Sinds dat wij zijn overgestapt van een ADSL (KPN) naar een glasvezel (Multifiber) verbinding kan ik geen werkende VPN verbinding opzetten met mijn werk. Zowel bedraad als draadloos werkt het niet en de provider en de servidesk van mijn werk verwijzen mij naar het spreekwoordelijke kastje..
ADSL -> VPN = OK
Mobiele Hotspot (Vofadone) -> VPN = OK
Glasvezel -> VPN = NOK
Ik heb ervoor gezorgd dat het een ipv4 ip is en op mijn glasvezel modem Fritzbox 5530 kan ik ook geen rare instellingen vinden die dit mogelijk blokkeren. Ik maak gebruik van een Shrewsoft VPN programma en heb de logfiles en het verkeer van beide verbiningen opgeslagen. Mijn laptop is nu draadloos direct op het modem verbonden.
Vanuit de multifiber logs zie ik dit vaak terug:
Hebben jullie een idee hoe dit probleem op te lossen is?
ADSL -> VPN = OK
Mobiele Hotspot (Vofadone) -> VPN = OK
Glasvezel -> VPN = NOK
Ik heb ervoor gezorgd dat het een ipv4 ip is en op mijn glasvezel modem Fritzbox 5530 kan ik ook geen rare instellingen vinden die dit mogelijk blokkeren. Ik maak gebruik van een Shrewsoft VPN programma en heb de logfiles en het verkeer van beide verbiningen opgeslagen. Mijn laptop is nu draadloos direct op het modem verbonden.
Vanuit de multifiber logs zie ik dit vaak terug:
code:
1
2
3
4
5
6
| /04/20 09:32:37 ii : inspecting ARP request ... 21/04/20 09:32:37 DB : policy not found 21/04/20 09:32:37 ii : ignoring ARP request for 192.168.178.29, no policy found 21/04/20 09:32:38 ii : inspecting ARP request ... 21/04/20 09:32:38 !! : ARP packet has invalid header 21/04/20 09:32:48 ii : sa never reached maturity |
Hebben jullie een idee hoe dit probleem op te lossen is?