Radeon 580serie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf038
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2023
Mijn vraag?

Ik heb een Radeon RX580, deed de kast open pc loopt maar ik zie de beide ventilatoren om te koelen niet draaien terwijl ik gewend ben dat de ventilator op een videokaart altijd draait

Klopt dit kan ook niks in de instelling hierover niks vinden.

Vr.gr. Eelco
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan, afhankelijk van je model.

Er zijn zat kaarten waar de koelers alleen draaien als daar genoeg belasting voor is/temperatuur boven X graden oploopt.

Start eens een game, of draai 3DMark of een vergelijkbaar benchmark programma om te kijken of hij dan wel gaat draaien.

Je kan ook nog de temperaturen checken met legio programmaatjes, ook in de Radeon drivers tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:26
smurf038 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:02:
Klopt dit kan ook niks in de instelling hierover niks vinden.
Welke instelling precies? Maar dit is vrij normaal, ja. Mijn RX 570 begint ook pas te draaien als ie boven een bepaalde temperatuur komt. Je kan de fan curve aanpassen via bijv Afterburner. Draai even n Benchmarkje om te kijken of ie dan begint te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf038
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:04:
Dat kan, afhankelijk van je model.

Er zijn zat kaarten waar de koelers alleen draaien als daar genoeg belasting voor is/temperatuur boven X graden oploopt.

Start eens een game, of draai 3DMark of een vergelijkbaar benchmark programma om te kijken of hij dan wel gaat draaien.

Je kan ook nog de temperaturen checken met legio programmaatjes, ook in de Radeon drivers tegenwoordig
Inderdaad bij het opstarten van een game begint hij F1 na te doen maar in de radeon driver kan ik nier niks in vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf038
wErudite schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:05:
[...]

Welke instelling precies? Maar dit is vrij normaal, ja. Mijn RX 570 begint ook pas te draaien als ie boven een bepaalde temperatuur komt. Je kan de fan curve aanpassen via bijv Afterburner. Draai even n Benchmarkje om te kijken of ie dan begint te draaien.
Benchmark voor video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

smurf038 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:43:
[...]

Inderdaad bij het opstarten van een game begint hij F1 na te doen maar in de radeon driver kan ik nier niks in vinden?
Dan werkt het gewoon prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
smurf038 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:43:
[...]

Google is je vriend.

Ik zou er verder op dit moment niets aan veranderen. Het hoort zo. Het is een feature, met andere woorden, hij is semipassief*, waardoor de fan niet draait als er geen belasting is.

Uit je vragen blijkt dat je er niet veel van weet. Dat is niet erg, maar ga niet zomaar wat aan de instellingen veranderen :).

*gokje want je hebt het exacte model niet genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 20-04-2021 10:54 ]

Pagina: 1