MP3 Tag - één fysiek nummer in/onder meerdere albums

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutselaar1958
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-04-2021
Hallo,

Ik probeer bij een mp3 bestand twee albums op te geven zodat dit mp3 bestand twee keer gevonden wordt als ik op albums zoek. Voorbeeld: ik maak twee verzamel albums aan, “nr 1 hits” en “nr 2 hits”.
Nu wil ik dat de mp3 song: ‘het is zomer’ gevonden wordt als ik “nr 1 hits” selecteer maar ook als ik “nr 2 hits” selecteer op de audio speler in de auto.
Ik heb geprobeerd om twee albums op te geven in het veld "album" maar dan ziet de audio speler in de auto dit als een apart album.
Na vele pogingen lukt mij dit niet. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe dat dan moet?

Groeten Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Welk programma gebruik je hiervoor?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28
Ik vrees dat er weinig anders op zit dan het bestand twee keer op de audiospeler te zetten. Er is voor zover ik weet maar 1 albumveld mogelijk.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutselaar1958
Ik gebruik hier win10 verkenner bij eigenschappen voor. Ook heb ik Mp3Tag en Tag&Rename de probeer versie geprobeerd maar met alle lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutselaar1958
Ik hoopte dat er een speciaal teken zou zijn wat tussen beide album namen komt waardoor het als twee albums gezien wordt, echter die niet gevonden. Ik hoopte dat er iemand zou zijn die een dergelijke oplossing weet. Anders moet ik mij bij T-MOB aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28
Wat ik zou kan vinden staat de specificatie het wel toe. In ID3V2.3 is de / het scheidingsteken tussen waarden. In ID3V2.4 is zou je een null-seperated list moeten toepassen. Music brains picard is open source tool waarmee je wel meerdere waarden kunt invoeren.

Maar de hamvraag blijft dan of je speler er mee overweg kan. Een andere optie is nog om ogg of flac te gebruiken. De tagformaten van deze bestanden hebben vanaf het begin ondersteuning voor meer waarden per veld. Je hebt kans dat de implementatie in de speler daar dan ook ondersteuning voor heeft. Maar dat is dus waar het vooral om draait: wat snapt je speler.

Een andere optie is misschien nog om playlists te maken. Voor elk album een playlist.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutselaar1958
Super bedankt voor de verschillende opties, ik ga daar mee aan de gang. Eerst maar uitzoeken wat de speler voor mogelijkheden bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Playlist lijkt me dan ook handiger

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1