Hallo beste tweakers.
Ik begin me steeds meer aan het feit te storen dat mijn spaarcenten niets meer opleveren.
Op mijn werk zijn er veel traders in crypto en enkele beleggers.
Na wat videos op youtube opgezocht te hebben wil ik mij ook heel graag verdiepen in het beleggen om een extra passief inkomen te krijgen van mijn renteloos spaargeld.
Natuurlijk niet alles maar een "klein deel".
Ik heb al wat erover gelezen maar ik zit nog met enkele vragen.
Als eerste hoe begin je eraan of hoe krijg je kennis in welke fondsen je moet beleggen en op welke termijn.
Alsook wanneer koop je aan en wanneer is het juiste moment te verkopen ... ?
Niemand geeft zijn geheimen zomaar weg maar wat kan mij goed op weg helpen is dit ergens op internet of speciale beurs forums, boeken, filmpjes, online cursus noem maar op ?
Ik wil ook niet maandelijks geld erop zetten enkel wanneer dit mij uitkomt vandaar dat ik nu een wat groter bedrag heb gespaard wat ik kan missen om zo al een goed begin te krijgen.
Alsook wil ik me meer verdiepen met het begin op lange termijn beleggingen.
Iemand wat gouden/nuttige tips om het onder de knie te krijgen.
Zelf heb ik al gevonden op indexfondsen zoals S&P500 of een bel20 wat een redelijk veilig rendement op een langere termijn ideaal is om te beginnen.
Benieuwd naar jullie ervaringen / tips
Ik begin me steeds meer aan het feit te storen dat mijn spaarcenten niets meer opleveren.
Op mijn werk zijn er veel traders in crypto en enkele beleggers.
Na wat videos op youtube opgezocht te hebben wil ik mij ook heel graag verdiepen in het beleggen om een extra passief inkomen te krijgen van mijn renteloos spaargeld.
Natuurlijk niet alles maar een "klein deel".
Ik heb al wat erover gelezen maar ik zit nog met enkele vragen.
Als eerste hoe begin je eraan of hoe krijg je kennis in welke fondsen je moet beleggen en op welke termijn.
Alsook wanneer koop je aan en wanneer is het juiste moment te verkopen ... ?
Niemand geeft zijn geheimen zomaar weg maar wat kan mij goed op weg helpen is dit ergens op internet of speciale beurs forums, boeken, filmpjes, online cursus noem maar op ?
Ik wil ook niet maandelijks geld erop zetten enkel wanneer dit mij uitkomt vandaar dat ik nu een wat groter bedrag heb gespaard wat ik kan missen om zo al een goed begin te krijgen.
Alsook wil ik me meer verdiepen met het begin op lange termijn beleggingen.
Iemand wat gouden/nuttige tips om het onder de knie te krijgen.
Zelf heb ik al gevonden op indexfondsen zoals S&P500 of een bel20 wat een redelijk veilig rendement op een langere termijn ideaal is om te beginnen.
Benieuwd naar jullie ervaringen / tips