Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Mijn 2 jaar oude LG C9 55 inch vertoont een raar probleem. Wanneer het scherm uit staat zie ik bij alle randen een 2 cm dikke strook die anders is dan bij het midden van het scherm. Alsof er met de coating iets aan de hand is. De 2e foto heb ik bewerkt om het te overdrijven zodat je het kunt zien. Wanneer de tv aan staat zie je het bijna niet maar als je het weet dan let je erop en zie je het wel. Op beide foto's staat de TV overigens UIT!

Heeft iemand een idee? Ik heb 3 jaar garantie maar ben nieuwsgierig of dit een bekend probleem is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAsttfWtHFicl8vbPwVFhKf8yao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfTApsobKqnTHrldl5ctXIrD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGC-v7c4WGvsi3J12zRGxrztOJo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xSh3v5BjtnjXX9DhNMHtK5e7.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Meneerleblanc op 26-04-2021 11:53)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zie inderdaad een verkleuring rondom.. zou een reflectie kunnen zijn van de aanhechtende lijm in de randen. Soms is deze nog niet helemaal ingedroogd/ingewerkt en krijg je verkleuringen in de rand, zoals bijvoorbeeld bij de iPhone/iPad.

Fijn dat er een monteur komt kijken. Houd je ons op de hoogte? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

Polycom

Poes van goud

Heb je de Pixel-Refresher al gedraaid?
Daarnaast kan je deze vraag misschien beter/ook in dit topic stellen: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
Zoals ik al zei. Op de foto's staat de tv uit. Dan heeft de pixel refresher niet zoveel zin lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26

DarkSide

theres no place like ::1

ik zie het niet zo goed wat je bedoeld?

Maar het scherm heeft een fysiek bezel.
Daarbinnen heb je een "strook" zwart. Daarin valt je beeld.

Je beeld loopt nooit helemaal van bezel tot bezel.

Zoals ik het nu zie, is het normaal.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op de foto lijkt idd alsof de coating op de buitenste 2 cm anders glimt/reflecteert.

Maar op foto’s blijft dat moeilijk te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 21-04-2021 20:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Is toch hetzelfde als op de officiele foto's?

https://tweakers.net/i/8y...l4naCw=/i/2002639564.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:26
OP heeft het over de lichtblauwe tint volgens mij die je ziet in het daadwerkelijke scherm (zonder bezels dus).
Tenzij ik de OP verkeerd begrepen heb natuurlijk.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Dit is gewoon de bezel van de tv...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 21:26
Het gaat niet om de bezel het gaat om de buitenste rand van het echte scherm. Ik heb zo'n soort verschijnsel weleens gezien bij iPhone schermen. Zie bijvoorbeeld hier. Maar wat het precies is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
Hij valt nog binnen de garantie. Service komt kijken. En rnark heeft een goed voorbeeld. Zoals bij iphone schermen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zie inderdaad een verkleuring rondom.. zou een reflectie kunnen zijn van de aanhechtende lijm in de randen. Soms is deze nog niet helemaal ingedroogd/ingewerkt en krijg je verkleuringen in de rand, zoals bijvoorbeeld bij de iPhone/iPad.

Fijn dat er een monteur komt kijken. Houd je ons op de hoogte? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

OMD schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:56:
Dit is gewoon de bezel van de tv...
I stand corrected. Ik zat helemaal ergens anders naar te kijken. Door het iPhone voorbeeld wist ik waar ik naar moest kijken.

Staat toevallig veel de zon op het toestel?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
@omd staat wel zon op. Maar niet de hele dag. Van de zijkant. Raam zit aan rechterkant. Maar de stroken zitten rondom en zijn overal even dik. En moet een tv daar niet een beetje tegen kunnen? Die zon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meneerleblanc
Service monteur is geweest. Hoewel het bijna niet opvalt zag hij het ook. Het ipad verhaal van Michael zou goed kunnen kloppen. Ik had ook nog dode pixels erin zitten die mij niet opvielen. Paneel is vervangen. Dus niet de hele tv. Kap eraf elektronica modules eraf. Die werden op het nieuwe paneel gemonteerd kap er weer op en weer aan de muur gehangen. Ik weer blij.
Pagina: 1