4K televisie 50” (mid range)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRoobbiinn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-06 20:27
Goedenavond allen,

Ik zoek een?
49” of 50” 4K televisie

Wat is je budget?
Rond de 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk sportuitzendingen en casual gaming (Xbox Series S). Daarnaast op z’n tijd Netflix en reguliere uitzendingen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Over het algemeen fan van Samsung en de felle (hoog contrast?) kleuren. Na de TU8500 en de Q60T te hebben overwogen langzaam opgeschoven naar de Q80T. Echter, het grootste minpunt is voor mij de refresh rate van 50hz van de 50” versie. Op termijn en zeker met sportuitzendingen lijkt me dit toch een ding. Bovendien kom ik nu van een 100hz Full HD tv af, waardoor ik bang ben dat dit gaat tegenvallen.

Uiteraard ook de LG OLED48CX bekeken welke uitstekend lijkt, behalve de prijs.. Als laatste de Sony 49XH95 bekeken (erg goed en 100hz, maar tikkie te duur) en de Sony 49XH85 serie (IPS panel, net iets mindere beeldkwaliteit..?).

Kortom, best wat keus maar allemaal hebben ze ook hun minpunten voor mij. Voornamelijk ben ik benieuwd of 100hz inderdaad echt een verschil gaat maken op de 4k televisies van tegenwoordig of dat dit mee zal vallen. Daarnaast hoor ik graag de mening over de Sony’s in vergelijking met de Samsung en wellicht is er nog een ander mooi alternatief waar ik niet aan gedacht heb :) !

Alvast dank voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb niet veel toe te voegen anders dan dat je wellicht ook wel even naar de Chinese merken wilt kijken, die goede prijs/prestatie hebben. 48"/50" is een probleemmaat aan het worden, het gaat richting budget. De 48" OLED CX is eigenlijk de enige hoogwaardige 48"-televisie en de andere modellen die je noemt zijn gelijk middenmoters. Verder zijn er eigenlijk alleen maar budgetmodellen. Dus als je zaken als 100 Hz, een goed VA-paneel en dat soort zaken gaat vragen dan loop je snel uit opties. In 55" is er veel meer keus. Je zou eventueel nog op de 48" OLED A1 kunnen wachten, maar die is nog niet uit, en nadat 'ie uit is zul je waarschijnlijk nog een half jaar moeten wachten voordat de prijs significant onder de CX duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sport komt op max. 50Hz binnen. De 120Hz panelen hebben wel betere reactietijden en kunnen meer frames invoegen met BFI of interpolatie. In hoeverre dat noodzakelijk is voor jou is lastig te zeggen. Motion is nogal persoonlijk. Je kan de 49XG90 nog overwegen, grofweg de XH95 met een langzamer interface. De 49XH85 is overigens een 120Hz (SDR) VA tv.

- XG90/XH95: FALD (HDR) + motion
- XH85: Motion
- Q80/Q86T: FALD (HDR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRoobbiinn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-06 20:27
De Sony XG90 is een goede suggestie, ik ga me daar eens in verdiepen!