Vraag

• Ejteir
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 22-04 11:04
Hallo,

Ik gebruik voor het werk twee verschillende emailadressen, die van verschillende servers komen. Ik ben consultant dus heb een eigen emailadres bij mijn eigenlijke werkgever, en een emailadres op het project waar ik aan werk op een ander bedrijf.
Voor beiden geldt dus een verschillende handtekening.

Voor mijn ene emailadres wordt de handtekening automatisch gegenereerd door Templafy, een add-in voor Outlook en andere office-producten. Dit is zowel een add-in in Outlook als een programma dat automatisch mee opstart bij opstart van mijn pc.
Voor het andere emailadres heb ik zelf een handtekening toegevoegd. Nu, deze verdwijnt elke keer ik mijn pc herstart. NIET bij het herstarten van Outlook (ik controleerde via Taakbeheer of alle processen van Outlook gestopt waren).

Ik heb al geprobeerd om de Templafy add-in in Outlook uit te schakelen omdat ik dacht dat dit de boosdoener was, maar dan had ik gewoon in het geheel geen handtekeningen meer staan. Dus ok, Templafy zorgt voor de handtekening van adres 1, maar heeft dan toch geen invloed op handtekening van adres 2..?

Volgens de IT-dienst van mijn werkgever, is dit group policy van het bedrijf van mijn project - maar ik denk dat dit zever is. Ik heb inloggegevens gekregen voor een emailadres, maar zij hebben voor de rest toch niks te maken met automatische instellingen na rebooten?

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via Ejteir op 21-04-2021 12:23)

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-09 15:00
Kan zijn dat ze de signatures of handtekeningen folder van outlook bij inlog "overschrijven".
Daar staan al je handtekeningen namelijk (MS is bezig met handtekening in de cloud opslaan).

Je kan eens kijken in: %appdata%\Microsoft\Handtekeningen
(of Signatures ipv Handtekeningen)

Eventueel als je zelf handtekening heb gemaakt die bestanden op readonly zetten. (ff uitproberen).

Heb hier zelf een "generator gemaakt, en die prefixed de gegenereerde handtekeningen en laat andere dan ook met rust, jullie IT zou eens kunnen kijken of dit ook bij Templafy kan, lijkt mij wel.

[Voor 7% gewijzigd door mvrhrln op 21-04-2021 11:55]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• mvrhrln
Kan zijn dat ze de signatures of handtekeningen folder van outlook bij inlog "overschrijven".
Daar staan al je handtekeningen namelijk (MS is bezig met handtekening in de cloud opslaan).

Je kan eens kijken in: %appdata%\Microsoft\Handtekeningen
(of Signatures ipv Handtekeningen)

Eventueel als je zelf handtekening heb gemaakt die bestanden op readonly zetten. (ff uitproberen).

Heb hier zelf een "generator gemaakt, en die prefixed de gegenereerde handtekeningen en laat andere dan ook met rust, jullie IT zou eens kunnen kijken of dit ook bij Templafy kan, lijkt mij wel.

[Voor 7% gewijzigd door mvrhrln op 21-04-2021 11:55]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is het vast ja, overigens minus de $

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ejteir
@mvrhrln bedankt voor de hulp al!
Ik vond een .htm, .rtf en een .txt. Ik heb die allemaal op read only gezet.
Intussen wat uitgeprobeerd en twee keer herstart, maar ik zit nog met een probleem: er zit een afbeelding (banner) in de handtekening, en die verdwijnt nu wel telkens. Het is al iets dat niet de gehele handtekening verdwijnt, maar enig idee hoe ik dit nog opgelost krijg?

• mvrhrln
Er zijn ook folders in die directory, Dus als jij een bestand "MijnHandtekening.htm" hebt staan, is er ook een folder "MijnHandtekening_bestanden", die dus ook readonly (en de bestanden die daar instaan) zetten.

• Ejteir
Hoera, opgelost!
Bedankt!

• mvrhrln
(y) (y) (y)
Nu niet vergeten de readonly eraf te halen als je je eigen handtekening wilt wijzigen!.

• Ejteir
mvrhrln schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:24:
[...]

(y) (y) (y)
Nu niet vergeten de readonly eraf te halen als je je eigen handtekening wilt wijzigen!.
Zo ver was ik gelukkig wel al in mijn kennis :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee