Retourbeleid Wehkamp, niet meer van deze tijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.180 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-04 13:20
Ik wil starten met aan te geven dat ik weet dat dit topic wellicht wat pietlutterig kan overkomen, maar het gaat mij vooral om dit type beleid, wat wellicht niet uniek is bij enkel Wehkamp. Het is een persoonlijke ervaring, met de blik op het grotere plaatje.

Het probleem is heel simpel. Ik heb tweemaal een tuinmeubel gekocht, deze staan nog netjes in de verpakking, gezien ik wacht op mooi weer. Dezelfde tuinmeubel blijkt bijna twee weken later met korting te worden verkocht. Het is geen gigantisch bedrag, het gaat om circa 25 euro, maar genoeg om hiervoor in actie te komen.

Na een mailtje richting Wehkamp bleek de factuurtermijn van 14 dagen net verlopen te zijn, de prijs kan niet meer worden aangepast. Mijn eigen schuld, want ik had de mail enkele dagen uitgesteld op mijn ‘to do list’. De retourtermijn is echter niet verlopen. Ik mag ‘gewoon’ retourneren en nieuwe bestellen voor de huidige prijs.

Ik ben van mening dat retourneren een verspilling van energie is, totaal niet duurzaam en vrij klantonvriendelijk. Ja, ik kom in aanmerking voor de korting, maar daarvoor moet ik wel een hoop handelingen doen, een extra dag inplannen voor bezorging en rijdt het vrachtwagentje tweemaal extra kilometers. Bij een enkele klant zou je zeggen ‘soit’, maar ik krijg zelfs het advies te retourneren, en gebeurt het dus op grote(re) schaal.

Ik zou persoonlijk al tevreden zijn met een tegoedbon, maar zelfs dat valt niet binnen de mogelijkheden. Nee, het product moet persé terug, om vervolgens exact hetzelfde product weer te versturen, het kunnen in principe zelfs dezelfde dozen zijn. Het kost Wehkamp tweemaal transportkosten en het verwerken van een retour.

Het is wat mij betreft niet echt van deze tijd om op deze manier te handelen. We worden allemaal geacht duurzamer te leven, maar dit beleid vereist een zinloze wisseltruc met grote dozen om tot hetzelfde resultaat te komen als met een paar muisklikken mogelijk is. Je zou toch denken dat het anno 2021 ook mogelijk is om ‘virtueel’ de producten om te ruilen.

Wat vinden jullie hiervan? Zouden dit soort bedrijven dergelijk beleid moeten aanpassen om zo duurzamer te werken? Ik snap dat het de klant moet afschrikken om te retourneren na een prijsdaling, maar het blijft zo onwijs lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Vrij weinig discussie toch? Het is onhandig en anderen doen het beter.

Niemand zal zeggen dat dit perfect is.

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 21-04-2021 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 22:13
Ik heb het hele verhaal gelezen en het is me nog steeds niet duidelijk wat je nou precies wil bereiken met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:10:
Ik heb het hele verhaal gelezen en het is me nog steeds niet duidelijk wat je nou precies wil bereiken met dit topic.
Een discussie voeren over hoe belachelijk het is dat iets terug sturen en opnieuw laten leveren beter is voor de TS , dan om het te houden waarbij een betere oplossing voor beide partijen blijkbaar niet mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je weet dat een retour onder WKOA normaalgesproken op eigen kosten is? Wat dat betreft jammer dat Wehkamp niet van deze tijd is en de retourkosten op zich neemt. Helemaal niet duurzaam.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Een betere oplossing?? Waarvoor dan? TS heeft er toch zelf voor gekozen om die tuinstoelen te kopen voor de toen geldende prijs? Bizar dat hij nu verwacht dat de winkel hem het prijsverschil gaat betalen, maar goed, dat is de mentaliteit van tegenwoordig wellicht ...

[ Voor 3% gewijzigd door Djordjo op 21-04-2021 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Om de zaken een beetje in perspectief te zetten; wat kost het tuinmeubel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Djordjo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:16:
Een betere oplossing?? Waarvoor dan? TS heeft er toch zelf voor gekozen om die tuinstoelen te kopen voor de toen geldende prijs? Bizar dat hij nu verwacht dat de winkel hem het prijsverschil gaat betalen, maar goed, dat is de mentaliteit van tegenwoordig wellicht ...
Dat klopt opzich natuurlijk. Alleen het punt blijft dat het voor de TS mogelijk is geld terug te krijgen door iets terug te sturen en opnieuw te laten leveren. Voor zowel de TS als de verkoper zou het beter zijn om dit niet te doen. Dit staat los van de vraag of de TS dit ook zou moeten doen. Persoonlijk vind ik het voor een paar procent van de waarde ook onzin en zou ik die 25 euro lekker laten zitten, maar dat het voor de TS beter zou zijn om het terug te sturen blijft natuurlijk en dat zou niet de manier moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PilatuS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:24:
Dat klopt opzich natuurlijk. Alleen het punt blijft dat het voor de TS mogelijk is geld terug te krijgen door iets terug te sturen en opnieuw te laten leveren. Voor zowel de TS als de verkoper zou het beter zijn om dit niet te doen. Dit laat los van de vraag of de TS dit ook zou moeten doen. Persoonlijk vind het ik voor een paar procent van de waarde ook onzin en zou ik die 25 euro lekker laten zitten, maar dat het voor de TS beter zou zijn om het terug te sturen blijft natuurlijk en dat zou niet de manier moeten zijn.
Nu zou het humor zijn als de TS zo lang bezig is met dit, en dan de aanbieding misloopt. Of al gelijk besteld, en er dan wat mis gaat met de retour.

Dit is er eentje waar je iets besteld en hij of zij vindt de prijs blijkbaar acceptabel. Dan opeens zeggen dat je het goedkoper wilt is mwoh.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Dit dus.

Neem je verlies TS. Prijzen veranderen nou eenmaal. Ik heb ook wel eens iets gekocht voor de volledige prijs en dat het een paar dagen later een stuk goedkoper te krijgen was, vanwege één of andere prijsactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:26:
[...]
Dit is er eentje waar je iets besteld en hij of zij vindt de prijs blijkbaar acceptabel. Dan opeens zeggen dat je het goedkoper wilt is mwoh.
Helemaal mee eens. Als ik de TS was zou ik het ook gewoon zo houden en niet moeilijk doen over die 25 euro. De vraag blijft echter wel dat deze situatie niet handig is voor de mensen die wel de boel gaan terug sturen. Laat staan dat het niet over 25 euro zou gaan of 100, maar over 10 euro. Zelfs voor 10 euro zullen sommige mensen het gaan terug sturen wat nergens op slaat. Als ik het zo lees is dit waar de TS het over wil hebben en meer niet, nog los van het wel of niet terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Ik vind het zelf een beetje nutteloos om het te gaan hebben over het duurzaamheidsbeleid van Wehkamp, maar dat ben ik... Het zal ongetwijfeld beter kunnen, maar dat doen ze niet. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik snap eigenlijk dat hele duurzaamheidsaspect hier niet.
Ts wil achteraf gewoon wel korting. Omdat dat alleen op de moeizame manier kan is het bedrijf ineens niet duurzaam.
Korting is geen recht, accepteer de prijs (of niet) en kies zelf daar de meest duurzame oplossing bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

P-Rock schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:32:
Ik vind het zelf een beetje nutteloos om het te gaan hebben over het duurzaamheidsbeleid van Wehkamp, maar dat ben ik... Het zal ongetwijfeld beter kunnen, maar dat doen ze niet. Klaar.
Het duurzaamheidsbeleid van de TS is zeker niet om over naar huis te schrijven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-05 16:52
Ik vind juist dat Wehkamp een zeer consumentvriendelijk retourbeleid heeft. Misschien dat het in deze caus een beetje vreemd is, maar uiteindelijk vind ik voornamelijk de instelling van TS vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Er staat een heel verhaal over het duurzaamheidsbeleid van Wehkamp, maar uiteindelijk komt het erop neer dat TS korting in de vorm van een tegoedbon wil, ondanks dat het product pas 2 weken later met korting werd verkocht. Dat komt inderdaad nogal pietluttig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
_JGC_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:13:
Je weet dat een retour onder WKOA normaalgesproken op eigen kosten is? Wat dat betreft jammer dat Wehkamp niet van deze tijd is en de retourkosten op zich neemt. Helemaal niet duurzaam.
Wehkamp heeft al aangegeven dat er geen retourkosten zijn. Ik zit nog ruim binnen de 30 dagen retourtermijn.
Wehkamp biedt dit aan en het gaat om een prijsverschil binnen 14 dagen na aankoop. De webshop stelt na contact zelf voor ze maar terug te sturen en nieuwe te bestellen. Het absurde is dat ze het enkel deze manier doen en dus blijkbaar op grotere schaal onzinnig dozen heen en weer sturen. Nogmaals, het gaat mij niet persé om mijn situatie, maar hoe webshops als Wehkamp hiermee omgaan. Een verspilling van energie.

Maar is het zo vreemd om binnen de 30 dagen retourtermijn een aanzienlijk prijsverschil aan te kaarten?
P-Rock schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:13:
Er staat een heel verhaal over het duurzaamheidsbeleid van Wehkamp, maar uiteindelijk komt het erop neer dat TS korting in de vorm van een tegoedbon wil, ondanks dat het product pas 2 weken later met korting werd verkocht. Dat komt inderdaad nogal pietluttig over.
Nee, niet twee weken later, ik heb iets na 14 dagen contact opgenomen, het prijsverschil was er al eerder. Dat is zoals aangegeven mijn eigen fout. Het gaat mij vooral om dat Wehkamp’s eigen geopperde oplossing zoveel onzinnige handelingen heeft, wat enkele dagen ervoor nog opgelost kon worden met een restitutie.

[ Voor 20% gewijzigd door MadDogMcCree op 21-04-2021 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:20:
Maar is het zo vreemd om binnen de 30 dagen retourtermijn een aanzienlijk prijsverschil aan te kaarten?
Je noemt het aankoopbedrag niet, dus daar valt niet over te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
epias schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:25:
[...]
Je noemt het aankoopbedrag niet, dus daar valt niet over te oordelen.
Niet dat ik het relevant vind, maar het aankoopbedrag is 240 euro.
sambalbaj schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:42:
Ik snap eigenlijk dat hele duurzaamheidsaspect hier niet.
Ts wil achteraf gewoon wel korting. Omdat dat alleen op de moeizame manier kan is het bedrijf ineens niet duurzaam.
Korting is geen recht, accepteer de prijs (of niet) en kies zelf daar de meest duurzame oplossing bij.
Dat is heel simpel uit te leggen, ik zie een prijsverschil op mijn zojuist aangekocht prodct en heb daarom contact opgenomen met de klantenservice, zonder enige eisen te stellen. Dat is misschien krenterig, maar bij het bovengenoemde bedrag vond ik het wel de moeite waard om contact op te nemen.

Zelf geven ze aan dat de factuurtermijn van 14 dagen net verlopen is, maar wel de boel nog gewoon retour mag sturen en nieuwe kan bestellen. Financieel is dat een prima oplossing, maar ik vind persoonlijk dat dit een onzinnige gang van zaken is, zeker op grote schaal. Wie heeft hier nou baat bij?

Ik probeer hier geen oplossing te vinden voor mijn ‘probleem’ met Wehkamp, ik wil slechts aangeven hoe absurd dit soort situaties zijn. Met als voorbeeld mijn eigen ervaring.

[ Voor 69% gewijzigd door MadDogMcCree op 21-04-2021 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Waarom zou het niet relevant zijn? Alles in verhouding. In dit soort verhalen wordt in ieder geval altijd heel selectief informatie achterwege gelaten.

Voor 10% korting kan ik morgen heel wat gaan terugsturen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
PilatuS schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:29:
[...]

Als ik de TS was zou ik het ook gewoon zo houden en niet moeilijk doen over die 25 euro. De vraag blijft echter wel dat deze situatie niet handig is voor de mensen die wel de boel gaan terug sturen. Laat staan dat het niet over 25 euro zou gaan of 100, maar over 10 euro. Zelfs voor 10 euro zullen sommige mensen het gaan terug sturen wat nergens op slaat. Als ik het zo lees is dit waar de TS het over wil hebben en meer niet, nog los van het wel of niet terug sturen.
Exact. Ik ben ook helemaal niet van plan te retourneren, daarvoor is het bedrag te laag. Echter, bij een veel groter verschil zou ik daar anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:03
Denk dat webshops ook te maken hebben met vraag en aanbod he. Dus ook een duurdere of goedkopere inkoop. Ik zou als ik WK was die 14 dagen aanhouden voor zowel korting ans retour.
30 is best ruim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18
Als TS voor 25 euro korting grote pakketten gaat retourzenden / opnieuw laten leveren dan is het TS die niet heel duurzaam bezig is. De bal ligt bij TS: 25 euro besparen of een beter milieu.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 20:39

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ach ja, je komt een "tier 1" helpdesk medewerker tegen die netjes de regeltjes volgt.

Maar deze kan/wil/mag zelf niet nadenken.
Of het is ontmoedigingsbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:50
MadDogMcCree schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:59:
[...]

Exact. Ik ben ook helemaal niet van plan te retourneren, daarvoor is het bedrag te laag. Echter, bij een veel groter verschil zou ik daar anders over denken.
Het kan nog erger hoor. Ik heb jaar geleden bestelling geplaatst voor pc onderdelen. Kwam er na 5 min achter dat ik voeding vergeten was dusvoeding los besteld en mail erachteraan of het in 1 pakket kon.

Krijg ik na week mail terug dat pakket zonder voeding verzonden is... Of ik die doos terug kan sturen (weigeren aan deur) dan kunnen ze voeding toevoegen. (Toen dacht ik al... Op dit moment is het handiger de voeding los te sturen).

3 dagen later staat postbode met 2 giga dozen aan de deur. Van buitenaf identiek, een met en een zonder. Ik mag niet openen en op eigen houtje retourneren geeft retourkosten a 30 euro, drie keer raden met welke dozen de beste postbode terug mocht -.- .

Les geleerd: nooit te moeilijk maken voor magazijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
Ik denk dat wehkamp dit beleid voert om te voorkomen dat iedereen voor elke euro korting bij ze komt bedelen.
Nu moet TS daadwerkelijk iets doen om een paar euro binnen te harken, dat is een drempel die voor de meeste te hoog is om te nemen.

Wellicht kan TS een deal maken dat alles wat hij koopt op basis van de prijs 14 dagen na koop gebeurd? Of het dan goedkoper of duurder wordt is een gokje. Maakt het online shoppen lekker wat spannender :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Wehkamp hanteert zelf het beleid dat ze de prijs matchen als die verlaagd wordt, dus TS heeft helemaal gelijk om dat bedrag terug te vragen.

Het is gewoon jammer dat Wehkamp dan zo star doet en voor iedereen een hoop gedoe wil creëeren op deze manier.

Maar ik zou het wel weten hoor, opnieuw bestellen voor de nieuwe prijs en de huidige set terug sturen. Ze kunnen het krijgen zoals ze het willen...

[ Voor 4% gewijzigd door Chntl321 op 21-04-2021 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 20:49
Hetzelfde laatst gehad met bol.com. Ook 2x prijs verlaagd. Ging over enkele euro's. Bol.com heeft 30 dagen zichttermijn. Heb tot 2x toe verschil in prijs via tegoedbon terug gekregen. Ze zijn ook niet kinderachtig bij bol.com. Bij een verschil van 4,xx krijg je gewoon een bon van 5,-. Best netjes!
Ze doen dit wel alleen bij artikelen die ze zelf verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart1983 op 21-04-2021 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 19:44
@Chntl321 Dat doen ze inderdaad binnen 14 dagen om dit soort situaties te voorkomen. Maar helaas, de TS was te laat. Valt allemaal wel mee hoe ouderwets Wehkamp wat dat betreft is.

Maar dit is niet uniek hoor, ik heb het zelfde gehad met Coolblue. Ik had een Tweedekans besteld, als nieuw en compleet met accessoires. Na ontvangst bleek dat hij niet compleet en dat het apparaat wel degelijk beschadigd was. Nalevering van ontbrekende accessoire was geen probleem. Voor de beschadiging konden ze maximaal 10 euro tegoedbon voor geven (om het in perspectief te zetten, het apparaat kost nieuw 540 euro, het was een standaard bedrag voor elke situatie en niet in verhouding tot het apparaat). Ik heb ook voorgesteld om bijv. 30 korting te geven, want hij komt sowieso niet voor dezelfde prijs als Tweedekans beschikbaar en bovendien dragen ze de retourkosten en de verzendkosten. Maar daar gingen ze niet in mee, dus ook in dit geval moest ik hem terugsturen en vervolgens opnieuw bestellen als hij lager geprijsd is. Ik vond het ook bijzonder, maar wat zij willen uiteindelijk.

Het beleid van Wehkamp is wel redelijk gebruikelijk geloof ik, ik zie het ook bij schoenenwinkels, kledingwinkels, etc. Eerst retourneren, daarna opnieuw bestellen. Of het geld dubbel voorschieten door opnieuw te bestellen en tegelijkertijd te retourneren.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij grote bedrijven zoals Wehkamp, Coolblue en Amazon zou ik er geen moeite mee hebben. Handig is het natuurlijk niet, maar maak dan de afweging of het extra werk jou die 25 euro waard is.
Hoe zwaar het milieu belast wordt doordat die vrachtwagen ook even bij jou door de straat moet, weet ik niet. Maar je kunt die 25 euro bijvoorbeeld besteden aan energiebesparende producten. Dan ben je CO2-neutral bezig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Arjan90 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:41:
@Chntl321 Dat doen ze inderdaad binnen 14 dagen om dit soort situaties te voorkomen. Maar helaas, de TS was te laat. Valt allemaal wel mee hoe ouderwets Wehkamp wat dat betreft is.

Maar dit is niet uniek hoor, ik heb het zelfde gehad met Coolblue. Ik had een Tweedekans besteld, als nieuw en compleet met accessoires. Na ontvangst bleek dat hij niet compleet en dat het apparaat wel degelijk beschadigd was. Nalevering van ontbrekende accessoire was geen probleem. Voor de beschadiging konden ze maximaal 10 euro tegoedbon voor geven (om het in perspectief te zetten, het apparaat kost nieuw 540 euro, het was een standaard bedrag voor elke situatie en niet in verhouding tot het apparaat). Ik heb ook voorgesteld om bijv. 30 korting te geven, want hij komt sowieso niet voor dezelfde prijs als Tweedekans beschikbaar en bovendien dragen ze de retourkosten en de verzendkosten. Maar daar gingen ze niet in mee, dus ook in dit geval moest ik hem terugsturen en vervolgens opnieuw bestellen als hij lager geprijsd is. Ik vond het ook bijzonder, maar wat zij willen uiteindelijk.

Het beleid van Wehkamp is wel redelijk gebruikelijk geloof ik, ik zie het ook bij schoenenwinkels, kledingwinkels, etc. Eerst retourneren, daarna opnieuw bestellen. Of het geld dubbel voorschieten door opnieuw te bestellen en tegelijkertijd te retourneren.
Klopt dat ts niet binnen de 14 dagen heeft gereclameerd, maar een beetje klantvriendelijk handelen zou Wehkamp ook niet misstaan.. de door hen zelf aangedragen oplossing slaat gewoon nergens op.

Dat mensen de ts aanvallen als hij het dan inderdaad voor die 25 euro zou retourneren gaat dan ook nergens over, hij gaat dan enkel in op de door Wehkamp zelf aangedragen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:49
Wat ben jij een ontzettende muggenzifter voor 25 euro :O
Allemachtig, en dan nog durven te beweren dat Wehkamp niet duurzaam is.

Ben je zonder die 'korting' minder tevreden met het product dat geleverd is? Misschien had je het dan in eerste instantie niet moeten bestellen. :|
Als het nou om honderden euro's zou gaan, maar 25 euro. Mete tijd die je er nu aan besteed hebt ben je de korting alweer kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

_JGC_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 01:13:
Zouden ze juist wel retourkosten vragen, besparen ze zich een hoop retouren. Dat lijkt me pas duurzaam.
MadDogMcCree schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:20:

Wehkamp biedt dit aan en het gaat om een prijsverschil binnen 14 dagen na aankoop. De webshop stelt na contact zelf voor ze maar terug te sturen en nieuwe te bestellen. Het absurde is dat ze het enkel deze manier doen en dus blijkbaar op grotere schaal onzinnig dozen heen en weer sturen. Nogmaals, het gaat mij niet persé om mijn situatie, maar hoe webshops als Wehkamp hiermee omgaan. Een verspilling van energie.

Nee, niet twee weken later, ik heb iets na 14 dagen contact opgenomen, het prijsverschil was er al eerder. Dat is zoals aangegeven mijn eigen fout. Het gaat mij vooral om dat Wehkamp’s eigen geopperde oplossing zoveel onzinnige handelingen heeft, wat enkele dagen ervoor nog opgelost kon worden met een restitutie.
Ik vind het vreselijk zuur om voor 25 euro zoveel tijd, geld en energie te verspillen. Als we het over duurzaam hebben. Jouw tijd lijkt waardeloos, anders had je die 25 euro allang laten varen. Bruto minimumloon is 10,80, en ik denk dat hier al meer dan twee uur aan tijd inzit.

De boodschap van de Wehkamp, zoals ik hem lees uit jouw posts, is mij volkomen helder: de Wehkamp gaat geen millimeter buigen zodat jij een krentenkakker kan zijn en gratis geld uitdelen gaat al helemaal niet gebeuren. Als je zo graag 25 ballen terug wilt dan volg je het proces maar.

Duurzaam? Je had dit weekend in de tuin kunnen zitten op je nieuwe meubilair in plaats van dit gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic krijgt van mij een slotje. Echt een discussie zie ik niet ontstaan, maar eerder een drop-uw-mening en dat lijkt me voor niemand echt heel zinvol.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.