Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorrelnootjeNL
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-06 23:08
Mijn vraag:

Ik heb recent na veel pluizen en rondzoeken een HP Omen 15 aangeschaft, om hobby projecten (software, games, etc.) op te kunnen developen en voor algemeen thuisgebruik.

Een van de dingen waar ik mee aan de slag wil is Docker, echter krijg ik zodra ik WSL2 installeer en virtiualization aanzet in de BIOS (nodig hiervoor) een BSOD bij het opstarten.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd (zie hieronder) en heb een vermoeden waarom er 'niet gewoon een fix is'. Ik overweeg om dit model te retourneren en een vergelijkbare laptop aan te schaffen die dit probleem nu niet heeft, maar wil toch mijn mede tweakers nog even polsen voor een ingeving die mij die extra stappen misschien bespaart; verder ben ik tot dusver namelijk tevreden met het model, snelheid etcetera.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- HP Omen 15 (Ryzen 4800H, 16GB, RTX 2060)
- Docker Desktop, WSL2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Er zou een fix zijn in nieuwe Firmware van HP (BIOS versie F.12 t.o.v. F.07 die ik nu heb), maar die is niet terug te vinden in Windows update omdat deze is teruggetrokken ivm een ander issue
(bron1, bron2) Ik zou hierop kunnen wachten, maar als de update uitblijft kan ik deze moeilijker retourneren.
- Herinstalleren van AMD drivers en de Master Ryzen SDK (bron). Had geen effect, al bedacht ik me dat ik de wsl2 installatie had gedaan vóór deze stap; ik weet niet of dat nog uitmaakt.
- Middels Windows Update - dat in eerste instantie ook issues had - geprobeerd wat updates uit te voeren, uiteindelijk via Windows 10 Update Assistent naar 2004 gegaan, daarna via Windows Updates alles tot meest recente versie geupdate. Geen resultaat.

Tldr; is er een goed idee om dit probleem alsnog te verhelpen - Docker e.d. kunnen draaien op laptop - of kan ik beter voor een ander model / configuratie gaan?

Update: Uiteindelijk toch maar besloten om de Omen te retourneren en een ander model laptop te nemen om het probleem definitief te verhelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door BorrelnootjeNL op 30-04-2021 12:25 . Reden: Verandering in situatie ]