Vraag

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb net een DIY NAS systeem besteld waarbij moederbord, geheugen en processor zijn:

Fujitsu D3644-B
Intel Core i3 9300
Kingston KTD-PE424E/16G

Deze module voldoet aan alle specificaties voor het mobo en cpu (unbuffered ECC, 2400Mhz, 1.2v, DDR4 etc.), echter lees ik achteraf dat deze module systeem specifiek is voor Dell. Het zijn normale DIMMS met 288pins, zou dit een probleem zijn? Ik heb Kingston zelf al gemaild maar verwacht daar niet zo snel een antwoord op, Google meld niets over deze specifieke situatie dus ik heb de stille hoop dat iemand mij hier kan vertellen of ik tegen problemen ga aanlopen? Alvast hartelijk dank!
...

The number one enemy of progress is question

Beste antwoord (via Guumuus op 20-04-2021 18:22)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-11 16:47
Het is niet dat ze enkel in een Dell systeem werken, ze zijn alleen gericht op betere compatibiliteit met bepaalde Dell systemen. Gewoon proberen, verwacht dat ze wel werken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-11 16:47
Het is niet dat ze enkel in een Dell systeem werken, ze zijn alleen gericht op betere compatibiliteit met bepaalde Dell systemen. Gewoon proberen, verwacht dat ze wel werken.

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:16

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Denk dat ze er gewoon in kunnen, aangezien “normale” dimms ook op dell pc’s werken.

Dan lijkt het mij ook logisch dat het omgekeerd ook werkt.

Specs

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Grote kans dat het inderdaad gewoon werkt, enige waar je tegenaan kan lopen, mochten deze modules niet op een QVL van Fujitsu staan dat ze bij problemen gaan vragen te valideren met modules die wel op de QLV staan.

• Guumuus
  • Niet online
Dank voor de antwoorden! Ik heb gezocht naar de QVL van het Fujitsu bord, maar die kon ik niet vinden, wellicht omdat deze normaliter in kant en klare systemen geleverd wordt?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15
Guumuus schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:51:
Dank voor de antwoorden! Ik heb gezocht naar de QVL van het Fujitsu bord, maar die kon ik niet vinden, wellicht omdat deze normaliter in kant en klare systemen geleverd wordt?
Het Fujitsu moederbord portfolio is tegenwoordig ondergebracht bij Kontron.

zie hier voor de approved memory list:

ftp://ftp.kontron.com/Pro...M_ApprovedMemory_V1.4.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door P5ycho op 20-04-2021 15:56 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Guumuus
  • Niet online
Fantastisch! Dank! Mocht de bestelde module niet werken dan heb ik iets om op terug te vallen :)

• Guumuus
  • Niet online
Module werkt :)

Pagina: 1