Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi allen,

Afgelopen weekend heb ik een Xiaomi Redmi 6 gekocht via Marktplaats, met als doel deze te rooten en in de auto te gebruiken. Enthousiast ben ik aan de slag gegaan en alle stappen gevolgd op deze link: https://en.miui.com/unlock/download_en.html. Nu moet ik er wel bij zeggen dat e.e.a. met horten en stoten is gegaan aangezien het de eerste keer is dat ik een telefoon probeer te rooten.. Maar goed, het toestel is niet gebricked en uiteindelijk zijn de volgende stappen gelukt:

- Enablen developer mode
- Enablen USB debugging
- OEM unlocking aangezet
- Find my device aangezet (als suggestie gevonden tijdens het Googlen naar mijn probleem)
- Mi account koppelen aan het toestel

Dan komen we bij de laatste stap: SIM-kaartje erin, WiFi uit en naar Mi Unlock status om daar "add account and device" te triggeren. Deze ingedrukt, waarbij de knop greyed out wordt en dit voor enkele minuten zo blijft. Hierna krijgt hij zijn oorspronkelijke kleur terug en krijg ik de melding "request parameter error". Deze error zegt natuurlijk helemaal niets... Erg fijn troubleshooten.

Goed, dit natuurlijk meerdere keren geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Ondertussen alle gerelateerde Google-video's bekeken, maar helaas niets wijzer geworden. Ook de support-chat met iemand van Xiaomi bracht mij niet verder. Wel later nog een mail gekregen van iemand van de supportdesk met de standaard unlock-stappen. Daar viel mij wel iets op:

2). Log in to the Mi account that already has unlock authority in the device that needs to be unlocked, and pair the account and device in "Settings -> Developer Options -> Device Unlock Status "(this option is not available until after V8.1).

Ik zou niet weten hoe ik die unlock authority aan moet vragen, dat staat nergens benoemd... Wel heb ik begrepen dat dit proces versimpeld is, en dat er dus geen handmatige handeling meer nodig is om deze bevoegdheid te krijgen... Maar is dit ook zo, of mis ik een stap? En kan ik ergens expliciet zien of mijn account deze bevoegdheid toegewezen heeft gekregen?