Vraag

• JanEscapist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-06-2021
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe telefoon die beter is dan mijn huidige Nokia 6.1. Hij moet de komende 2 jaar gegarandeerd security updates ontvangen. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een Android One toestel.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal €300 uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de telefoon kopen voor simpel huis, tuin en keukengebruik. Whatsappen, foto's maken, muziek luisteren, op internet surfen, bellen en sms'en. Veel meer dan dat doe ik er niet mee. Mijn belangrijkste eis is dat hij de komende 2 jaar beveiligingsupdates ontvangt.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Motorola Moto G Pro Blauw
pricewatch: Motorola One Action Blauw
pricewatch: Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Groen
pricewatch: Nokia 8.3 5G (6GB intern) 64GB Blauw
pricewatch: Nokia 6.2 (4GB ram) Zwart
pricewatch: Xiaomi Mi A3 128GB Wit
pricewatch: OnePlus Nord (8GB ram) Blauw

Ik heb in de pricewatch de criteria "maximaal 400 euro," "Android One: ja" en "beschikbaar vanaf 20-11-2019 of later" gekozen. Mijn belangrijkste eis is dat hij de komende 2 jaar beveiligingsupdates ontvangt.

Ik denk dat de Moto G Pro een goede optie is. Hij is goed genoeg voor dagelijks gebruik en kost maar 200 euro. Een andere optie is de Moto Action, maar die is ouder dan de Moto G Pro en ik weet niet zeker welke van de twee beter is. Duurdere alternatieven zijn de OnePlus Nord en de Nokia 8.3, maar ik weet niet of die in mijn geval veel meerwaarde bieden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er veel telefoons die wel Android One hebben zonder dat het in de pricewatch staat? Het zou kunnen dat sommige telefoons daardoor niet in mijn vergelijkingslijst staan.

Alle reacties

• MBm84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
Kijk ook eens naar de Samsung a52
Deze heeft 3 android updates en 4 jaar security update.
Deze komt net boven budget maar toch

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mi A3 is een oud beestje dus die zit al bijna aan zijn systeemupdates limiet. Dus je krijgt straks alleen maar je security updates. Dus het handigste is om die al te schrappen.

Ik zou die beschikbaarheid opschroeven naar 20-11-2020.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb laatst voor mijn vrouw de OnePlus Nord gekocht, waar ik zelf een OnePlus 7T Pro heb. Ik moet toch zeker zeggen dat ik de Nord echt een super telefoon vind, zelfs fijner in gebruik dan mijn eigen telefoon omdat die van mij zo'n enorm lomp afgerond scherm heeft.

De Motorola Moto lijn heeft ook super telefoons, maar ik vind persoonlijk dat hun recente telefoons niet de specs hebben voor de prijs die ik van Motorola gewend ben. De keuze voor ons was tussen de Moto G-zoveel Play en de OnePlus Nord, en uiteindelijk kwam de Nord er beter uit qua camera en specs.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Met wat mazzel (binnen afzienbare tijd?) een Pixel 4A voor net onder de 300,-
(dan moet je hopen op deze prijzen bij de franse FNAC of duitse mediamarkt, in nederland is het grijze import en klappen ze er zo 50-100 euro bovenop)

HIER kan je zien tot wanneer de support loopt voor alle Pixel toestellen.

[ Voor 23% gewijzigd door dyrc op 21-04-2021 08:17 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Oneplus Nord en Nokia 8.3 hebben dezelfde processor en zijn de snelste toestellen in je vergelijk, je zou nog de Motorola Edge erbij kunnen trekken, die heeft ook kale Android.

Gezien je nu Nokia hebt, als je tevreden bent, blijf er bij. Anders zijn deze 3 toestellen onderling uitwisselbaar, dus kun je kijken naar andere criteria die je kan bedenken.

• JanEscapist
MBm84 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:10:
Kijk ook eens naar de Samsung a52
Deze heeft 3 android updates en 4 jaar security update.
Deze komt net boven budget maar toch
Goed dat je het zegt. De kans is groot dat ik de Galaxy A52 ga kopen.
dyrc schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:16:
Met wat mazzel (binnen afzienbare tijd?) een Pixel 4A voor net onder de 300,-
(dan moet je hopen op deze prijzen bij de franse FNAC of duitse mediamarkt, in nederland is het grijze import en klappen ze er zo 50-100 euro bovenop)

HIER kan je zien tot wanneer de support loopt voor alle Pixel toestellen.
Waarom zou ik die Pixel kopen ipv een Samsung A52? Voor mijn gebruik is het waarschijnlijk niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door JanEscapist op 21-04-2021 20:22 ]

• Colini
  • Laatst online: 17:06
Ik heb zelf recentelijk de Poco X3 Pro (6GB / 128 GB versie) gekocht..

Volgens deze site https://www.google.com/am...-officieel-poco-f3/%3famp zou die Android 12 en 13 ook moeten krijgen, dus ik ga er van uit dat de beveiligingsupdates ook nog wel zullen komen.

Op het moment van schrijven is hij te koop voor 200 euro via amazon.nl
https://www.amazon.nl/POC...726&sprefix=poco+x&sr=8-1

• JanEscapist
Colini schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:48:
Ik heb zelf recentelijk de Poco X3 Pro (6GB / 128 GB versie) gekocht..

Volgens deze site https://www.google.com/am...-officieel-poco-f3/%3famp zou die Android 12 en 13 ook moeten krijgen, dus ik ga er van uit dat de beveiligingsupdates ook nog wel zullen komen.

Op het moment van schrijven is hij te koop voor 200 euro via amazon.nl
https://www.amazon.nl/POC...726&sprefix=poco+x&sr=8-1
Maar of ik dan de Xiaomi Poco X3 Pro of de Samsung Galaxy A52 moet kopen wordt een moeilijke keuze.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Voor die prijsklasse zou ik ook de A52 gaan. waterdicht en veel opties.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• JanEscapist
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:19:
Wat bedoel je precies met "veel opties"?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
JanEscapist schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:09:
[...]

Maar of ik dan de Xiaomi Poco X3 Pro of de Samsung Galaxy A52 moet kopen wordt een moeilijke keuze.
Niet echt, je koopt een Samsung als je zit op Samsung, en dat bevalt je, en je bent er aan gewend. Dan kun je buiten je comfort zone gaan, maar waarom zou je daar moeilijk voor doen als er een alternatief is binnen je eigen comfort zone?

De Poco is ook echt wel goed maar heeft zijn eigen dingetjes zoals te agressieve batterij besparing, eigen menu's, andere opties, niet bij alle providers VoLTE of VoWifi. Bij Samsung is dat beter voor elkaar, maar heb je weer de Galaxy Store, en dergelijke apps uit hun ecosysteem die gepushed worden, alleen ben je daar aan gewend.
Dus blij met Samsung nu, blijf er bij. Niet blij, kijk of het gras elders groener is en koop de Poco.

Gezien je nu Nokia hebt, zal beide wennen worden, maar is Samsung stabieler qua software.

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 21-04-2021 22:24 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Hij heeft 5g versie en een high refresh rate scherm

https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-a52/specs/

[ Voor 3% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 21-04-2021 22:22 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Colini
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:19:
Volgens de officiële site van Poco heeft de x3 pro IP53 classificatie..

Als je in de pricewatch kijkt, zie je niet alle info ingevuld staan voor de X3. Hier zijn de specs op de site van Poco zelf: https://www.po.co/global/product/poco-x3-pro/specs

De verschillen tussen de a52 en de X3 pro zijn niet zo groot als ik ff snel kijk.

@JanEscapist
Wil je 5g, dan kom je op Samsung uit
Wil je oled, dan kom je ook op Samsung uit
Wil je grotere batterij, kom je op Poco uit
Wil je dubbele speakers, kom je op Poco uit
Poco heeft een qualcom 860, Samsung een 720g
De poco zal sneller laden dan de Samsung
Samsung heeft ip67, poco heeft IP53
Poco kost nu 200 euro bij amazon.nl (is normaal 250), Samsung kost nu 325 volgens pricewatch.

Prijsverschil is nu 125 euro, normaal iets van 75 euro.

Kijk wat je het belangrijkste vindt.

De reden dat ik voor de poco heb gekozen, was de prijs met wat je krijgt. Ik ben nog geen irritante are tegengekomen in elk geval. Opladen is voor mij ongeveer 1x per dag, met intensief gebruik.

Hiervoor had ik de Motorola G7 Plus.. ongeveer 2 jaar mee gedaan, maar laden ging slecht de laatste tijd.

Edit: screenshot van de huidige gebruiksduur op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhtwxS7MZuXRVUqAd159fZKCSF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vV7ONJ0dOuoscNorGh7EWN0X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Colini op 21-04-2021 22:47 ]

• MBm84
Colini schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:40:
[...]
...
De verschillen tussen de a52 en de X3 pro zijn niet zo groot als ik ff snel kijk.

@JanEscapist
Poco kost nu 200 euro bij amazon.nl (is normaal 250), Samsung kost nu 325 volgens pricewatch.
De a52 4g kost momenteel €325
De a52 5g kost momenteel €379

Dus die zou je in het vergelijk weg kunnen strepen met de poco

[ Voor 14% gewijzigd door MBm84 op 22-04-2021 09:47 ]

• JanEscapist
Colini schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:40:
[...]

Volgens de officiële site van Poco heeft de x3 pro IP53 classificatie..

Als je in de pricewatch kijkt, zie je niet alle info ingevuld staan voor de X3. Hier zijn de specs op de site van Poco zelf: https://www.po.co/global/product/poco-x3-pro/specs

@JanEscapist

Prijsverschil is nu 125 euro, normaal iets van 75 euro.

Kijk wat je het belangrijkste vindt.

De reden dat ik voor de poco heb gekozen, was de prijs met wat je krijgt. Ik ben nog geen irritante are tegengekomen in elk geval. Opladen is voor mij ongeveer 1x per dag, met intensief gebruik.

Hiervoor had ik de Motorola G7 Plus.. ongeveer 2 jaar mee gedaan, maar laden ging slecht de laatste tijd.

Edit: screenshot van de huidige gebruiksduur op dit moment.

[Afbeelding]
De Poco X3 Pro heeft IP53 classificatie, maar dat betekend dat hij alleen spatwaterbestendig en stofdicht is. De Galaxy A52 heeft IP67 classificatie en is daardoor stofdicht en waterbestendig (hij kan maximaal 30 minuten in maximaal 1 meter water verblijven zonder schade op te lopen.) Het is wel handig als hij waterbestendig is, maar ik denk dat ik dat niet per se nodig heb.

De Galaxy A52 heeft stereo speakers met Dolby Atmos. Je schreef dat hij geen stereo speakers heeft, maar dat klopt niet.
MBm84 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:46:
[...]

De a52 4g kost momenteel €325
De a52 5g kost momenteel €379

Dus die zou je in het vergelijk weg kunnen strepen met de poco
Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen. Bedoel je dat de Poco X3 Pro een betere keuze is omdat hij veel goedkoper is? De Samsung A52 heeft toch bepaalde voordelen die de meerprijs voor sommige mensen rechtvaardigen. Samsung garandeert 4 jaar beveiligingsupdates, terwijl je bij de Poco X3 Pro in ieder geval 2 jaar beveiligingsupdates krijgt. Waarschijnlijk krijgt hij 3 jaar beveiligingsupdates, maar die garantie heb je niet.

De Galaxy A52 krijgt elke maand beveiligingsupdates en de Poco X3 Pro krijgt die elk kwartaal. Eigenlijk vraag ik me af of het noodzakelijk is om elke maand beveiligingsupdates te ontvangen.

• MBm84
Coloni haalde volgens mij de specs door elkaar van de 2 a52 toestellen.
De goedkopere a52 heeft geen 5g.
Daar doelde ik op met mijn reactie.

• JanEscapist
MBm84 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:20:
Coloni haalde volgens mij de specs door elkaar van de 2 a52 toestellen.
De goedkopere a52 heeft geen 5g.
Daar doelde ik op met mijn reactie.
Klopt. De 5G variant heeft daarnaast ook een betere processor dan de goedkopere A52 en hij heeft een 120hz scherm terwijl de goedkopere een 90hz scherm heeft. De Poco X3 Pro heeft ook een 120hz scherm. Het voordeel van een 90hz scherm is wel dat de batterij daardoor minder snel leeg loopt wanneer je telefoon een 120hz scherm heeft. Beide versies van de A52 hebben een even grote batterij en de batterij van de Poco X3 Pro is groter dan die van de A52.

Wat ik hierboven schreef is misschien interessant voor andere mensen die dit lezen.

Btw: Het schijnt dat een 90 hz AMOLED scherm even vloeiend is als een 120 hz LCD scherm doordat laatstgenoemde een LCD scherm is.

[ Voor 7% gewijzigd door JanEscapist op 22-04-2021 22:23 ]

• Colini
Kan goed dat ik ff wat door elkaar heb gegooid qua a52... Was al wat later voor me..

De X3 kun je instellen op welke verversing je het wilt draaien btw.. ikzelf heb hem op 60hz staan. Accu duur is voor mij belangrijker.

Hoe snel de x3 beveiligingsupdates krijgt, durf ik nog niet te zeggen. Ik kreeg vorige week ergens die van 1 april binnen in elk geval.. over een maandje weet ik pas meer.

Wat ik met de prijs wil zeggen, is dat je voor jezelf moet uitmaken of de voordelen het prijsverschil waard zijn. Dat kan niemand beslissen.

Ik weet het verschil tussen de ip classificaties, persoonlijk vind ik dat wat minder spannend.

Mbt dat de a52 met 5g een snellere processor heeft: iemand zei het met een link naar de a52.. heb niet verder lopen zoeken, maar in die link staat de 720g in elk geval.

Al met al komt erop neer, beide zijn goede opties.
Pagina: 1