Reistijd Breda Utrecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:01
Vanwege persoonlijke omstandigheden voornemens om in de regio Breda te wonen. Zelf werk ik in Utrecht, maar verwacht post corona maximaal 3 dagen op kantoor te hoeven zijn.

Ik vraag me af:
- wat is de gemiddelde reistijd (pre-COVID) tijdens de spits voor Breda - Utrecht?
- Welke tijd moet je vertrekken om redelijkbde spits te mijden?

Meer algemene discussie vraag:
Wat verwachten jullie dat post-COVID situatie zal zijn met betrekking tot files?

Beste antwoord (via pikstert op 20-04-2021 14:20)

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
Reed dat traject regelmatig, als je om 6:30u uit Breda vertrekt ga je er gemiddeld enkele reis 1,5u over doen. Dussen, Gorichem, Meerkerk, Nieuwegein staan meestal files. Dacht dat verbreding van de A27 weer van de baan is.

Nadeel is dat je niet echt uitwijk mogelijkheden hebt als er dikke file op de A27 staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Fazer013 op 20-04-2021 09:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 472287

pikstert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:54:
Vanwege persoonlijke omstandigheden voornemens om in de regio Breda te wonen. Zelf werk ik in Utrecht, maar verwacht post corona maximaal 3 dagen op kantoor te hoeven zijn.

Ik vraag me af:
- wat is de gemiddelde reistijd (pre-COVID) tijdens de spits voor Breda - Utrecht?
- Welke tijd moet je vertrekken om redelijkbde spits te mijden?

Meer algemene discussie vraag:
Wat verwachten jullie dat post-COVID situatie zal zijn met betrekking tot files?
Dat hangt er geheel van af waar in Utrecht je moet zijn. Dat kan zo maar 30-45min verschil maken, zeker als je tijdens "spits" wilt rijden.

Files zullen 99% terug naar het oude gaan. Het aantal werkgevers dat in NL welwillend tegenover thuiswerken staat is schokkend laag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vul de tijden in op Google Maps, die geeft vanzelf aan wat de spitstijden zijn voor die datumtijd.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kan je toch zo opzoeken op ns.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04

Reptile209

- gers -

SmurfLink schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:30:
Vul de tijden in op Google Maps, die geeft vanzelf aan wat de spitstijden zijn voor die datumtijd.
Maar in hoeverre is Maps al aangepast op de huidige spitstijden? Ik zou ook overwegen om de trein te nemen, zeker als je in Utrecht een beetje in het centrum moet zijn!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:37
Anderhalf jaar lang het traject de andere kant op gedaan, er staat /altijd/ file richting utrecht.

Wil je voor de spits zijn? Reken dan op 05:30 weggaan uit breda.
Wil je na de spits? Ga dan pas om 09:30 weg.
Even er vanuit gaande dat er niet weer een ongeluk is gebeurd.
Daarnaast, op de terugweg heb je de 3naar2 opstopping bij Lexmond en de combi vanuit rotterdam/tiel bij Gorinchem.
En dan vaak nog gedoe bij Oosterhout vanwege de korte uitvoegstroken.

Maar bedoel je met de auto of de trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Reptile209 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:38:
[...]

Maar in hoeverre is Maps al aangepast op de huidige spitstijden? Ik zou ook overwegen om de trein te nemen, zeker als je in Utrecht een beetje in het centrum moet zijn!
Volgens mij totaal niet, gezien ik regelmatig dikke files op trajecten kreeg die nu leeg zijn. :+ Dus gezien de TS de pre-covid spitstijden wilt zien is dat een goeie graadmeter.

Ik zou inderdaad ook niet naar centrum Utrecht willen in de Spits. De A12 staat sowieso hopeloos vol, de N230 net zo goed. Ik werk zelf in Utrecht en begin tussen 7 en 8.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
eamelink schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:31:
Kan je toch zo opzoeken op ns.nl?
Het gaat over de auto.

@pikstert
Wat meerdere aangeven hangt af waar exact je naar toe moet en vandaan komt. Breda Utrecht is een algemeen file traject. Verwacht dat het allemaal weer terug zal vallen als normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

De a27 is wel heel erg. Je moet wel heel goede redenen hebben om dat jezelf aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 11:30
Ik rijd normaal dagelijks van Oosterhout naar Houten. Voor corona ongeveer 1uur 15 minuten reistijd soms meer. Nu ongeveer 40 minuten maar merk dat het weer steeds drukker word. Ik vertrek dan trouwens rond 6uur30.

[ Voor 9% gewijzigd door thaeastwood op 20-04-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:57:
Files zullen 99% terug naar het oude gaan. Het aantal werkgevers dat in NL welwillend tegenover thuiswerken staat is schokkend laag.
En daarnaast wil 75% van de werknemers ook weer terug naar kantoor..

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
corporalnl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:43:
[...]

Het gaat over de auto.

@pikstert
Wat meerdere aangeven hangt af waar exact je naar toe moet en vandaan komt. Breda Utrecht is een algemeen file traject. Verwacht dat het allemaal weer terug zal vallen als normaal.
Ik snap die opmerking wel, zeker voor dergelijke trajecten is de trein vaak veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben naar het oosten van het land verhuisd en nieuwe baan gezocht omdat ik de autorit Gorinchem - Utrecht he-le-maal zat was 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:20

Theo

moederbord

Dit is allemaal pré Corona:

De A27 naar Utrecht is een hele nare weg als het op files aankomt. Ik werk in Utrecht en heb best wat collega's die over de A27 vanuit het zuiden komen.
Simpel gezegd wil je niet tussen 7 en 9 uur 's ochtends op de A27 zijn. Dus ofwel om 7 uur er bij Utrecht van af (en dus 7 uur 's ochtends beginnen), of anders pas thuis om 9 uur wegrijden. Reguliere vertraging in de spits is zo'n 30 minuten aan files, met regelmatig uitschieters naar de 2 uren. Al is de vrijdag altijd heerlijk rustig geweest met vaak geen (of weinig) vertraging.

Als je 's ochtens de files hoort op de radio is de A27 altijd één van de eerste files die ontstaat; om 630 uur is het veelal de eerste die begint te ontstaan (met een paar minuten vertraging).

In de middag heb je hetzelfde gezeik, vanuit Utrecht wil je niet tussen 1630 en 1800 uur vertrekken; dan kun je bijna net zo goed doorwerken en na 1800 uur vertrekken.

Als je om 700 uur in Utrecht begint dan kun je met een reguliere werkdag van 8 uren om 1530 uur weer naar huis vertrekken. Files heb je dan amper tot niet.

Wat er Post Corona gaat gebeuren? Geen idee. De files zullen minder worden doordat mensen thuis gaan werken, of pas na de spits naar kantoor gaan. Maar als je uitgaat van het ergste (de pré corona situatie) dan is het conditioneel best goed te doen om van Breda naar Utrecht te gaan met de auto. De conditie is dat je om/voor 07:00 uur, of om/na 10:00 uur in Utrecht begint.

Het is wel een behoorlijke afstand om af te leggen, en ook zonder files is het geen tien minuten rijden :+ Universele ervaring van iedereen is dat een lange reistijd best onprettig is omdat dit gewoon veel (weggegooide) tijd is. Maar met max 3 maal per week is het mogelijk te overzien.

[ Voor 12% gewijzigd door Theo op 20-04-2021 08:06 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
LordSinclair schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:50:
[...]

En daarnaast wil 75% van de werknemers ook weer terug naar kantoor..
Waar komt dat percentage vandaan?

Intermediair meldde een tijdje terug dat 70% tevreden was met thuiswerken (en dat percentage was gestegen tov een eerdere peiling).

Ook denk ik dat de drukte op de wegen straks zeker toe gaat nemen, maar niet naar 99% (zoals hierboven genoemd). Dat thuiswerken 'werkt' is in de praktijk nu bewezen (voor beroepen waar dat mogelijk is). Voor werkgevers is het een mogelijk significante kosten besparing (huisvesting, nuts, catering, reiskostenvergoedingen, etc).

Mijn werkgever heeft eea iig formeel vastgelegd als nieuw beleid. We gaan straks max. 2 dagen per week naar kantoor, en dat hoeft dan ook niet de hele dag of binnen een vast tijdvenster te zijn. Kan bijvoorbeeld alleen voor een paar vergaderingen en lunch.

Het zou kunnen dat mijn werkgever uniek is in deze, maar dat waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:13
Ik heb 6 jaar (voor Corona) dagelijks van Breda naar Gorinchem (halverwege) gereden. Zoals iedereen hier al meld, tussen 07.00-09.00 wil je er niet rijden. Het was 35km en ik deed er gemiddeld 60 min over. Dan de fuik bij Gorinchem naar Utrecht. Pre-Corona: Breda Utrecht makkelijk 1.5 uur rijden. Ik kan me niet eens meer een dag herinneren dat er geen file stond.
Houdt er ook rekening mee dat de A27 op de schop gaat, verbreding, en dat het dan helemaal oorlog wordt.
Ik zelf ben verhuisd richting oost Utrecht en heb alle file erfenissen achter me kunnen laten. Van Breda naar Utrecht wil je niet met de auto doen gedurende de spits! Daarbuiten is het te doen, 50 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
Dank voor alle reacties.

Soms vraag ik me inderdaad af of het verstandig is. Pre-Corona zou ik dit mezelf niet aandoen. Het verschil is flexibiliteit (voornamelijk voor overleg op kantoor), maar dat neemt niet weg dat ik ook een dag van 9.00 tot 17.00 in overleg kan zitten. Daarnaast is het voor maximaal drie dagen per week.

Zou het niet erg vinden om vroeg dan wel later te beginnen. Ben opzoek om welke tijden het gaat om max 15 minuten file te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je hebt nog steeds niet aangegeven WAAR in utrecht je moet zijn want dat kan zomaar gigantisch uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:54:
Je hebt nog steeds niet aangegeven WAAR in utrecht je moet zijn want dat kan zomaar gigantisch uitmaken.
Rijnsweerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat valt mee, maar het kan bij de afslag UMC nog wel erg druk zijn.

Long story short, moet je echt naar Breda verhuizen? Het gaat je een hoop geld en tijd kosten. Reken op zeker 8 uur reistijd per week (obv 3 dagen) en dat is dus gewoon een volle onbetaalde werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
Momenteel woon ik in Den Haag. Ik ga er op achteruit qua reistijd, maar de a12 kent ook zijn sores.

Qua woonomgeving ga ik er enorm op vooruit, dat is de afweging die ik maak en mijn inschatting is dat de reistijd behapbaar zal blijven.

Verder vind ik het een interessante discussie. Niet alleen de files post Corona, maar ook hoe mensen hun dag zullen indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 12:30

Koekfabriek

King Billy on the wall

dragon2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:57:
Ik ben naar het oosten van het land verhuisd en nieuwe baan gezocht omdat ik de autorit Gorinchem - Utrecht he-le-maal zat was 🤷
Ben net in Gorinchem gaan wonen (vanuit Utrecht) en werk in Utrecht. Ben benieuwd straks na covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
Koekfabriek schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:11:
[...]

Ben net in Gorinchem gaan wonen (vanuit Utrecht) en werk in Utrecht. Ben benieuwd straks na covid.
Ga je 5 dagen met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:20

Theo

moederbord

pikstert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:52:
Dank voor alle reacties.

Soms vraag ik me inderdaad af of het verstandig is. Pre-Corona zou ik dit mezelf niet aandoen. Het verschil is flexibiliteit (voornamelijk voor overleg op kantoor), maar dat neemt niet weg dat ik ook een dag van 9.00 tot 17.00 in overleg kan zitten. Daarnaast is het voor maximaal drie dagen per week.

Zou het niet erg vinden om vroeg dan wel later te beginnen. Ben opzoek om welke tijden het gaat om max 15 minuten file te hebben.
Max 15 minuten file per dag of per rit?

Maar zelfs met 15 min file per rit ontkom je niet aan het feit dat je tijdens de spits gewoon niet in de auto moet zitten; tussen 7 en 9 ben je thuis of op de zaak, en tussen 1600 en 1800 uur rij je niet uit Utrecht weg.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 12:30

Koekfabriek

King Billy on the wall

pikstert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:14:
[...]

Ga je 5 dagen met de auto?
Momenteel 1 a 2. In de toekomst vermoedelijk 3 a 4. Werkgever is flexibel dus kan vroeg/laat beginnen of een hybride vorm. Moet overigens ook in Utrecht-oost zijn voor werk.
Heb altijd nog de optie om die spitsbus te pakken maar dan is het overstappen op CS op de tram ook best een hoop extra tijd. Dan liever file met "privacy" in de auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekfabriek op 20-04-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

pikstert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:
Momenteel woon ik in Den Haag. Ik ga er op achteruit qua reistijd, maar de a12 kent ook zijn sores.

Qua woonomgeving ga ik er enorm op vooruit, dat is de afweging die ik maak en mijn inschatting is dat de reistijd behapbaar zal blijven.

Verder vind ik het een interessante discussie. Niet alleen de files post Corona, maar ook hoe mensen hun dag zullen indelen.
Same as usual. Ik sta nu al weer veel vaker vast dan tijdens de eerste golf. Toen was het écht rustig op de weg. Nu is het redelijk crowded tijdens de spitsuren, en als we de maatregelen weer laten vervallen, dan wordt het gewoon weer net zo druk als eerst. De meeste mensen willen hun ritme helemaal niet aanpassen. Ik zie meer heil in een spitsheffing, dan in natuurlijk veranderend gedrag.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

-tom-562

Oliesjeik

pikstert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:

En verwacht je dat je je hele leven lang nog bij dezelfde werkgever gaat werken? Denk het niet toch?
Ik ben 4 jaar geleden ook verhuisd naar een klein dorp in de Achterhoek, en ben gaan pendelen naar Arnhem. In het begin ging het wel, maar na 4 maanden was ik er toch wel klaar mee (als ik om 6:30 in de auto zat, was de reistijd 30 minuten, zat ik om 6:30 in de auto, dan liep het al snel op naar een uur... terug was nog veel erger). Ik ben toen vrij snel werk in de buurt gaan zoeken :P M'n huidige werkgever zit op 6 minuten rijden met de auto (of 20/25 met de fiets) :+
Ik zou de plek waar je wilt gaan wonen niet al te veel laten beïnvloeden door je huidige werk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 15:35
Niet doen, half jaar Breda (Brabantpark) -- Utrecht (Uithof) met flexibele werktijden, maar altijd file op de A27. Uiteindelijk was de trein en dan nog met tram vaak sneller.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
Reed dat traject regelmatig, als je om 6:30u uit Breda vertrekt ga je er gemiddeld enkele reis 1,5u over doen. Dussen, Gorichem, Meerkerk, Nieuwegein staan meestal files. Dacht dat verbreding van de A27 weer van de baan is.

Nadeel is dat je niet echt uitwijk mogelijkheden hebt als er dikke file op de A27 staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Fazer013 op 20-04-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pikstert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:52:
Dank voor alle reacties.

Ben je echt aan Breda gebonden of is bijvoorbeeld regio Den Bosch ook een optie? Dan zit je tov de rest van het land een stuk centraler. Alles is ongeveer even ver, en Utrecht relatief dichtbij :)

Overigens is een teams meeting tegenwoordig ook prima vanuit de auto te doen. Telefoon in de houder, cam op je smoel, audio (incl mute) via de carkit en lekker met 120 per uur videobellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:13
Zoals gezegd, houdt er rekening mee dat de A27 straks verbouwd gaat worden terwijl die open blijft. Dit kan je makkelijk een behoorlijke langere reistijd opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jaren gedaan Breda naar Zeist. Dan kom je langs Rijnsweerd. Long story short: 1:20 heen, 2 uur terug.

Ach, het went. Ik heb gelukkig een werkgever die thuiswerken nu als standaard gaat zien.

edit: Lees ook deze nog even: https://www.rijkswatersta...polder/planning-en-aanpak

[ Voor 27% gewijzigd door gysman11 op 20-04-2021 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 11:31
Als je Breda - Utrecht wilt gaan reizen en OV geen optie is, raad ik je aan je motor-rijbewijs te gaan halen.
Die route is file-hell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
Kwart van alle werknemers wil ook na corona thuiswerken
Een goede thuiswerkplek is van belang, omdat thuiswerken ook na de coronacrisis een blijvertje lijkt. Bijna een kwart van alle werknemers wil ook als de coronacrisis eenmaal onder controle is voor een groot deel vanuit huis blijven werken, meldde TNO in februari na onderzoek onder ruim 10.000 werkenden.
De andere 75% dus niet, maarja zoveel onderzoeken zoveel conclusies natuurlijk.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Laatst online: 09-06 11:31
25% minder verkeer zal een hoop verschil maken met de files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noppus
  • Laatst online: 05-06 11:38
Mijn baas rijdt al jaren (>8) Etten-Leur Ede v.v. (Over Utrecht) Volgens mij gaat hij om zes uur van huis en komt hij aan om half acht. Tussen drie en half vier taait hij weer af. In beide richtingen betekent een half uur later vertrekken een uur later aankomen, grofweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Theo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:02:
Wat er Post Corona gaat gebeuren? Geen idee. De files zullen minder worden doordat mensen thuis gaan werken, of pas na de spits naar kantoor gaan. Maar als je uitgaat van het ergste (de pré corona situatie) dan is het conditioneel best goed te doen om van Breda naar Utrecht te gaan met de auto. De conditie is dat je om/voor 07:00 uur, of om/na 10:00 uur in Utrecht begint.
Worst case scenario is meer files post-corona. Mensen accepteren een bepaalde hoeveelheid tijd in de file staan. Als meer mensen thuis gaan werken, dan accepteren ze in de andere dagen langere reistijden. Zie de TS als voorbeeld. Dus gaan ze verder van hun werk wonen. Waar ze eerst bijvoorbeeld een uur reistijd accepteerde, wordt dat nu anderhalf uur. Waardoor er een netto toename van files kan zijn door thuiswerken.

Uiteraard is dat meer een langetermijns effect. Op korte termijn verwacht je wel minder files wanneer mensen meer gaan thuiswerken. Waarbij je de grote vraag hebt of dit daadwerkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 13:50
Roosendaal - Nieuwegein hier, zo goed als dagelijks.
Reed tussen 5:45/6:00 van huis weg, dan is het nog te doen, pak je een lichte beginnende file mee maar nog goed te doen, vertrek ik na 6-en kan ik er al direct met gemak een half uur tegenaan plakken wat oploopt naar mate het later wordt.

Om 15:00 / 15:15 weer richting huis, ook hier is bovenstaand hetzelfde geval. Overigens staat het om 15:15 al redelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Stukje tussen Dussen tot aan Meerkerk is echt een ramp in de spits. Zelfs met het OV ben je gemakkelijk 30 minuten extra kwijt.
Sluiproutes zijn helemaal kansloos in dat gebied (terecht natuurlijk)

Die brug bij Gorichem is altijd hommeles. Was dat ding niet een tijd dicht wegens achterstallig onderhoud?

Brood en koffie mee zou ik je adviseren, heb me in het verleden me er ook altijd vies op verkeken.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20

empy

Rijdt rondjes

hackerhater schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:31:
Als je Breda - Utrecht wilt gaan reizen en OV geen optie is, raad ik je aan je motor-rijbewijs te gaan halen.
Die route is file-hell
Dit inderdaad. Ik heb langere tijd woon-werk gereden tussen Den Haag zuid en Leiden.
Met de auto had ik een reistijd tussen de 40 minuten en 1,5 uur.
Met de motor reed ik vrij consequent het traject in 40-45 minuten.

Het enige is dat je in de files extra op moet letten, want in die auto’s zitten er genoeg die dat niet doen. En er zitten er een aantal tussen die je klem proberen te zetten uit afgunst.
En je pak aan en uit trekken kan wat extra tijd kosten, maar dat weegt niet op tegen de tijdswinst die je haalt door niet overal achteraan te hoeven sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 15:26
The Eagle schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:23:
[...]

Ben je echt aan Breda gebonden of is bijvoorbeeld regio Den Bosch ook een optie? Dan zit je tov de rest van het land een stuk centraler. Alles is ongeveer even ver, en Utrecht relatief dichtbij :)

Overigens is een teams meeting tegenwoordig ook prima vanuit de auto te doen. Telefoon in de houder, cam op je smoel, audio (incl mute) via de carkit en lekker met 120 per uur videobellen.
Dat laatste wordt in de VS als belangrijkste verklaring gezien voor de toename in het aantal verkeersdoden tijdens corona. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marcel Br schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:42:
[...]

Dat laatste wordt in de VS als belangrijkste verklaring gezien voor de toename in het aantal verkeersdoden tijdens corona. :/
Ongetwijfeld. En als ik zie (op TV en IRL, aantal keren US geweest) hoe die amerikanen bellen (foon op handsfree maar in de hand) dan snap ik dat ook helemaal.
FWIW: het mijne was simpelweg een confcall met camera aan. geen gekke dingen als scherm delen of een excel doorpluizen op je tel tijdens het rijden, dan spoor je idd niet.

Ontopic: @pikstert je hebt zelf de conclusie denk ik al getrokken. Of structureel heel vroeg opstaan, of ergens anders gaan wonen dan Breda, of een baan zoeke die niet in Utrecht is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
The Eagle schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:15:
[...]

Ongetwijfeld. En als ik zie (op TV en IRL, aantal keren US geweest) hoe die amerikanen bellen (foon op handsfree maar in de hand) dan snap ik dat ook helemaal.
FWIW: het mijne was simpelweg een confcall met camera aan. geen gekke dingen als scherm delen of een excel doorpluizen op je tel tijdens het rijden, dan spoor je idd niet.

Ontopic: @pikstert je hebt zelf de conclusie denk ik al getrokken. Of structureel heel vroeg opstaan, of ergens anders gaan wonen dan Breda, of een baan zoeke die niet in Utrecht is.
Die conclusie heb ik inderdaad getrokken. En zoals je weet klinkt alles beter in het brabants ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
@Fazer013 De verbouwing van de A27 gaat nog steeds door, maar ligt vanwege de PAS (stikstofrel) stil. Huidige planning spreekt van een bouwstart in 2025 en een oplevering in 2028-2029 (inclusief nieuwe brug over de Merwede en aanpassing van old-skool knooppunt Hooipolder)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1