Keukenfront vaatwasser vastzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-05 15:03
Wie heeft de gouden tip?

Volledig geïntegreerde vaatwasser voorzien van keukenpaneel met doorlopende greep kan niet in het midden
vastgezet worden met schroeven i.v.m. de greep die daar zit.
(de lades van de kasten links en rechts hebben een aluminium greeplijst (een zogenaamde C greeplijst), deze lijst loopt dus als het ware door zodat je niet ineens een vlak front ziet waar de vaatwasser is.

De bevestigingen zitten dus alleen aan de boven en onderkant aan het frontpaneel van de vaatwasser zelf (aan de bovenkant met twee schroeven en aan de onderkant haakt hij d.m.v. twee haakjes)

Hoe zet je deze het beste vast aangezien het een behoorlijk gewicht is.
Kitten lijkt me niet de juiste optie, aangezien als je het front er nog af wil halen dit dan niet mogelijk is, stel er is iets mee of je wil een andere vaatwasser enz.

Iets hoger of lager plaatsen van de vaatwasser gaat ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:45
Foto’s zouden handig zijn....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTweakers
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik had ongeveer hetzelfde probleem en heb deze uiteindelijk besteld: https://www.adapt-r.nl.
Ik had hem dubbel dus als dit werkt op jouw probleem heb ik er nog wel een ter overname voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragonfly83
@HTweakers
Welk type heb jij en wat kost ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTweakers
Ik heb een ongebruikte easy voor je, voor 70e mag je hem overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Siliconenkit is erg sterk wanneer je een beetje oppervlak hebt waarop het hecht, ook goede treksterkte.
Wanneer je dat met beleid losmaakt gaat dat zonder beschadigingen. Misschien als je het links en rechts langs de rand wat kit zodat je er later met een mes tussen kunt om het los te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
@HTweakers Ze adviseren mij de premium, volgens mij is het enige verschil de aluminium plaat als ik het zo zie op de site.
Ik heb zowel een L greep (bovenin) als een C greep (midden) de vaatwasser staat op de grond, indien ik deze hoger plaats heb ik het probleem dat de klep tegen de L greep stoot en niet open kan.
Hoe is jouw opstelling?
En vanaf waar verzend je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTweakers
Ik woon zelf in Utrecht, vanaf daar verzend ik hem. Heb je toevallig een ikea keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
Het is geen ikea keuken, het is wel een 60x80 front, 4 cm dik, dikte komt door de greep die erin zit verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragonfly83
Het heeft een tijd geduurd, maar wij hebben besloten het front met komgrepen te vervangen door een " normaal" front, welke stukken lichter is.
Het front was te zwaar voor de vaatwasserdeur, waardoor deze in storing viel, de fabrikant zegt dat de deur niet te zwaar is.
De fabrikant van de vaatwasser zegt dat deze te zwaar is.
Wij waren zat van het geouwehoer over en weer en vandaar de keuze, waar we nu al een paar weken geen spijt van hebben.
Voordat we het nieuwe frontje hadden, hebben we ook nog daar eens ruim een half jaar op kunnen wachten..
Maar goed, dat is de tijd waarin we leven blijkbaar ;)
Dus nu weten jullie hoe dit verhaal is afgelopen, goed weekend :)
Pagina: 1