Hallo, voor het aanpassen van mijn thuisnetwerk zoek ik advies. Ik heb een huis met 3 verdiepingen (beneden, slaapkamers en zolder). Verder heb ik tuin van zo'n 13 meter diep. Ik heb in het verleden 2 Netgear Nighthawk R7000 routers gekocht. De ene ligt in de meterkast en de andere op een slaapkamer (alles is bekabeld). De router op de slaapkamers dekt de zolder en slaapkamers vrij goed af. De router in de meterkast geeft bijna geen signaal, er is teveel storing. Ik heb Ziggo thuis, de Ziggo modem geeft iets beter signaal, maar ook dat is niet voldoende. Ziggo modem staat nu in bridged modus. In de tuin heb ik geen signaal, dit heb ik nu opgelost met een powerline adapter. Dat werkt voldoende. In de woonkamer heb ik slecht wifi, dit moet beter.
Nu heb ik 3 opties in mijn ogen:
1) 3 volwaardige routers plaatsen (meterkast, slaapkamer, woonkamer)
2) router in de meterkast en accesspoints in de slaapkamer en woonkamer
3) een router in de meterkast met een Mesh Wifi systeem
Ik lees vaak dat men niet enthousiast is over Mesh systemen en dat een losse AP beter is. Ik kan alles bekabeld (behalve de tuin) aansluiten dus een Mesh systeem is niet per se nodig.
Ik ben wel tevreden met Netgear dus mijn oog is al een beetje gevallen op de R7800 X4S, maar wellicht zijn er betere opties (ik heb de BBG van maart 2020 ook bekeken).
Er zijn zoveel mogelijkheden, daarom roep ik hier jullie hulp in. Wat zou voor mij de beste keus zijn?
Nu heb ik 3 opties in mijn ogen:
1) 3 volwaardige routers plaatsen (meterkast, slaapkamer, woonkamer)
2) router in de meterkast en accesspoints in de slaapkamer en woonkamer
3) een router in de meterkast met een Mesh Wifi systeem
Ik lees vaak dat men niet enthousiast is over Mesh systemen en dat een losse AP beter is. Ik kan alles bekabeld (behalve de tuin) aansluiten dus een Mesh systeem is niet per se nodig.
Ik ben wel tevreden met Netgear dus mijn oog is al een beetje gevallen op de R7800 X4S, maar wellicht zijn er betere opties (ik heb de BBG van maart 2020 ook bekeken).
Er zijn zoveel mogelijkheden, daarom roep ik hier jullie hulp in. Wat zou voor mij de beste keus zijn?