Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvo_duh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 14:19
Hallo mede-tweakers,

Ik heb (misschien) een knullige vraag, recent een nas aan geschaft (boven genoemde Synology DS920+)

En was van plan hier OA mijn eigen mail op te hosten, echter wanneer ik de poorten moet open zetten krijg ik al gelijk bij mijn ziggo connectbox portal meteen een dikke rode regel: wegens veiligheid zijn de poorten xx,xxx,xxx,x,xxxx,xxx,xx geblokkeerd om te forwarden.

Nu is dus mijn vraag, welke poorten zou ik kunnen gebruiken voor vervanging? iemand ervaring mee of kan ik elk willekeurig poort pakken die ziggo wel toestaaat?

Als client wil ik Thunderbird gaan gebruiken.

Edit: opmaak

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:57
Als je de mail ook inkomend wilt gaan ontvangen (op de Synology NAS) zul je een SMTP relay moeten gebruiken.
Mailserver luistert op poort 25 en die word door Ziggo geblokkeerd.

Zelf maak ik gebruik van GhettoSMTP.
Zij krijgen de mail binnen en sturen hem weer door naar een vooraf aan te geven poort.
Zo komt mijn mail via hun binnen op poort 2525.

Voor je client maakt het niet uit, uitgaand verkeer werd gewoon.
Het gaat echt enkel om het inkomende verkeer naar je mailserver.

edit; Linkje naar Ghetto SMTP toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Rensjuh op 20-04-2021 09:08 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:06
Kun je de poorten plaatsen ipv xx? Ik vermoed dat daar alle SMTP opties bij zitten. Ziggo heeft niet zo'n zin om een rogue mailserver op het netwerk te krijgen. Als die voor spam wordt gebruikt, heb je kans dat je hele netwerk geblokkeerd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:57
celshof schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:
Kun je de poorten plaatsen ipv xx? Ik vermoed dat daar alle SMTP opties bij zitten. Ziggo heeft niet zo'n zin om een rogue mailserver op het netwerk te krijgen. Als die voor spam wordt gebruikt, heb je kans dat je hele netwerk geblokkeerd gaat worden
Ik heb deze melding destijds ook gehad.
Het gaat om in ieder geval poort 25.
Weet even niet meer wat de andere zijn, maar dat maakt voor een SMTP server ook niet zoveel uit.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvo_duh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 14:19
hm, okay, dus een eigen router bridgen met de connectbox zal dus geen omweg zijn hiervoor? Jammer dat ziggo dit allemaal blokkeerd :-(

[ Voor 0% gewijzigd door yvo_duh op 20-04-2021 09:30 . Reden: verkeerde emoticon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet poort 587 gebruiken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 14:16
yvo_duh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:27:
hm, okay, dus een eigen router bridgen met de connectbox zal dus geen omweg zijn hiervoor? Jammer dat ziggo dit allemaal blokkeerd :-(
En waarom denk je dat ze dat doen? Daar is een hele goede reden voor...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Pagina: 1