Ik zoek een?
Een aantal componenten (Mobo+CPU+RAM+Koeler) om mijn PC wat beter te maken voor VR. Ik heb onlangs een Oculus Quest 2 gekocht en als ik met Oculus link een sim racing game speel dan haal ik geen goede FPS en zie ik dat de CPU op 100% staat (mede door de Oculus software die naast de game nog eens moet gaan encoden vermoed ik). Tijd voor een CPU upgrade dus.
Wat is je budget?
Geen vast budget, maar ik was richting Ryzen 5800x aan het denken en dan de andere componenten gewoon best bang for the buck.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem:
Wat had ik zelf al in gedachten?
Een 5800x dus. Ik zou graag een CPU hebben waar ik weer een aantal jaar mee verder kan.
Voor de koeler dacht ik gewoon aan iets "simpel" zoals een Dark Rock Pro 4.
Moederbord: geen idee wat hier het beste is, ik zag deze met een mooie korting bij Alternate (waar ik vermoedelijk ga bestellen, want vlak bij waar ik woon): https://www.alternate.be/...bord/html/product/1693451
Als het toch beter een ander bordje zou zijn, dan is eentje met minstens 1 USB C connectie wel een plus voor mij.
Geheugen: 16GB voorlopig (daar bottleneck ik nog niet op), en dan steek ik er binnen een jaar ofzo nog wel eens 2 latjes bij.
Alvast bedankt voor het advies!
Een aantal componenten (Mobo+CPU+RAM+Koeler) om mijn PC wat beter te maken voor VR. Ik heb onlangs een Oculus Quest 2 gekocht en als ik met Oculus link een sim racing game speel dan haal ik geen goede FPS en zie ik dat de CPU op 100% staat (mede door de Oculus software die naast de game nog eens moet gaan encoden vermoed ik). Tijd voor een CPU upgrade dus.
Wat is je budget?
Geen vast budget, maar ik was richting Ryzen 5800x aan het denken en dan de andere componenten gewoon best bang for the buck.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 255,- | € 255,- |
| 1 | Moederborden | Asus Z170M-PLUS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon RX 5700 XT RAW II 8GB GDDR6 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Caviar Green WD10EARX, 1TB | € 42,13 | € 42,13 |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 220T RGB Tempered Glass Mid-Tower Smart Case Zwart | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100i v2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair SP120 Quiet Edition, 120mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 141,72 | € 141,72 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 1TB | € 103,95 | € 103,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 643,75 | ||
Wat had ik zelf al in gedachten?
Een 5800x dus. Ik zou graag een CPU hebben waar ik weer een aantal jaar mee verder kan.
Voor de koeler dacht ik gewoon aan iets "simpel" zoals een Dark Rock Pro 4.
Moederbord: geen idee wat hier het beste is, ik zag deze met een mooie korting bij Alternate (waar ik vermoedelijk ga bestellen, want vlak bij waar ik woon): https://www.alternate.be/...bord/html/product/1693451
Als het toch beter een ander bordje zou zijn, dan is eentje met minstens 1 USB C connectie wel een plus voor mij.
Geheugen: 16GB voorlopig (daar bottleneck ik nog niet op), en dan steek ik er binnen een jaar ofzo nog wel eens 2 latjes bij.
Alvast bedankt voor het advies!