Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ishavdv
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-01 00:11
Ik zoek een?
Nieuwe mp3/flac speler, mijn huidige Fiio x1 II (pricewatch: FiiO X1II Zwart) heeft het begeven en ik ben op zoek naar een waardige vervanger.

Wat is je budget?
ongeveer 100 euro, maar maximaal 150.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gebruiken om overal naar muziek te luisteren (fiets, werk en thuis)
De speler moet de sennheiser hd 58x aan kunnen sturen (150 Ohm)
Heb al een SSD kaart van 128gb, dus de mogelijkheid om geheugen uit te breiden is een pre.
Verder zijn dingen als bluetooth of internet totaal overbodig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hiervoor had ik de fiio x1 II, deze was naar mijn mening erg langzaam in gebruik (hoge responsetijd of langzame processor/firmware) en was het scherm al vrij snel vol met krassen en korte accuduur. Zit nu naar de Fiio m3 pro https://www.fiio.nl/fiio-m3-pro.html#section-reviews te kijken, maar ben bang dat ik hierbij tegen dezelfde problemen aan loop. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, maar fiio lijkt een van de weinige merken die hi-res spelers voor een redelijke prijs verkoopt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn merken/modellen waar ik eventueel naar kan kijken? Is 100-150 euro genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:21

FeaR

In GoT we trust

Dit soort devices vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons. Ik verhuis het topic de goede kant op, CEA > ATT.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-03 14:29
Ik heb een Hidisz AP80 en ben er heel tevreden over. Accuduur had wat langer gemogen. Aangeschaft met dezelfde reden en vergelijkbaar budget. Dus in ieder geval de moeite er eens naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heb je al in de Pricewatch gekeken bij de M3 spelers?

https://tweakers.net/mp3-spelers/vergelijken/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ishavdv
Oke sorry wist niet dat dit onder tablets/telefoons viel.
Slaveofthewave schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:33:
Ik heb een Hidisz AP80 en ben er heel tevreden over. Accuduur had wat langer gemogen. Aangeschaft met dezelfde reden en vergelijkbaar budget. Dus in ieder geval de moeite er eens naar te kijken
Bedankt, ik zal ook eens bij een aantal modellen van Hidisz kijken. Deze fabrikant zit in China, bij welke winkel heb jij dit product aangeschaft? Kan deze op het moment alleen voor 160euro op amazon vinden.
Ik heb uiteraard al in pricewatch gekeken maar daar staan voornamelijk merken als apple of sony, terwijl er ook veel goedkopere modellen hi-res spelers met uitbreidbaar geheugen van bijv. chinese fabrikanten komen en die staan grotendeels niet in pricewatch vermeld.

Dit zijn een aantal spelers waar ik alvast even naar gekeken had en wel interessant vond:
Fiio M3 Pro https://www.fiio.com/m3_pro
Hiby R2 https://store.hiby.com/products/hiby-r2
Shanling Q1 https://en.shanling.com/product/259

Deze 3 fabrikanten komen net als hidisz uit China, de specs zien er wel goed uit voor deze prijs in vergelijking met de opties uit pricewatch in dezelfde prijscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-03 14:29
Op de website van hidisz zelf 99 euro
Geen idee wat verzenden kost
160 lijkt me wel overpriced.
Soms kan je in de UK een goeie deal vinden, maar geen idee of dat na de brexit nog handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Slaveofthewave schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:46:
Op de website van hidisz zelf 99 euro
Geen idee wat verzenden kost
160 lijkt me wel overpriced.
Soms kan je in de UK een goeie deal vinden, maar geen idee of dat na de brexit nog handig is
Begin dit jaar kocht mijn vrouw een tas voor 190 euro in de UK, kwam 54 Euro import bij die ik aan de transporteur moest betalen, dus UK zou ik vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ishavdv
Als ik een product van buiten de EU koop komt er 21% belasting bij en nog inklaringskosten (10-15 euro) dus heb de voorkeur voor een webshop binnen de EU.

Alhoewel het verschil tussen bijvoorbeeld de fiio m3pro zo groot is dat zelfs met invoerkosten het uit china goedkoper is (68 euro in plaats van 100 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-04 18:57
Hi,

ben zelf ook van plan om een MP3/FLAC speler aan te schaffen deze zomer.

Was benieuwd of je al een keus hebt gemaakt.

ikzelf heb deze hoog op het lijstje staan:
pricewatch: Sony Walkman NW-A55L 16GB Groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ishavdv
Sorry voor mijn late reactie

Ik heb zelf de fiio m3 pro aangeschaft vanuit china (geen invoerkosten betaald dus 68 euro)

Het apparaatje ligt fijn in de hand en is compact (vergelijkbaar met oude ipod nano's) geluidkwaliteit en power (om koptelefoon van150ohm aan te sturen) is aanwezig, maar door een aantal redenen heb ik moeite om het product aan te raden:
-is bij mij al een aantal keer vastgelopen en dan moet het apparaat weer opnieuw gestart worden (ook met nieuwste firmware)
-onlogische plaatsing knoppen aan zijkant (power/+ volume/pauze/- volume)
-het scherm is helder, maar response is niet zoals je waarschijnlijk van je telefoon gewend bent.

Al met al een hele stap vooruit op de x1 II, maar ik denk dat sommige mensen liever wat meer geld uitgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eeltje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 13:08
hehe walnut f2.

wel alleen mp3 en wav maar man wat een apparaat.

gemaakt van metaal, ga dr op staan met me 120 kg en geen krimp hehe.

ben slechthorend maar bij 30 procent zet ik m niet harder. goede geluidskwaliteit
MIjn sennheiser 518 serie geen probleem. lees op internet dat 650 ohm koptelefoons ook geen probleem zijn.

te gebruiken als muziek speler, dac voor op je computer en heeft zelfs een line out, 3.5mm out , 2.5 mm out.

38 euro incl verzenden.
Pagina: 1