Een familielid van mij kreeg 4 maanden geleden gratis een peugeot 206 van kennissen. Op dat moment reed de uato prima, maar zondag strandde de auto met stop-lampje en oververhitte motor, anwb geeft aan koppakking. Na wat rondzoeken heb ik een garage gevonden die de koppakking en distributieriem samen wil vervangen voor een prijs tussen de 300-400 euro, bij andere garages kwam ik prijzen tot 880 euro tegen dus die prijs vind ik prima(dit klusje durde teun de beun niet aan). deze garage eeft ook nog een leenuato dus lijkt me een prim adeal. Maar..... is zo'n peugeot uit 200 het waard? ik lees overla dat de tu-motoren bekend staan om koppakkingsproblemen, hoe lang rijd je er dna weer mee(met nette rijstijl en jaarlijks onderhooud). De kop wordt overigens afgevlkat, anders blijf je bezig. ik kan laleen nergens terugvinden hoe snel het meestla weer raak is, lees wel vaak dat het een terugkerend probleem is.
en daarnaast: is een peugeot 206 uit 2004 die investerign waard of zijn er meer mankementen die op deze leeftijd voorkomen bij dit type auto? kortom: doen of beter de auto wegdoen?
en daarnaast: is een peugeot 206 uit 2004 die investerign waard of zijn er meer mankementen die op deze leeftijd voorkomen bij dit type auto? kortom: doen of beter de auto wegdoen?