Allen,
Voor ons amateurvoetbalploegje hebben wij een EK pronostiek georganiseerd.
In het verleden hebben wij altijd manueel de verbeteringen gedaan, daar wil ik nu iets aan veranderen.
Ik heb het in mijn hoofd gekregen een verbeter Excel te maken waar ik iedereen zijn antwoorden gewoon over typ en aan de had van een formule de puntentelling zou laten doen.
Hoe werkt het precies, de deelnemers moeten de wedstrijden beantwoorden met 1, X of 2.
die antwoorden leveren 1 punt op.
BV. 10 wedstrijden, kan men 10 punten verdienen.
Het komt erop neer dat de totaal formule zoekt wie de uitslag juist heeft en deze ook van alle wedstijden optelt aan de hand van 1 punt. om zo een totaal score te krijgen.
Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt in Excel om alles te verduidelijken.
Klik hier voor Excel voorbereiding
Indien er vragen zouden zijn, help ik graag verder !
Voor ons amateurvoetbalploegje hebben wij een EK pronostiek georganiseerd.
In het verleden hebben wij altijd manueel de verbeteringen gedaan, daar wil ik nu iets aan veranderen.
Ik heb het in mijn hoofd gekregen een verbeter Excel te maken waar ik iedereen zijn antwoorden gewoon over typ en aan de had van een formule de puntentelling zou laten doen.
Hoe werkt het precies, de deelnemers moeten de wedstrijden beantwoorden met 1, X of 2.
die antwoorden leveren 1 punt op.
BV. 10 wedstrijden, kan men 10 punten verdienen.
Het komt erop neer dat de totaal formule zoekt wie de uitslag juist heeft en deze ook van alle wedstijden optelt aan de hand van 1 punt. om zo een totaal score te krijgen.
Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt in Excel om alles te verduidelijken.
Klik hier voor Excel voorbereiding
Indien er vragen zouden zijn, help ik graag verder !