Macbook of Windows voor geneeskunde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason_Jason
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-04-2022
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Aankomend schooljaar mag ik starten met de opleiding geneeskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hiervoor ben ik al een lange tijd op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb geen vaste PC en ben ook niet van plan om er één aan te schaffen. Het probleem waar ik mee zit is dat ik moet kiezen tussen Windows of Mac. Op dit moment heb ik een Macbook en vind ik het handig werken. Vooral in combinatie met mijn iPhone, ipad en Apple Watch. Toch twijfel ik of ik Windows zou willen, vooral doordat er applicaties zijn die niet op Mac werken en omdat sommige functies op excel makkelijker zijn op Windows.

De laptop zal ik vooral gebruiken voor studie, heel soms misschien een game, maar die games stellen niet veel voor.

De laptop moet vooral een goede accuzuur hebben en lichtgewicht zijn. Graag niet groter dan 14 inch.

Op dit moment zit ik te kijken naar een MacBook Pro of een Dell XPS 14 inch.

Mijn budget is ongeveer €2000.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaring

Beste antwoord (via Jason_Jason op 25-04-2021 01:09)

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
MacBook Air M1 heb je vanaf 1040 ongeveer. Die M1 chip is behoorlijk snel en dezelfde als in MBP M1. Accuduur Air M1 is 18 uur zegt Apple. Dit al eens gezien? https://www.parallels.com/products/desktop/ ....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Accuzuur nog wel :+

Als je mac gewend bent zou ik lekker daar voor gaan. Mocht je onverhoopts iets windows achtiges moeten draaien kun je ook aan een VM'etje denken.

Maar heb je al eens gevraagd wat school adviseert, fo wat het verwachtte gebruik is bij de studie? bedoel, documenten kun je op beiden tikken, da's niet het probleem lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
MacBook Air M1 heb je vanaf 1040 ongeveer. Die M1 chip is behoorlijk snel en dezelfde als in MBP M1. Accuduur Air M1 is 18 uur zegt Apple. Dit al eens gezien? https://www.parallels.com/products/desktop/ ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason_Jason
Hallo, bedankt voor de reacties. Parallels lijkt me wel heel handig. Werkt dit net zo goed als een gewone windows laptop? Of komt het erbij in de buurt. Ik heb meerdere stukken gelezen over het draaien van windows op apple maar heb er helaas zelf nog geen ervaring mee en ik weet niet zo goed of het echt goed werkt. Programma’s zoals excel, draaien die dan op de windows versie als je ze opent met parallel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Ikzelf heb er geen ervaring mee en heb de M1 niet. Zou even op Reddit searchen. Vaak bron van informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V01dPr0xY
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04-2022
Jason_Jason schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:09:
Hallo, bedankt voor de reacties. Parallels lijkt me wel heel handig. Werkt dit net zo goed als een gewone windows laptop? Of komt het erbij in de buurt. Ik heb meerdere stukken gelezen over het draaien van windows op apple maar heb er helaas zelf nog geen ervaring mee en ik weet niet zo goed of het echt goed werkt. Programma’s zoals excel, draaien die dan op de windows versie als je ze opent met parallel.
het werkt prima, persoonlijk alleen wat kleine issues gehad bij gamen, maar voor dagelijks gebruik is het meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
De meeste coassistenten die ik begeleid gebruiken een Macbook. Ik zou daar mee blijven werken. Ik zou met een budget van 2000 euro even wachten op de nieuwe generatie die in september wordt aangekondigd. Misschien heb je dan ook een 14 inch scherm.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason_Jason
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik zit net midden in mijn examens, vandaar dat ik nog geen tijd heb gehad om te reageren. Zo te horen valt er prima met een MacBook te werken tijdens de opleiding geneeskunde. Ik wacht daarom op de nieuwe MacBooks die komende zomer uitkomen. Daarnaast zal ik voor programma’s waar ik Windows voor nodig zou hebben, parallels installeren.
Pagina: 1