Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel speel ik voornamelijk Warzone (op een pc die het niet echt meer trekt). Met mijn nieuwe pc wil ik dat blijven doen op 1440p, tegelijk Discord aan, de Compagnon app gebruiken en wellicht streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is circa €1.300 exclusief GPU, monitor, toetsenbord, muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst had ik een build gemaakt met een 3080, maar gezien de huidige markt was ik blij dat ik voor een redelijke prijs een 3070 heb weten te scoren. Ik heb nu een MSI 3070 Gaming Trio X die ik wil gebruiken voor deze build.
Qua monitor heb ik een AOC CQ27G2U/BK.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijstje van onderdelen die ik denk nodig te hebben staat onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Doordat ik niet veel verstand heb van gamepc's ga ik liever voor de bekendere merken (liever safe). [/i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de build in totaal best wat geld kost zou het een mooi zijn als hij er leuk uitziet. Ik vind RGB (en dan ingesteld op één kleur, bijv alles rood) leuk. Het liefst ook geen gigantische behuizing of enorm lawaai.
De build moet makkelijk uit te breiden zijn naar een 3080 en een extra SSD. ik wil er vervolgens (behalve dus evt andere GPU/SSD) voor de komende jaren mee vooruit kunnen.
Ga je overklokken?
[i]In principe ben ik niet van plan te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil voor het eerst zelf een gamepc bouwen. Heb er niet heel veel verstand van, maar na heeeeel veel uren zoeken denk ik dat ik een goede build heb samengesteld. Ik hoop dat ik tips kan krijgen over het volgende:
- Na lang zoeken zouden volgens mij de onderdelen die ik heb benoemd compatible met elkaar moeten zijn. Zien jullie wellicht iets waar ik een fout heb gemaakt?
- Zouden jullie bepaalde onderdelen wijzigen?
- Heb getwijfeld over een ryzen 9 5900X in plaats van de Ryzen 7 5800X. Ik denk dat de 5900X voor mij toch overkill is, wat denken jullie?
- Zou deze build voldoende koel blijven?
Dank alvast voor jullie hulp!
Momenteel speel ik voornamelijk Warzone (op een pc die het niet echt meer trekt). Met mijn nieuwe pc wil ik dat blijven doen op 1440p, tegelijk Discord aan, de Compagnon app gebruiken en wellicht streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is circa €1.300 exclusief GPU, monitor, toetsenbord, muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst had ik een build gemaakt met een 3080, maar gezien de huidige markt was ik blij dat ik voor een redelijke prijs een 3070 heb weten te scoren. Ik heb nu een MSI 3070 Gaming Trio X die ik wil gebruiken voor deze build.
Qua monitor heb ik een AOC CQ27G2U/BK.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijstje van onderdelen die ik denk nodig te hebben staat onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Doordat ik niet veel verstand heb van gamepc's ga ik liever voor de bekendere merken (liever safe). [/i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de build in totaal best wat geld kost zou het een mooi zijn als hij er leuk uitziet. Ik vind RGB (en dan ingesteld op één kleur, bijv alles rood) leuk. Het liefst ook geen gigantische behuizing of enorm lawaai.
De build moet makkelijk uit te breiden zijn naar een 3080 en een extra SSD. ik wil er vervolgens (behalve dus evt andere GPU/SSD) voor de komende jaren mee vooruit kunnen.
Ga je overklokken?
[i]In principe ben ik niet van plan te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil voor het eerst zelf een gamepc bouwen. Heb er niet heel veel verstand van, maar na heeeeel veel uren zoeken denk ik dat ik een goede build heb samengesteld. Ik hoop dat ik tips kan krijgen over het volgende:
- Na lang zoeken zouden volgens mij de onderdelen die ik heb benoemd compatible met elkaar moeten zijn. Zien jullie wellicht iets waar ik een fout heb gemaakt?
- Zouden jullie bepaalde onderdelen wijzigen?
- Heb getwijfeld over een ryzen 9 5900X in plaats van de Ryzen 7 5800X. Ik denk dat de 5900X voor mij toch overkill is, wat denken jullie?
- Zou deze build voldoende koel blijven?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 448,91 | € 448,91 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 RGB | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm | € 27,- | € 27,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 249,90 | € 249,90 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 116,- | € 116,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 96,70 | € 96,70 |
Totaal | € 1.388,21 |
Dank alvast voor jullie hulp!