Ik moet voor mijn werk soms op verschillende locaties in het land zijn en heb laatst dit laatst gecombineerd en een Airbnb gehuurd waar mijn gezin en ik gebruik van hebben gemaakt (dus niet zakelijk afgenomen). Nu geeft de host achteraf aan dat we de kosten voor gebruikte elektriciteit moeten betalen. Nu stond dit blijkbaar in de advertentie en dit heb ik nog nooit eerder gezien bij een andere host, wist überhaupt niet dat dit bestond, dus wij waren hier niet van op de hoogte. In de advertentie staat dat elektriciteit tegen kostprijs afgenomen kan worden. De host heeft blijkbaar voordat wij het huisje betrokken de meterstanden opgenomen en na afloop uitgerekend wat de gemaakte kosten zijn.
Nu hebben wij dit niet kunnen controleren, omdat dit pas achteraf duidelijk werd. Daarnaast vraagt hij ons om een betaalverzoek te sturen via de bank (is verder legitiem) ipv via Airbnb zelf.
Iemand een idee wat mijn rechten en plichten zijn? Ik huur al jaren via Airbnb en heb dit werkelijk nog nooit gezien en meegemaakt. Het gaat om totaal 27 euro en we hebben daar twee weken gezeten, geen buitensporig gebruik gemaakt van elektriciteit dus vind dit ook aan de hoge kant.
Nu hebben wij dit niet kunnen controleren, omdat dit pas achteraf duidelijk werd. Daarnaast vraagt hij ons om een betaalverzoek te sturen via de bank (is verder legitiem) ipv via Airbnb zelf.
Iemand een idee wat mijn rechten en plichten zijn? Ik huur al jaren via Airbnb en heb dit werkelijk nog nooit gezien en meegemaakt. Het gaat om totaal 27 euro en we hebben daar twee weken gezeten, geen buitensporig gebruik gemaakt van elektriciteit dus vind dit ook aan de hoge kant.