Gaming headset of gewone headset met losse mic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Headset

Wat is je budget?
Niet duur, rond de 100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen. Muziek, podcasts luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
Sennheiser headset, alleen ik zou het eigenlijk wel prettig vinden als de mic er al direct op zit, vadnaar dat ik ook keek naar een modmic.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is nou de beste optie. Dan toch een gaming headset omdat het allemaal gewoon makkelijk is? Ik ben geen audiofiel, en volgens mij hebben de meeste normale headsets een prima geluid (zeker Sennheisers en de like) maar goed

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Ik heb inmiddels de Hyper CloudX aangeschaft. Kostte mij 110 euro maar ik moet zeggen ben er erg tevreden mee. Geluid is goed, draadloos werkt perfect, geen lag oid, gaat via USB dus ik hoefde ook geen extra Bluetooth module te kopen. Als ik hem op mijn Mac wil gebruiken, werkt het direct, USB erin en gaan. Mic kan je ook nog eens loskoppelen dus als ik die niet nodig heb dan leg ik hem gewoon weg. Alle fancy lichtjes ben ik geen fan van, maar gelukkig kan ik die uitschakelen.

Enige minpuntje is dat hij vrij strak zit, maar dat kan komen door mijn grote hoofd :+ Achja dan wat vaker wat tussenpauzes nemen, is ook nog eens goed voor de mens. Al en al 4/5 !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaldOO
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:17
Je zou als je fan bent van Logitech ook kunnen kijken naar de G Pro X headset. Deze zit in de zelfde prijsklasse als de HyperX alleen zou deze een veel betere microfoon moeten hebben door het Blue Yeti systeem wat is verwerkt in de headset.

Minpuntje van deze headset is wel de Logitech G hub. Je kan de headset zonder software gebruiken alleen dan
haal je er niet alles uit. Naar mijn mening werkt de software te omslachtig. Maar als je al Logitech apparaten hebt of ervaring hebt met de g hub dan valt het natuurlijk makkelijker te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
RoaldOO schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:02:
Je zou als je fan bent van Logitech ook kunnen kijken naar de G Pro X headset. Deze zit in de zelfde prijsklasse als de HyperX alleen zou deze een veel betere microfoon moeten hebben door het Blue Yeti systeem wat is verwerkt in de headset.

Minpuntje van deze headset is wel de Logitech G hub. Je kan de headset zonder software gebruiken alleen dan
haal je er niet alles uit. Naar mijn mening werkt de software te omslachtig. Maar als je al Logitech apparaten hebt of ervaring hebt met de g hub dan valt het natuurlijk makkelijker te integreren.
Niet perse fan van Logitech, maar ik ga wel even een kijkje nemen. Ik ben alleen helemaal geen fan van extra software, dus dat is wel een heel erg minpuntje voor mij. Maar thanks for the tip, ga zeker even kijken!