat huiverig om weer geld te verliezen.
Omdat de spaarrekeningen niet meer zoveel doen de laatste tijd en omdat ik persoonlijk nou niet echt
veel zin heb om naar Nederland te reizen om een huis te kopen in de Randstad. Ik wil dat namelijk
wel met mijn eigen ogen zien.
Qua bedrag wat ik wil investeren ben ik flexibel; ik weet niet wat een goed startbedrag is?
In hoeverre zijn de diensten die een bank je aanbieden de moeite waard?
Het liefst zou ik geld door iemand anders laten beheren omdat ik te maken heb met mijn werk's
anti-bribery en money laundry/insider trading policy omdat ik voor elke koop en verkoop actie toestemming moet vragen van de CEO of de Risk officer. Ik werk namelijk voor een FCA regulated bedrijf hier in het VK.
De volgende dingen hebben geen toestemming nodig (door Google Translate):
Ik overweeg om een deel van mijn geld te investeren op de markt maar ik vroeg mij af of mensen hier ervaringen hebben met partijen die het geld voor je investeren op de markt. In het verleden heb ik zelf
wat aandelen gekocht op de markt maar dat is helaas erg slecht afgelopen door fouten van mijn bank
dus ik ben wat huiverig om weer geld te verliezen.
Omdat de spaarrekeningen niet meer zoveel doen de laatste tijd en omdat ik persoonlijk nou niet echt
veel zin heb om naar Nederland te reizen om een huis te kopen in de Randstad. Ik wil dat namelijk
wel met mijn eigen ogen zien.
Qua bedrag wat ik wil investeren ben ik flexibel; ik weet niet wat een goed startbedrag is?
In hoeverre zijn de diensten die een bank je aanbieden de moeite waard?
Het liefst zou ik geld door iemand anders laten beheren omdat ik te maken heb met mijn werk's
anti-bribery en money laundry/insider trading policy omdat ik voor elke koop en verkoop actie toestemming moet vragen van de CEO of de Risk officer. Ik werk namelijk voor een FCA regulated bedrijf hier in het VK.
De volgende dingen hebben geen toestemming nodig (door Google Translate):
- Transacties in professioneel beheerde externe rekeningen waarbij de rekeningaanbieder de volledige discretie over de rekening uitoefent zonder dat u betrokken bent bij investeringsbeslissingen. Dit omvat ook rekeningen bij vorige werkgevers waar u geen investeringsbeslissingen neemt.
- Transacties in gereguleerde unit trusts en onderlinge fondsen
- Exchange Traded Funds
- FX-handel
[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 21-04-2021 16:11 ]