Back-up maken van AppData en ProgramData?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 16:36
Mijn vraag

Ik ben nu ik er weer tijd voor heb mijn back-up strategie aan het onderzoeken. Tot nu toe heb ik altijd gedacht dat de mappen "Appdata" en "Programdata" niet gebackupt hoeven te worden. Tot ik laatst van een collega te horen kreeg dat in die mappen veel instellingen van programma's worden bewaard, waaronder ook die van SyncbackPro die ik vaak gebruik. Bovendien wordt er vaak gezegd dat je beter teveel kan backuppen dan dat je later toch belangerijke dingen mist als het eenmaal fout is gegaan. Nou was ik benieuwd naar jullie meningen over of die mappen gebackupt zouden moeten worden.

De mappen samen zijn maximaal 8 GB groot.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 10 Pro
- Acronis True Image

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Op internet rond gekeken, veel verschillende meningen erover gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:02
De vraag is vooral wat is dat jou waard?

Mij boeien die instellingen mij niet zo. Als ik een nieuwe installatie doe dan doe ik liever vers.

Mijn back-up bestaat voornamelijk met Documenten foto's en video's. De rest boeit mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 16:36
corporalnl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:01:
De vraag is vooral wat is dat jou waard?

Mij boeien die instellingen mij niet zo. Als ik een nieuwe installatie doe dan doe ik liever vers.

Mijn back-up bestaat voornamelijk met Documenten foto's en video's. De rest boeit mij niet.
Ik heb liever toch wel dat ik teveel backup dan te weinig. Maar het moet natuurlijk wel zinvol zijn en daar twijfel ik eigenlijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:02
Eric_1993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:03:
[...]

Ik heb liever toch wel dat ik teveel backup dan te weinig. Maar het moet natuurlijk wel zinvol zijn en daar twijfel ik eigenlijk aan
Vandaar mijn vraag, heeft het voor jou waarde?

Stel je moet je computer/laptop volledig opnieuw installeren. Dan moet je alle programma's ook opnieuw installeren. Enige voordeel is dat al je huidige instellingen bewaard zijn. Of savegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 12:10
Wat wil jij? Waarom maak jij een backup? corporalnl wil graag foto en video beschermen, ik persoonlijk maak een Backup van mijn gehele C-schijf, die liep laatst vol, nieuwe grotere schijf er in en Backup terugzetten, klaar.
Daarnaast maak ik een backup van mij Data, daar staan mijn persoonlijke bestanden in, daar wil je een kopie van ivm disasters (HD crash, per ongeluk verwijderen of een Locker).

Denk ook aan een off-site kopie ivm brand/locker

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 12:10
Eric_1993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:03:
[...]Ik heb liever toch wel dat ik teveel backup dan te weinig. Maar het moet natuurlijk wel zinvol zijn en daar twijfel ik eigenlijk aan
Probleem is dat alleen jij bepaalt wat zinvol is :Y)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Eric_1993 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:58:
... Tot nu toe heb ik altijd gedacht dat de mappen "Appdata" en "Programdata" niet gebackupt hoeven te worden. Tot ik laatst van een collega te horen kreeg dat in die mappen veel instellingen van programma's worden bewaard...
In je registry staan ook heel veel instellingen van programma's, backup je die ook?
...Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 10 Pro
- Acronis True Image...
Je kunt met True Image toch ook een image van je hele hard disk maken. Zou 'k doen, dan backup je nooit te weinig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1