Game pc 2 schermen slechte fps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven0411
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-04-2021
Hallo,

Een jaartje geleden heb ik mij een game pc aangeschaft met een 14” msi 144hz scherm. Na een tijdje vond ik 1 scherm toch nie zo handig en heb ik de alienware 14,5” 240hz bijgekocht. Wat ik nu ondervind is als ik op mijn 144hz discord openzet met video chat met vrienden of af en toe mijn scherm eens deel de fps in game (warzone) aanzienlijk daalt naar 50 soms zelf 80 fps maar. Ik vind dit vreemd omdat ik toch een grafische kaart heb gekocht die wel wat geld heeft gekost.
Nu mij vraag is ; is er misschien een mannier dat ik mijn grafische kaart wat minder kan belasten zodat ik meer fps in game heb. Ik heb mij laten vertellen dat een 2de grafische kaart de oplossing is maar dit wordt dan wel een dure bedoeling en dat zou ik graag goedkoper willen oplossen.

Mvg,
Steven

Specs :

NZXT H510 Elite Black Tempered Glass ATX

MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI ATX AM4 X570...
AMD Ryzen 9 3900X 3.8-4.6GHZ 64MB 12 Core ...
NZXT Kraken Z63 280mm Liquid CPU Cooler
CORSAIR 32GB 2x16GB 3200MHZ DDR4 Vengeance...
ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG STRIX O11G Ga...
CORSAIR 850W HX850 ATX 80+ Platinum Modula...
SAMSUNG 1000GB M.2 860 EVO TLC MZ-N6E1T0BW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:39
Qua monitoren neem ik aan dat je 24 en 24,5 inch schermen hebt.
Anders zal het wel heel klein zijn.

Gamen doe je verder op 1 monitor fullscreen en de discord en chat op monitor 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 11:53
De problemen die je omschrijft zijn heel logisch. Als jij een zwaar spel aan het spelen bent en je gaat een video call doen dan zal je pc zowel het spel als je video call moeten uitvoeren. Dit heeft weinig met twee schermen te maken, behalve dat omdat je twee schermen hebt dit tegelijk actief kan zijn.

Open eens systeem monitor (ctrl, shift, esc) en kijk naar de grafiekjes. Eerst met niks open. Dan open je discord, probeer je een video call. Daarna zonder discord en met je spel. En als laatste spel plus discord. Afhankelijk van je systeem load kan je dan zien wat het probleem veroorzaakt.

Hoe dan ook, dit word niet opgelost met een extra videokaart dus bespaar jezelf dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven0411
@D-dark idd 24” excuus, gamen op fullscreen monitor 1 en discord met videochat op de 2de.

@Dwarrelegel klopt, door die discord met videochat word mijn game zwaar belast, zonder discord haal ik 130 fps. Maar ik zou toch graag blijven spelen met die videochat op, is misschien zo’n elgato capture hd60pro ook geen oplossing ?

Mvg,
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 11:02
Je kan ook even proberen om Hardware Acceleration uit te zetten binnen Discord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5Zu1oA_wFDS6C4K5OBGNCpgtDs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cU1pLPbBUMSzH9H9S6zYvLXC.png?f=user_large

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 11:53
Zover ik kan vinden doet discord video encoding voor video calls op de CPU, nog niet op de GPU. (De hardware acceleratie hierboven is zover ik kan vinden alleen voor de GUI van discord niet voor video encoding) https://www.reddit.com/r/..._cpu_usage_on_video_call/

Voor de video call zal een capture card dus niet echt helpen.

Maar als ik je post lees dan heb je dus eigenlijk 2 dingen waar je tegen aan loopt. Discord en video call, en discord met screen sharing.

Het helpt als je deze twee even onafhankelijk van elkaar test. Met jouw specificaties zou je makkelijk een spel moeten kunnen spelen terwijl je dit ook streamed (en een video call open hebt). Als je dat even uitzoekt en hier post kunnen we misschien uitvinden of dit echt door discord komt.

Misschien kan je ook even testen of dit ook gebeurt als je bijvoorbeeld skype video call hebt, en/of game sharing via steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven0411
Er is een update geweest bij warzone, ik heb deze keer eens recommended settings genomen. En nu lijkt het probleem grotendeels opgelost. In game met video chat en scherm delen op discord heb ik 100 fps geen schokkende beelden meer en ultra lage fps.
In bios heb ook wel game boost opgezet.
Foto’s zijn met game en discord op :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vtj6rFEWpYz4xbC9Tpvyj5Ouaew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pS1E3WbA8OmeYI8rrNt2AEbA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezb005TLD47CbcgmWYFtwl2QfiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3X9sfy1aVzx3DnXup38wMmZ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1