Productivity en gaming laptop, deels desktop replacement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02:29
De laatste tijd begin ik te merken dat mijn huidige laptop niet meer geweldig meekomt met gamen en dergelijke. Daarnaast ga ik binnenkort veel meer weg zijn van huis en dus meer mijn laptop moeten gebruiken en minder mijn desktop, iets met uitwisseling, stage, noem het maar op. Dus ik vond het een goede tijd om eens te kijken naar een nieuwe laptop. Mijn huidige laptop gebruik ik voornamenlijk voor school, zo nu en dan wat gamen als ik van huis ben, en wat simpele foto editing. De nieuwe laptop zal echt meer een "2e desktop" voor als ik mijn desktop niet kan gebruiken, welke een Ryzen 7 3700X, 16GB ram, en RTX 3070 heeft. Nu hoeft het qua performance natuurlijk niet gelijk te zijn, maar ik wil wel gewoon comfortabel alles wat ik op mijn desktop doe ook op mijn laptop kunnen doen.
Mijn huidige laptop is een Lenovo Y540 met een i5-9300H, GTX 1650, en 16GB ram. Ik merk voornamenlijk dat wat zwaardere games niet zo lekker spelen, Battelfield 5 en Apex Legends bijvoorbeeld hebben erg veel framedrops. En nieuwe triple a titles zoals Cyberpunk zijn qua fps wel stabiel, maar het is niet veel fps :P Games die wel stabiel zijn zoals Overwatch, World of Tanks, Valorant spelen dan weer vergeleken met mijn desktop toch minder fijn vanwege het 60hz scherm. Voor mijn desktop heb ik 144hz en dat zou ik toch ook wel terug zien in mijn laptop. Waar ik ook tegenaan loop meer kijkend naar school, werk, etc. is de batterijduur. Op energiebesparende modus, scherm gedimt, krijg ik maar rond de 3 uur aan batterijduur wat echt veelste weinig is. Er zit daarnaast absoluut geen haast achter dus wachten op een laptop die binnenkort uitkomt, of voorraad die beter word en zo is geen probleem.

Wat ga je met je laptop doen?
Het idee is dat het eigenlijk een beetje mijn desktop vervangt voor de momenten dat ik mijn desktop niet kan gebruiken.
Voornamenlijk zal het voor schoolwerk en gamen gebruikt worden, dus veel internet, word, powerpoint, excel. Qua games komt alles wel voorbij, in de lichtere games / e-sports titles, en ook shooters, denk hierbij aan Apex Legends, Overwatch, Battlefield etc. wil ik op 1080p high graphics zo'n 144 fps halen. Zwaardere games / niet shooters, dus Cyberpunk 2077, Baldur's Gate 3 etc. is rond de 60 fps op medium-high graphics voldoende, maar het liefst meer fps natuurlijk.
Daarnaast zal het ook voor foto en video bewerking, tekenen, en andere creatieve doeleinden gebruikt worden, dus adobe creative suite en vergelijkbare software.

Wat is je budget?
Ik zat zelf te denken aan 1700 euro maar ik ben bereid meer bij te leggen indien het het waard is, minder kan natuurlijk ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal veel worden meegenomen en er zal niet altijd de optie zijn om hem aan de lader te hebben. Daarom dus een laptop die niet al te groot is en een goede batterijduur heeft. Ik wil minimaal het dubbele van wat ik nu heb qua batterij. Dus wel zo'n 7 uur kunnen webbrowsen, wegtikken in word, netflixen, etc op de batterij. Als dit moet in energiebesparende modus, scherm een beetje gedimt en op 60hz is dit natuurlijk geen probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst zou een AMD cpu wel leuk zijn aangezien deze zuiniger lijken en sneller zijn dan Intel's cpu's op dit moment. Daarnaast zou het ook fijn zijn als het een wat meer subtiel uiterlijk had, dus niet xxxgamerxxx, maar het is geen vereiste.

Dus ja, eisen voor de laptop zijn dus:
Niet te groot, ~99% sRGB 144hz scherm, batterijduur minimaal 6-7u, goede performance, subtiel uiterlijk.
Nu heb ik de afgelopen weken alleen maar naar laptops zitten kijken en ik kom er eigenlijk niet meer uit, vandaar dat ik hier ben. Ik heb nu een lijstje met alle laptops die mij wel interresant lijken, indien er nog suggesties en andere interresante laptops zijn hoor ik het graag. Maar ja, hier mijn lijstje met de prijs van laag naar hoog.

pricewatch: HP Omen 15-en1150nd
HP Omen 15
1450 euro | Ryzen 7 5800H, 16GB, RTX 3060 (TGP ???), 1080p 144hz 72% NTSC
Goedkooptse laptop, batterijduur op voorgaande model (4800H en 2060) is 10u bij webbrowsing volgens reviews dus als dat hetzelfde is hier zou dat ook top zijn. Bouwkwaliteit van HP ben ik alleen niet positief over, meerdere laptops, ook Omens in mijn handen gehad en kwamen altijd wel goedkoop of slecht afgewerkt over, scherpe randen etc. Met 2.45kg ook een beetje aan de zware kant.
(Anders ook RTX 3070 model voor 1800 euro)

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH)
Lenovo Legion 5 Pro
1500 euro | Ryzen 7 5800H, 16GB, RTX 3060 (TGP 130W), 1600p 165hz 100% sRGB
Kan weinig qua reviews vinden maar wel ervaringen gelezen in het RTX 30XX laptops topic. Batterijduur lijkt niet geweldig te zijn, 4.5u volgens een review. Scherm is wel erg tof, 16" terwijl formfactor van laptop 15" is, hoge resolutie, goede kleuren. Bouwkwaliteit van Lenovo is ook vaak wel goed, vind alleen Lenovo's software niet erg fijn werken op mijn huidige laptop, wellicht dat dat hier beter is. Daarnaast ook een beetje aan de zware kant en is er een coilwhine probleem.
(Anders ook RTX 3070 model voor 1900 euro)

pricewatch: Gigabyte Aorus 15G KC-8EE2130SH
Gigabyte Aorus 15G
1580 euro | i7-10870H, 16GB, RTX 3060 (TGP 105W), 1080p 240hz 72% NTSC factory calibrated
Geen ervaring met Gigabyte laptops, reviews lijken positief, bouwkwaliteit niks speciaals, batterijduur zo'n 6.5 uur, Scherm lijkt wel leuk alleen is 240hz een beetje overkill. Helaas wel Intel en geen AMD. Ports zitten voornamenlijk aan de rechter kant wat minder fijn is...
(Anders ook RTX 3070 model voor 1960 euro)

https://www.razer.com/eu-...ade-15/RZ09-0369AE22-R3E1
Raze Blade 15 Base
1800 euro | i7-10750H, 16GB, RTX 3060 (TGP 95W), 1080p 144Hz 100% sRGB factory calibrated
Compact en super mooi uiterlijk, batterijduur wel minder met zo'n 4.5u, en Intel ipv AMD. Daarnaast ook best duur voor een RTX 3060

pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G14 GA401QM-HZ024T
Asus Zephyrus G14
1860 euro | Ryzen 7 5800HS, 16GB, RTX 3060 Max-Q (TGP 65W volgens Tweakers en 80W volgens Asus?), 1080p 144hz 100% sRGB
14" dus super compact, batterijduur van 9 uur, en best leuke specs. Prijs is daarintegen aan de hoge kant, de 3060 zit toch aan de lage kant van performance, en 14" kan misschien aan de kleine kant zijn voor gamen, werk, noem het maar op. Daarnaast mist de laptop ook een webcam, amar ik heb er een voor mijn pc dus die kan ik desnoods meenemen.

pricewatch: Gigabyte Aero 15 OLED XC-8EE1130SH
Gigabyte Aero 15 OLED
2000 euro | i7-10870H, 16GB, RTX 3070 (TGP 100W), OLED 1080p 144hz 72% NTSC factory calibrated
Ten eerste, OLED 144hz factory calibrated klinkt echt wow. Voor de rest eigenlijk een beetje dezelfde punten als met de andere Gigabyte laptop. Ports helaas aan de rechter kant voornamenlijk, batterijduur ook zo'n 6.5u. Voor de rest niet echt bekend met Gigabyte laptops.

pricewatch: ASUS Zephyrus G15 GA503QM-HQ046T
En
pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G15 GA503QS-HQ020T
Asus Zephyrus G15
2100-2200 euro | Ryzen 7 5800HS, 16GB, RTX 3060 (TGP 95W) / RTX 3080 (TGP 100W), 1440p 165hz 100% DCI-P3
De G15 met RTX 3060 zou eigenlijk bijna de perfecte laptop zijn. Geweldig scherm, compact, 10u batterijduur, het enige probleem is dat 2100 euro voor een RTX 3060 laptop belachelijk duur is, zeker als dezelfde laptop met RTX 3080 maar 100 meer is. Nu is de G15 met RTX 3080 ook echt super interresant aangezien het eigenlijk alles heeft wat ik zoek, behalve webcam dan. Alleen 2200 euro is, hoewel ik het budget er voor heb, best veel geld. Desontdanks dit zit ik toch best te neigen naar de G15 met 3080, maar ja, alle andere laptops die ik heb genoemd zijn ook erg aantrekkelijk waardoor ik toch tussen al deze laptops erg aan het twijfelen ben... En wellicht dat er inderdaad nog andere laptops zijn die ik heb gemist of zo.

Sorry, er is helaas geen tl;dr, dus super bedankt voor het lezen van deze wall of text ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brightsmith
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-09-2023
De TongFang GM5ZG7W (alias Eluktronics MAX 17, alias XMG Neo 15) beantwoordt perfect aan wat je wil (licht, grote batterij, AMD proc, RTX 3070) maar is wel wat boven budget, bv. op: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Normaal bestaat er ook een goedkopere versie met een 3060 maar die zie ik niet direct bij de resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Brightsmith schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:51:
De TongFang GM5ZG7W (alias Eluktronics MAX 17, alias XMG Neo 15) beantwoordt perfect aan wat je wil (licht, grote batterij, AMD proc, RTX 3070) maar is wel wat boven budget, bv. op: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Normaal bestaat er ook een goedkopere versie met een 3060 maar die zie ik niet direct bij de resellers.
XMG Neo 15 was ik wel tegengekomen maar vanwege de prijs weer snel weggeklikt eigenlijk :P
Dit is zeker ook een optie maar wel aan de dure kant, geheugen naar 16gb en opslag wat meer dan 256gb en het is toch 2000 euro. Of 2050 indien je nog voor de liquid metal optie gaat wat wel interessant klinkt aangezien de Ryzen 7 al best heet word in de Neo 15.
Daarnaast zijn ook hier weer de meeste usb ports aan de rechter kant wat onhandig is als ik daar met mijn muis zit. Maar desnoods kan ik een usb hub gebruiken of zo. En hij is ook wel wat aan de dikke kant.
Maar ja, deze valt zeker ook nog te overwegen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Ik zou voor deze gaan:

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)

Momenteel even uitverkocht maar normaal gesproken te krijgen bij mediamarkt voor 1799,-

Een van de weinige notebooks in deze prijsklasse met een 140Watt RTX3070.

Er is ook een 1699 versie met 16GB maar ik zou dan altijd voor die van 1799 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:14:
Ik zou voor deze gaan:

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)

Momenteel even uitverkocht maar normaal gesproken te krijgen bij mediamarkt voor 1799,-

Een van de weinige notebooks in deze prijsklasse met een 140Watt RTX3070.

Er is ook een 1699 versie met 16GB maar ik zou dan altijd voor die van 1799 gaan
Toch ben ik nog niet helemaal overtuigd van de Legion 5 Pro, voornamenlijk vanwege de teleurstellende batterij en omdat ik toch heel veel negative reacties hoor over de coilwhine.

Als de Asus G15 met 3060 nou een stuk goedkoper was of de Gigabyte laptops met AMD cpu's kwamen was waarschijnlijk de keus al gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:18:
[...]

Toch ben ik nog niet helemaal overtuigd van de Legion 5 Pro, voornamenlijk vanwege de teleurstellende batterij en omdat ik toch heel veel negative reacties hoor over de coilwhine.

Als de Asus G15 met 3060 nou een stuk goedkoper was of de Gigabyte laptops met AMD cpu's kwamen was waarschijnlijk de keus al gemaakt
Je hebt het over de Zephyrus? Die CPU en de GPU zijn wel behoorlijk geknepen. Wat vind jet het belangrijkst voor je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:01:
[...]

Je hebt het over de Zephyrus? Die CPU en de GPU zijn wel behoorlijk geknepen. Wat vind jet het belangrijkst voor je laptop?
De Zephyrus G15 inderdaad ja. Van wat ik kon opmaken uit reviews lopen de cpu's in de Zephyrus gewoon op volle snelheid en is het voornamenlijk de gpu die wat meer word teruggehouden.

Voornamenlijk zal het toch gebruikt worden voor gamen en office taken / internet. Creatief werk en dergelijke is meer hobbymatig dus de beste performance is hiervoor niet vereist, vandaar ook de Intel cpu's die ik had meegenomen in mijn lijstje. En ja, eigenlijk is er niet echt een specifiek punt dat belangrijker is dan de rest, dus goede performance, goede batterijduur, en dat die niet groot en lomp is. Dat maakt het dus erg moeilijk. Maar ja, aangezien ik er toch ook veel op zal gamen wil ik ook niet teveel performance op dat vlak inleveren waardoor ik niet echt zeker ben van de Zephyrus G14 aangezien de 3060 wel erg low power is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:19:
[...]

De Zephyrus G15 inderdaad ja. Van wat ik kon opmaken uit reviews lopen de cpu's in de Zephyrus gewoon op volle snelheid en is het voornamenlijk de gpu die wat meer word teruggehouden.

Voornamenlijk zal het toch gebruikt worden voor gamen en office taken / internet. Creatief werk en dergelijke is meer hobbymatig dus de beste performance is hiervoor niet vereist, vandaar ook de Intel cpu's die ik had meegenomen in mijn lijstje. En ja, eigenlijk is er niet echt een specifiek punt dat belangrijker is dan de rest, dus goede performance, goede batterijduur, en dat die niet groot en lomp is. Dat maakt het dus erg moeilijk. Maar ja, aangezien ik er toch ook veel op zal gamen wil ik ook niet teveel performance op dat vlak inleveren waardoor ik niet echt zeker ben van de Zephyrus G14 aangezien de 3060 wel erg low power is.
De cpu draait vast op volle snelheid. Maar de zephyrus maakt gebruik van HS processoren. De 5800HS is een 35 watt proc en loopt op 2,8GHz terwijl de normale 5800H een 45 watt versie is en op 3,2GHz loopt.

Ga je em zo vaak op batterij gebruiken?

Je levert echt wel een hoop performance in namelijk in ruil voor betere batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:03:
[...]

De cpu draait vast op volle snelheid. Maar de zephyrus maakt gebruik van HS processoren. De 5800HS is een 35 watt proc en loopt op 2,8GHz terwijl de normale 5800H een 45 watt versie is en op 3,2GHz loopt.

Ga je em zo vaak op batterij gebruiken?

Je levert echt wel een hoop performance in namelijk in ruil voor betere batterij duur.
In de Zephyrus is the 5800HS ook op 45 watt in te stellen, maar ja, dat veranderd natuurlijk niet dat die een stuk langzamer is dan laptops met een vergelijkbare prijs, zoals de TongFang. In princiepe lijkt de TongFang mij op dit moment de beste optie, alleen is die toch nog best duur en zou ik liever een Ryzen 7 willen hebben dan Ryzen 9, scheelt toch weer in prijs en de Ryzen 9 klinkt een beetje overkill :P
Laatste tijd met covid gebruik ik mijn laptop voornamenlijk op de lader, maar onder normale omstandigheden zal dit toch meer 50/50 zijn en ik merk dan met school, locaties met mider goede toegang tot stopcontact etc. dat de 3.5u van mijn huidige laptop echt veelste weinig is. Ik zit continu met "Oh, mijn laptop is bijna leeg" en ik wil toch eigenlijk wel gewoon de dag doorkomen zonder dat ik daar constant rekening mee moet houden. (Ik weet het, het is een beetje een luxe probleem natuurlijk ;))

Edit: ligt het aan mij of is de TongFang ineens honderd euro in prijs gedaald? Of ik kijk gewoon verkeerd met configuratie en ben een optie vergeten Inderdaad verkeerd gekeken, was een optie vergeten aan te tikken.

[ Voor 6% gewijzigd door Miyazono op 21-04-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:29:
[...]

In de Zephyrus is the 5800HS ook op 45 watt in te stellen, maar ja, dat veranderd natuurlijk niet dat die een stuk langzamer is dan laptops met een vergelijkbare prijs, zoals de TongFang. In princiepe lijkt de TongFang mij op dit moment de beste optie, alleen is die toch nog best duur en zou ik liever een Ryzen 7 willen hebben dan Ryzen 9, scheelt toch weer in prijs en de Ryzen 9 klinkt een beetje overkill :P
Laatste tijd met covid gebruik ik mijn laptop voornamenlijk op de lader, maar onder normale omstandigheden zal dit toch meer 50/50 zijn en ik merk dan met school, locaties met mider goede toegang tot stopcontact etc. dat de 3.5u van mijn huidige laptop echt veelste weinig is. Ik zit continu met "Oh, mijn laptop is bijna leeg" en ik wil toch eigenlijk wel gewoon de dag doorkomen zonder dat ik daar constant rekening mee moet houden. (Ik weet het, het is een beetje een luxe probleem natuurlijk ;))

Edit: ligt het aan mij of is de TongFang ineens honderd euro in prijs gedaald?
Gamen op stroom is niet aan te raden.
Je kan die 5800HS wel 45 watt geven maar het blijft een HS. De zephyrus heeft een 20% grotere accu dan de legion 5 Pro. Verder lever je hoop performance in,

Ik vermoed dat een 140 watt 3070 sneller zal zijn dan een 100 watt 3080 uit de zephyrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:39:
[...]

Gamen op stroom is niet aan te raden.
Je kan die 5800HS wel 45 watt geven maar het blijft een HS. De zephyrus heeft een 20% grotere accu dan de legion 5 Pro. Verder lever je hoop performance in,

Ik vermoed dat een 140 watt 3070 sneller zal zijn dan een 100 watt 3080 uit de zephyrus
Lenovo heeft een 80Wh accu en de Zephyrus een 90Wh, maar de Zephyrus heeft wel meer dan dubbele batterijduur. Desontdanks de 80Wh in de Lenovo gaat die amper langer mee dan mijn huidige laptop met 52Wh. Verschil tussen 100 watt 3080 en 140 watt 3070 is zo'n 5-15%, verschilt per game.
Hoewel die duurder is dan de Lenovo lijkt de TongFang mij dan toch interessanter vanwege de batterijduur. En bedoel je met gamen op stroom gamen op batterij ipv aan de lader? Want gamen zal uiteraard altijd wel op de lader gebeuren.
Misschien dat het anders makkelijk is om een gaming laptop voor gaming te kopen en een simpele ultrabook voor het andere werk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:55:
[...]

Lenovo heeft een 80Wh accu en de Zephyrus een 90Wh, maar de Zephyrus heeft wel meer dan dubbele batterijduur. Desontdanks de 80Wh in de Lenovo gaat die amper langer mee dan mijn huidige laptop met 52Wh. Verschil tussen 100 watt 3080 en 140 watt 3070 is zo'n 5-15%, verschilt per game.
Hoewel die duurder is dan de Lenovo lijkt de TongFang mij dan toch interessanter vanwege de batterijduur. En bedoel je met gamen op stroom gamen op batterij ipv aan de lader? Want gamen zal uiteraard altijd wel op de lader gebeuren.
Misschien dat het anders makkelijk is om een gaming laptop voor gaming te kopen en een simpele ultrabook voor het andere werk :+
Maar hoe kom je erbij dat de batterijduur zo laag zou zijn? De legion 5 pro staat standaard op discrete graphics. Dat betekent dat de amd graphics zijn uitgeschakeld en dat de videokaart het schern rechtsteeks aanstuurt ( dmv een mux switch). Dit geeft namelijk de beste prestaties. Wil je betere batterijduur dan zet je de instellingen naar hybrid en het profiel op battery saving en de batterijduur schiet omhoog. Maar veel mensen laten em std op de videokaart staan en klagen dan over de batterijduur.

Als je echt appels met appels vergelijkt zal de batterijduur niet heel veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op donderdag 22 april 2021 @ 00:17:
[...]

Maar hoe kom je erbij dat de batterijduur zo laag zou zijn? De legion 5 pro staat standaard op discrete graphics. Dat betekent dat de amd graphics zijn uitgeschakeld en dat de videokaart het schern rechtsteeks aanstuurt ( dmv een mux switch). Dit geeft namelijk de beste prestaties. Wil je betere batterijduur dan zet je de instellingen naar hybrid en het profiel op battery saving en de batterijduur schiet omhoog. Maar veel mensen laten em std op de videokaart staan en klagen dan over de batterijduur.

Als je echt appels met appels vergelijkt zal de batterijduur niet heel veel verschillen.
Volgens Tweakers Testlab (pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH) en dan onderaan de pagina) word aangegeven dat er 4.5u gehaald word, via andere review die ik online had gevonden werd ook 4.5u gehaald. Jarrod's Tech komt binnenkort ook met een review dus eens zien waar hij op uit komt qua batterijduur want het kan natuurlijk inderdaad het geval zijn dat dat er gewoon niet goed word getest.

Edit: reviews: Lenovo Legion 5 Pro - 2021-update geeft gamelaptop desktopkracht
Er is dan inderdaad in de reviews die ik gevonden had niet goed getest, in Hybrid mode inderdaad gewoon 8u batterijduur. Optie lijkt in de bios te zitten ipv een optie in desktop software? Wellicht dat het dan dus wat sneller over het hoofd word gezien. Dan blijft het enige probleem met de laptop nog de coilwhine issues. Nu weet ik niet hoe erg dit is maar er zijn al genoeg mensen die de laptop terug hebben gestuurd vanwege dit probleem...

[ Voor 20% gewijzigd door Miyazono op 22-04-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op donderdag 22 april 2021 @ 00:54:
[...]

Volgens Tweakers Testlab (pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH) en dan onderaan de pagina) word aangegeven dat er 4.5u gehaald word, via andere review die ik online had gevonden werd ook 4.5u gehaald. Jarrod's Tech komt binnenkort ook met een review dus eens zien waar hij op uit komt qua batterijduur want het kan natuurlijk inderdaad het geval zijn dat dat er gewoon niet goed word getest.

Edit: reviews: Lenovo Legion 5 Pro - 2021-update geeft gamelaptop desktopkracht
Er is dan inderdaad in de reviews die ik gevonden had niet goed getest, in Hybrid mode inderdaad gewoon 8u batterijduur. Optie lijkt in de bios te zitten ipv een optie in desktop software? Wellicht dat het dan dus wat sneller over het hoofd word gezien. Dan blijft het enige probleem met de laptop nog de coilwhine issues. Nu weet ik niet hoe erg dit is maar er zijn al genoeg mensen die de laptop terug hebben gestuurd vanwege dit probleem...
Het zit ook in de desktop software, in de vantage software kan je hybrid aan of uit zetten. Tja.. dat coilwhine issue... in het andere topic zijn er meer mensen tevreden iig. Het lijkt ook meer. Er is een gast die heeft em 3 keer teruggestuurd en eetje overweegt het. Maar goed. Het is aan jou zelf natuurlijk.. als je liever veel meer geld uitgeeft voor veel minder prestaties dan is dat aan jezelf natuulijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:00:
[...]

Het zit ook in de desktop software, in de vantage software kan je hybrid aan of uit zetten. Tja.. dat coilwhine issue... in het andere topic zijn er meer mensen tevreden iig. Het lijkt ook meer. Er is een gast die heeft em 3 keer teruggestuurd en eetje overweegt het. Maar goed. Het is aan jou zelf natuurlijk.. als je liever veel meer geld uitgeeft voor veel minder prestaties dan is dat aan jezelf natuulijk :-)
Meer geld betalen als de Lenovo eigenlijk aan alles voldoet is dan natuurlijk ook niet nodig ;)
Volgens mij zijn er niet echt andere laptops die in de komende tijd uitkomen dus dan word het waarschijnlijk de Lenovo met RTX 3060, hoewel de RTX 3070 ook leuk klinkt. Ik ga nog eens even wat benchmarks bekijken om performance tussen de gpu's te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:27:
[...]

Meer geld betalen als de Lenovo eigenlijk aan alles voldoet is dan natuurlijk ook niet nodig ;)
Volgens mij zijn er niet echt andere laptops die in de komende tijd uitkomen dus dan word het waarschijnlijk de Lenovo met RTX 3060, hoewel de RTX 3070 ook leuk klinkt. Ik ga nog eens even wat benchmarks bekijken om performance tussen de gpu's te vergelijken.
Ja jammer dat tweakers niet de 3070 ook in de testresultaten heeft. Maar zoals het er nu uitziet zal die menig 3080 verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Zojuist de Lenovo legion 5 Pro met RTX 3070 en 32GB ram besteld (hoef ik iig nooit een ram upgrade te doen :P). Bedankt voor de hulp @Cinemaskoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:07:
Zojuist de Lenovo legion 5 Pro met RTX 3070 en 32GB ram besteld (hoef ik iig nooit een ram upgrade te doen :P). Bedankt voor de hulp @Cinemaskoop!
You’re welcome!

Benieuwd naar je ervaringen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:07:
Welke heb je gekocht btw? De mediamarkt variant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:55:
[...]

Welke heb je gekocht btw? De mediamarkt variant ?
Ja, Mediamarkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-10 01:09
Miyazono schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:58:
[...]

Ja, Mediamarkt inderdaad.
Is die van mediamark 140wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Voyarch schreef op maandag 26 april 2021 @ 04:41:
[...]

Is die van mediamark 140wat?
Alle Legion 5 Pro's met RTX 3070 zijn 140 watt ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-10 01:09
Miyazono schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:45:
[...]

Alle Legion 5 Pro's met RTX 3070 zijn 140 watt ja :)
Nice, ik wou precies dezelfde halen via mediamarkt helaas uitverkocht :(
Alleen via bol voor 1899 te koop maar dat is dan weer 100e duurder en met 120hz scherm ipv de 165?
afwachten dan maar..

[ Voor 5% gewijzigd door Voyarch op 26-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Word nog even wachten totdat ik van de laptop kan genieten, was zojuist geleverd, laptop ziet er super mooi uit, bouwkwaliteit voelt goed aan. Er zat alleen een gat in de buiten doos en binnen doos en de helft van het toetsenbord doet het niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:55:
Word nog even wachten totdat ik van de laptop kan genieten, was zojuist geleverd, laptop ziet er super mooi uit, bouwkwaliteit voelt goed aan. Er zat alleen een gat in de buiten doos en binnen doos en de helft van het toetsenbord doet het niet... :'(
Damn das klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Voyarch schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:35:
[...]

Nice, ik wou precies dezelfde halen via mediamarkt helaas uitverkocht :(
Alleen via bol voor 1899 te koop maar dat is dan weer 100e duurder en met 120hz scherm ipv de 165?
afwachten dan maar..
Dat is dan een foutje op de site. Hij is gewoon 165Hz volgens de specs op PSREF.Lenovo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Postnl neemt rustig de tijd met retour zending, ik denk dat ik pas volgende week een nieuwe laptop binnen heb, als MediaMarkt voorraad heeft natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:59:
Postnl neemt rustig de tijd met retour zending, ik denk dat ik pas volgende week een nieuwe laptop binnen heb, als MediaMarkt voorraad heeft natuurlijk :P
Ergens naar uit kijken is part of the fun he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Er is al vooruitgang, retour is waarschijnlijk morgen of woensdag verwerkt dus ik gok dat ik ergens deze week een hopelijk wel werkende laptop binnen krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:23:
Er is al vooruitgang, retour is waarschijnlijk morgen of woensdag verwerkt dus ik gok dat ik ergens deze week een hopelijk wel werkende laptop binnen krijg :)
Hopelijk issie dan niet weer op :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Voorraad lijkt nu beter te zijn dan voorheen, beschikbaar in 13 winkels ipv 1 en ook hier bij mijn lokale MM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Mailtje gehad van Mediamarkt dat retour is ontvangen en verkwerkt en dat ik uitbetaling krijg. Dus geen vervangende laptop en gewoon geld terug. Dus ben maar even snel naar de Mediamarkt gegaan en heb de laatste meegenomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Miyazono schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Mailtje gehad van Mediamarkt dat retour is ontvangen en verkwerkt en dat ik uitbetaling krijg. Dus geen vervangende laptop en gewoon geld terug. Dus ben maar even snel naar de Mediamarkt gegaan en heb de laatste meegenomen ;)
Cool! Zonder gat dit keer dus? ;-)

Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Cinemaskoop schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Cool! Zonder gat dit keer dus? ;-)

Have fun!
Tot nu toe werkt alles perfect, ook geen coilwhine. Denk dat ik wel snel kan wennen aan 16:10 scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mihno
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-05-2021
[b]Miyazono in "Productivity en gaming laptop, deels desktop replacement"
pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G14 GA401QM-HZ024T
Asus Zephyrus G14 1860 euro | Ryzen 7 5800HS, 16GB, RTX 3060 Max-Q (TGP 65W volgens Tweakers en 80W volgens Asus?), 1080p 144hz 100% sRGB
14" dus super compact, batterijduur van 9 uur, en best leuke specs. Prijs is daarintegen aan de hoge kant, de 3060 zit toch aan de lage kant van performance, en 14" kan misschien aan de kleine kant zijn voor gamen, werk, noem het maar op. Daarnaast mist de laptop ook een webcam, amar ik heb er een voor mijn pc dus die kan ik desnoods meenemen.
Ik neig ook naar deze optie en zal voor het gemak in games een 24-inch scherm kopen
Pagina: 1