Linux op laptop zonder NIC?

Pagina: 1
Acties:

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:48
Heej allemaal,

Ik heb hier nog een oude Pentium 100 laptop liggen met iets van 8meg intern,en die wil ik nieuw leven inblazen.
Ik zat er zelf aan te denken om er Slackware of Debian op te pleuren.
Aber, er ist una problemo. Er zit geen NIC in dat beestje en ook geen cdrom.
Nu heb ik hier nog wel een cdromspeler liggen die ik via de parallelle-poort kan aansluiten, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daar dan bij moet komen als ik opgestart ben met een bootdisk.
Ik heb al wel in de howto's gezocht maar niet veel wijzer van geworden.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij uitleggen hoe ik die cdrom kan benaderen.

Specs

• ParoXysm
edit:

oude probleem opgelost

Hij start nu netjes door met eerst de pportide.i disk en daarna met de root disk.
Maar als ik nu cfdisk of fdisk of zelfs setup durf in te tikken, staat er gelijk 5x killed. Hoe kan dit?

Specs

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

* deadinspace gokt: te weinig geheugen

• ParoXysm
damn, je hebt gelijk...ik lees het net in lowmem.txt dat alles onder de 16meg niet meer gesupport word. Er is wel een lowmem.i, maar daar heb ik dus nix aan aangezien die dus weer geen pportide heeft.
Weer een laptop de schroothoop op.

Naja, thanx anyway

Specs

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Mja, de schroothoop op lijkt mij wat voorbarig. Slack en Debian draaien wel op 8 meg hoor, alleen de install heeft vaak iets meer nodig (install van Debian heeft officieel 16 meg nodig, 12 lukt ook, en ik heb het ooit op 8 zien gebeuren meen ik, en 4 meg is in principe genoeg om te draaien).

Maar je kunt proberen dat HDtje eruit te halen, ergens anders in te hangen en dan er op te installen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Of anders ff 2e hands sites afstruinen op zoek naar een module'tje erbij. Wat voor merk laptop heb je ?? Als het een beetje een merk is (Toshiba, Compaq) kan je nog wel es slagen voor extra geheugen.

Verwijderd

Kun je een shell bemachtigen? Probeer dan met de hand alles te installen (tip: Rock linux is daar geschikt voor)...
Pagina: 1