Functionaliteit Airtags en niet U1 chip ios apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik vind de functionaliteit van de Airtags van apple machtig interessant. Zeker met een iphone 12 of een ios device met die specialie chip erin. Ik begrijp dat het werkt met een locale verbinding (de airtags zitten zelf niet op internet).

Maar wat ik echt een geniaal idee vind, is dat alle iphones als beacon kunnen werken. Zodat als je je fiets tagt en kwijt bent, de fiets alsnog een signaal doorgeeft aan andere iphones en je hem zo toch terug kunt vinden.

Hier heb ik een paar vragen over.
1. Werkt dit met alle iphones? Dus zijn er over de hele wereld echt miljoenen 'beacons' die helpen mij mijn spullen terug te vinden? Of werken alleen de moderne iphones daarmee?
2. Dit werkt denk ik alleen als BT aanstaat, klopt dit?
3. Er wordt op de apple site gesproken over de 'find my' app. Moet iedereen die activeren, voordat de telefoon als beacon werkt? Of werkt gewoon elke telefoon zo?

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 21-04-2021 06:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
JvS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:05:
Ik vind de functionaliteit van de Airtags van apple machtig interessant. Zeker met een iphone 12 of een ios device met die specialie chip erin. Ik begrijp dat het werkt met een locale verbinding (de airtags zitten zelf niet op internet).

Maar wat ik echt een geniaal idee vind, is dat alle iphones als beacon kunnen werken. Zodat als je je fiets tagt en kwijt bent, de fiets alsnog een signaal doorgeeft aan andere iphones en je hem zo toch terug kunt vinden.

Hier heb ik een paar vragen over.
1. Werkt dit met alle iphones? Dus zijn er over de hele wereld echt miljoenen 'beacons' die helpen mij mijn spullen terug te vinden? Of werken alleen de moderne iphones daarmee?
2. Dit werkt denk ik alleen als BT aanstaat, klopt dit?
3. Er wordt op de apple site gesproken over de 'find my' app. Moet iedereen die activeren, voordat de telefoon als beacon werkt? Of werkt gewoon elke telefoon zo?
1. Volgens mij werkt dit met alle iPhones per iOS 14.5 dus alles per 2015 en nieuwer.

2. Ja.

3. Ik ga er vanuit dat het per iOS / iPadOS 14.5 automatisch aan staat en dat er wellicht een opt-out komt voor als je het echt niet zou willen.