Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan12313
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-04-2021
Mijn vraag
Als ik game voel ik dat de case erg warm is. En dit is natuurlijk erg normaal, maar ben bang dat het straks te warm is. Is het dan handig om een case met betere airflow te kopen of meer fans, of een betere cooler voor mijn cpu.

De specificaties zijn
Amd a8 6600k
16gb ram
500gb hdd
Msi n560 gtx ti twin frozr 1gb
Case sharkoon vg6 bue, met drie meegeleverden fans.
Mijn voeding 600 watt van ozc, ook een vraag voor wat is de beste manier om deze te plaatsen. Dan bedoel ik welke kant moet de ventilator op, de voeding zit aan de onderkant.

Daarnaast wat is een snelle manier om te zien hoe warm alles is

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 18:36
Daarnaast wat is een snelle manier om te zien hoe warm alles is
Ik zou dat niet een 'daarnaast' vinden, maar daarmee beginnen, voordat je van alles gaat kopen en doen.

Maar, hier wordt wat eigen inzet verwacht, en dit is natuurlijk prima te Googlen. Heb je al gezocht op bijvoorbeeld 'how to check cpu temperature'?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:12
stan12313 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:07:
een betere cooler voor mijn cpu.
Een betere CPU-koeler zorgt er alleen maar voor dat je case nog sneller warm wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Met msi afterburner kan je tijdens het gamen je cpu temperatuur, gpu temperatuur en temperatuur en "case" temperatuur in de gaten houden.

zoek even op hoe heet de cpu en gpu mogen worden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Let wel dat die onderdelen richting de 10 jaar oud gaan.

Als je ze al zo lang hebt en je de boel nog nooit hebt schoongemaakt (ventilatoren ontstoffen, koelpasta processor en videokaart vervangen) dan zal het spul wel warm worden :)

Er is genoeg software die de temperaturen kan uitlezen. Gebruik geen Speccy of speedfan,
die kunnen de processoren van deze generatie (en van nieuwere ook) moeilijk uitlezen of geven exorbitante waarden aan.

I reject your reality and substitute my own