Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 22:59
Ben opzoek naar een niet al te veel in het oog springende Laptop voor zakelijk gebruik.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk veel compilen en runnen / debuggen van applicaties. Scherm niet echt belangrijk, zit normaal aangesloten op een 4k scherm gebruik het scherm van de laptop zelf bijna nooit. Naast mijn development werk wat standaard office dingetjes, meetings enz. Ik heb nu een asus met i7 en 32gig geheugen. Regelmatig draai ik vm's om zaken over meerdere machines te testen. Huidige laptop is 5 jaar oud en na verscheidende upgrades wordt het risico van uitval mij te groot. Voorkeur zou zijn een ethernet aansluiting eventueel kan ik dit nog oplossen met een dock.

Wat is je budget?
€2500, ik moet er ongeveer 5jr mee verder kunnen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar ben meestal met de auto dus gewicht en grote is geen probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ben weer aan het kijken naar de asus rog zephyrus series maar daar zit te veel rgb op en mist een webcam, vandaar ook zakelijk ogende laptop. Geen Clevo laptop maar gewoon de mainstream zoals HP, Dell, Lenovo enz

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
Ik zat ongeveer in hetzelfde schuitje als jou.

Uiteindelijk ben ik voor de ASUS Zephyrus G15 gegaan, Ryzen 5900, RTX 3080, 32 GB RAM, 1 TB storage. Super laptop, geen slecht woord over. 1440p scherm is ook echt top.

Er zit geen RGB op de laptop. Het toetsenbord is enkel wit verlicht. Wat ik overigens vrijwel altijd uit heb staan, want zwarte letters op witte toetsen zijn al makkelijk te lezen.

Op de klep zitten wel gaatjes, in die gaatjes zit een bepaald materiaal verwerkt wat onder het juiste licht een rgb-effect geeft. Dat zijn dus geen lampjes. Zelf had ik ook geen zin in die regenboog achter op me laptop dus de klep heb ik gewoon gewrapped.

Enige nadeel voor mij is dat er geen webcam op zit indd... dus heb wel een losse webcam moeten aanschaffen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-05 16:50
Ik raad de HP Omen 15 aan: pricewatch: HP Omen 15-en1250nd

Laptop zonder rare fratsen, RGB toetsenbord kun je via de software veranderen in één kleur of wit bijvoorbeeld als je ook geen RGB toetsen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
@Generaal Pep Klinkt inderdaad aantrekkelijk zal eens kijken voor een compacte webcam oplossing voor op mijn monitor.
@q-enf0rcer.1 Bedankt voor je advies, echter dit is niet een Ryzen 9 laptop of vind je dat overkill?.

[ Voor 9% gewijzigd door Bpje op 20-04-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Bpje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:38:
@Generaal Pep Klinkt inderdaad aantrekkelijk zal eens kijken voor een compacte webcam oplossing voor op mijn monitor.
@q-enf0rcer.1 Bedankt voor je advies, echter dit is niet een Ryzen 9 laptop of vind je dat overkill?.
Het is wel belangrijk te realiseren dat de Ryzen 9 5900HS in de Asus Zephyrus G15 een lagere TDP heeft waardoor de Ryzen 7 5800H mogelijk iets sneller is. Zie bijvoorbeeld https://www.cpu-monkey.co...vs-amd_ryzen_7_5800h-1857

Ik zou dit punt als ik jou was door de vingers zien en een besluit nemen op basis van welke je mooier vindt. Dat de Zephyrus geen webcam heeft is ook wel een dingetje voor een zakelijk laptop.

Laptops met 5900HX zijn er volgens mij alleen nog maar met typische gaming designs helaas. Alleen de Zephyrus Duo die bij 4000€ begint is dan het overwegen waard als je een budget wilt opschroeven.

[ Voor 18% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 20-04-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bpje
@q-enf0rcer.1 Nuttige aanvulling ga ik zeker even bekijken, zal mijn zoeken verbreden met de ryzen 7 5800h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Bpje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:52:
@q-enf0rcer.1 Nuttige aanvulling ga ik zeker even bekijken, zal mijn zoeken verbreden met de ryzen 7 5800h.
Volgens https://www.ultrabookreview.com/35985-amd-ryzen-9-laptops/ is de Omen 15 ook te verkrijgen met 5900HX. Vraag mij overigens niet waar je die kunt krijgen in Nederland. Heb deze nog nergens te koop gezien. De laptop markt is nog niet zo verziekt als de GPU / CPU componenten markt maar ook in deze markt geldt dat beschikbaarheid een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Ik zag dat de IdeaPad 5 Pro ook met Ryzen 9 5900H kwam volgens de pdf sheet:

https://psref.lenovo.com/...206)_AMD_datasheet_EN.pdf

Dat is een neutrale notebook
Pagina: 1