Beste instellingen 3.0 setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Goedemiddag Tweakers,

Hier al langer op het forum, maar dit subforum is nieuw voor mij.
Mijn partner en ik verhuizen van een veel te kleine woning naar een woning die viermaal zo groot is. Het eerste wat geregeld werd is een fatsoenlijke hifi set.

Ik heb mooi tweedehands spul op de kop getikt en het ziet er als nieuw uit.
De versterker is een Yamaha RX479 (150 euro) en mijn speakers zijn tweemaal JBL ES80 (L&R) en eenmaal JBL ES25C (center) (set 250 euro).

Nu ben ik vrij nieuw in de audiosystemen, maar heb mij er al redelijk in verdiept.
Momenteel heb ik de receiver als volgt ingesteld:
- Voor muziek luisteren 2ch. stereo, muziek alleen uit de front speakers. Toevoegingen van de center doet niet zoveel.
- Voor tv kijken zet ik 'm op "straight". Wanneer er audiosporen zijn, verdeelt de receiver ze zelf met meestal stemmen over de center en de rest op de L&R.

Voor mij klinkt dit nu prachtig, alleen vroeg ik me af of ik het zo juist doe?

emdeejee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Phyrozi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:48:

De versterker is een Yamaha RX479 (150 euro)
Leuk spul, te meer omdat afgedankte apparatuur dan een 2e of 3e leven krijgt.
Je derde handsje is ooit oorspronkelijk geleverd samen met een kalibratie microfoon bij de receiver te samen met heen veel W.C papier. De kalibratie microfoon is benodigd om, volumeverschillen en delay's in te stellen c.q op te lossen op de MLP positie. Dikwijls kan dit ook handmatig ingevoerd worden. Voor de gezamenlijke EQ van MLP en de extra in meetposities en/of zitplekken door het YPAO is natuurlijk de kalibratie microfoon vereist. Vaak kan dit ook handmatig ingesteld worden, alleen heeft het YPAO kalibratie systeem waarschijnlijk meer instelmogelijkheden dan een handmatige invoer.

Op het W.C papier waren ook o.a veiligheidsvoorschriften te vinden m.b.t de plaatsing van de receiver, zodat de dispensatie van de warmte gewaarborgd blijft. Vergeet je die niet aan te houden? :*)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Absoluut leuk spul! De versterker ligt wel in lijn met de huidige marktprijs, maar de ES80 heb ik voor 200 op de kop getikt, en dat blijkt toch wel redelijk goedkoop te zijn. Vind het vooral een prachtig geluid, iets wat ik van hedendaagse JBL spul (koptelefoons, earbuds etc) absoluut niet vind.

Dat klopt, ik heb de Audyssey's mic erbij. Ik moet bekennen dat ik het setje nu in onze oude woonruimte heb geïnstalleerd met Audyssey, zonder tv. Dus ik weet nog niet of er in het menu instellingen zijn voor eventuele vertragingen per speaker etc.

In principe zou het volgens de kalibratie mic goedwerkend moeten zijn?
Betreffende de plaatsing, hier duik ik even in!
Dankjewel.